woensdag, november 09, 2011

Dankbaar voor …. het internet

Ik heb het min of meer al eens in een andere post genoemd, maar ik ben echt dankbaar voor het internet. Het internet heeft een hele nieuwe wereld voor ons geopend.

Het internet heeft mijn emigratie een stuk makkelijker gemaakt. Ik zou er toch niet aan moeten denken om alles met een postduif te moeten versturen, of met een boot en dan weken later pas antwoord terug te krijgen. Als je dan al een antwoord terug krijgt.

Ik heb via het internet hele leuke mensen ontmoet en ook heb ik er hele leuke vriendschappen aan over gehouden die me veel waard zijn. Het internet is ideaal om contact te houden met vrienden en familie, via bijvoorbeeld email, maar ook de sociale netwerken als Hyves en Facebook.

Dan hebben we ook nog Skype, wat in mijn ogen echt ideaal is. Ik ben zo blij met dat programma. Zoals ik in de blog al schreef, over mijn dankbaarheid voor mijn vader, door Skype weten mijn jongens wie hun opa is en gaan hun oogjes stralen als ze alleen de ringtone van Skype al horen. Ze weten dan precies wat we gaan doen. Het mooiste was toen mijn vader in mei hier aan kwam en Skyler door had dat hij naast mij zat in de auto. Ik geloof dat de hele buurt Skyler heeft kunnen horen gillen dat opa er was. Dat hadden we mede te danken aan Skype en het feit dat we iedere week met opa kunnen praten.

Ook is het internet fijn als je even snel iets op moet zoeken. Je gooit je vraag in de zoekmachine en krijgt duizend en een antwoorden. Ik zou niet weten wat wij zonder het internet zouden doen.

4 opmerkingen:

Petra zei

Ha, dat was een van mijn dankbaar voor statuses op Facebook. Ik zou niet zonder kunnen!

Anja zei

Zo, ik ben weer bij gelezen. Ik had niet in de gaten dat er zoveel nieuwe berichten waren. Er zijn zoveel dingen waar we dankbaar voor zijn, mooi dat je die met ons deelt! Ik ben ook voor veel dingen dankbaar, dat ik jullie 2 maal heb mogen ontmoeten is daar een van!

Becs zei

Anja ~ voor ons precies hetzelfde hoor, ik vond het zo leuk om jullie te ontmoeten. Hoop het in de toekomst nog een keer te doen, als wij naar Nederland komen.

Petra ~ Grappig hoe we zo afhankelijk zijn geworden heh?

Anoniem zei

nou je bent wie je bent hoot zo ben je gewordeen
en zonder internet kunnen we niet meer maar ook niet zonder mobiel enz enz nog 5 weken