donderdag, november 10, 2011

Dankbaar voor …. rotzooi

De meeste ouders zullen nu wel denken dat ik gek ben. Waarom zou ik in hemelsnaam dankbaar zijn voor rotzooi? Zou ik het nou niet fijn vinden om in een schoon en opgeruimd huis thuis te komen? Natuurlijk vind ik dat wel fijn en dat gebeurd ook regelmatig, maar vandaag ben ik dankbaar voor “rotzooi”.

Vandaag ben ik dankbaar voor rotzooi, omdat ik weet dat er een gezin is wat maar wat graag in de “rotzooi” zou willen zitten van hun kindje, maar wat niet meer mogelijk is. Mijn vader wees mij van het weekend op “Kanjer Guusje”. Ik had er nog nooit van gehoord en dus ben ik gaan lezen. Verschrikkelijk waar deze mensen doorheen gaan. Het ergste wat je je maar kunt bedenken is voor hen waarheid geworden. Zij hebben hun 10 jarige dochtertje verloren aan kanker.

Guusje kreeg in het begin van het jaar te horen dat zij kanker had en is na een ziekte bed van slechts enkele maanden op zondag 30 oktober in het AMC overleden. Haar vader heeft vanaf het begin een blog bij gehouden, waarin hij bijna dagelijks beschreef hoe het ging met Guusje en hoe het gezin alles rondom haar ziekte ervaarde.

Dus ja, ik ben dankbaar voor de rotzooi van mijn kinderen, omdat ik zeker weet dat de ouders van Guusje maar wat graag in de “rotzooi” van haar speelgoed zouden willen zitten als dat zou betekenen dat ze haar ermee terug zouden kunnen krijgen….

2 opmerkingen:

Petra zei

Mooie blog, ik heb ook gelezen over KanjerGuusje en was daarom vorige week op FB dankbaar voor mijn gezonde kinderen en man. Zo erg! Ik ken ook een jochie van zes, dat met leukemie vecht :(. Inderdaad dankbaar voor rotzooi, moet ik ook even aan herinnerd worden, want heb net Saskia streng toegesproken.

Anja zei

Ja, ik heb het ook gelezen. Dan ben je inderdaad danbaar voor de rotzooi!!