zondag, november 20, 2011

Dankbaar voor …. werk

Het is zondag avond en ik zit lekker op de bank met de laptop op schoot en de tv aan op de achtergrond. Beide jongens liggen op bed en Dan is aan het werk. Morgen ochtend mag ik weer aan de slag.

Ik heb totaal geen zin om morgen aan de slag te gaan. Gelukkig hoef ik deze week maar 3 dagen te werken en ben ik donderdag en vrijdag vrij in verband met Thanksgiving. Mijn werk geeft ons de donderdag van Thanksgiving en de vrijdag daarna vrij. Volgend weekend hebben we dus een heerlijk lang weekend en ik kijk er nu al naar uit.

Ondanks dat ik niet altijd zin heb om te werken, ben ik blij dat ik een baan heb. In Nederland werkte ik ook voor UPS. Toen bekend werd dat wij wilden gaan emigreren, is mijn manager rond gaan kijken of er hier in de buurt iets beschikbaar was. Voordat ik het goed en wel door had dat hij hiermee bezig was, werd ik gebeld door personeels zaken van hier met een voorstel. Van het een kwam het ander en nog voordat mijn visum rond was, was ik al verzekerd van een baan. Daar was ik natuurlijk ontzettend blij mee, ik zag er ontzettend tegen op om te moeten gaan solliciteren.

Nu zijn we inmiddels al weer bijna 5 jaar verder en nog steeds ben ik tevreden met mijn baan. Mijn werkgever is ook nog steeds tevreden met mij. Ik ben dankbaar voor mijn baan en de daarbij behorende ziektekosten verzekering. Er zijn genoeg mensen die geen baan hebben en daardoor dus ook geen verzekering.

Ik ben ook dankbaar dat Dan een baan heeft. Ondanks dat ik het niet altijd even leuk vind dat hij ‘s avonds moet werken, mogen we absoluut niet klagen!

1 opmerking:

Petra zei

Een leuke baan is inderdaad heel belangrijk.