vrijdag, januari 26, 2007

Comedy of errors

Oh wat hoopte ik dat Petra gelijk zou hebben toen ze zei dat de comedy of errors nu wel achter ons zou liggen, maar niets bleek minder waar......

Gisteren avond begon ik eigenlijk al bang te worden. Al een aantal dagen werden er vanuit allerlei hoeken meldingen gemaakt dat DCF niet meer mogelijk zou zijn. Alle nieuwe aanvragen zouden via Duitsland gespeeld moeten gaan worden. Er werd nog niets gezegd over pending aanvragen.

Totdat ik gisteren op het USADutch forum kwam, waar iemand melding maakte van zijn/haar afspraak op 1 maart, om daar te horen zou krijgen of de visum was goed gekeurd, die was afgebeld. Ik schrok hier best wel van en zat toen eigenlijk al niet lekker meer in mijn vel.

Het eerste wat ik dan ook gedaan heb vanmorgen op werk is het consulaat in Amsterdam bellen. Helaas kreeg ik daar het slechte nieuws dat ik niet wilde horen.......

Wegens het "Adam Walsh Child Protection Act" worden alle pending aanvragen op dit moment op hold gezet. Deze aanvragen worden doorgestuurd naar een USCIS kantoor in Duitsland die de aanvragen gaat beoordelen en goedkeuren. Vervolgens zal het papierwerk terug gestuurd worden naar Amsterdam en zij zullen nieuwe afspraken maken om de handel af te handelen.

Zo ook onze aanvraag!! Volgende week donderdag zou het uur van de waarheid zijn voor ons en dit gaat nu niet door. Er is niemand die mij kan vertellen hoeveel tijd dit nu allemaal in beslag gaat nemen. Het kan dagen, weken of misschien zelfs maanden duren. Ik ben in huilen uitgebarst en heb mijn spullen gepakt op werk en ben naar huis gegaan! Ik zit nu dan ook met zware hoofdpijn te bloggen.

Morgen of anders maandag zal ik nog een brief ontvangen van het consulaat waar alles in uitgelegd zal worden.

Ik heb Dan vanochtend ook gelijk wakker gebeld. Het was op dat moment pas 02.00 uur. Hij baalde ook verschrikkelijk van het hele gebeuren en wilde ook gelijk naar huis komen, maar ik heb hem gezegd dat we nu eerst maar even af moeten wachten. Er is op dit moment niets wat hij zou kunnen doen.

Het enige positieve aan dit verhaal is dat we in ieder geval geen definitieve afkeuring hebben gekregen, maar dat het op dit moment gewoon uitstel is.

10 opmerkingen:

Petra zei

Ja dit is echt mega balen voor je zeg! Het niet weten wat en hoe lang lijkt me vreselijk voor jullie.
"Hang in there", hoor. Het is net zoals je schrijft geen afstel maar een tijdelijke uitstel!

Petra zei

Ja, jammer, dat ik geen gelijk kreeg :(. Na vele jaren worstelen met immigratie gedoe weet ik hoe frustrerend het is, als je denkt de eindstreep te zien en dat die dan toch weer een stuk verder wordt gelegd! Sterkte, hoor!

blips zei

Dit is inderdaad een behoorlijke tegenvaller. Je hebt alles volgens de regels gedaan en dan van de ene op de andere moment gaat de schakelaar om. Niemand weet hoe lang dit gaat duren. Ze sturen alles op naar Frankfurt Dld. Daar op hun website hebben ze nog steeds de oude alleen voor hun geldende procedure staan dus daar wordt je ook niet wijzer van.
Ik kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent. Probeer je te concentreren op positieve dingen, je kunt op dit moment niets veranderen.
We leven echt met je mee hoor.

Anoniem zei

he schatje

ik weet niet wat ik moet zeggen
maar dat dit de grootste tegenslag van alles is weet ik wel
ik heb gezien dat je echt helemaal naar de klote ben
ik zou niks weten om je nu ff op te vrolijke
net als iedereen zal ik echt voor je duimen dat alles op korte termijn goed komt

dikke kuzzzz en knuffff (atie)

Anoniem zei

Dit is echt iets wat buiten je macht om gaat. Ik ga er nog steeds van uit dat het uiteindelijk wel goed zal komen, maar je geduld wordt nu wel flink op de proef gesteld. En nu niks erger dan die onzekerheid! Hou je sterk, hoor, uitstel is zeker geen afstel!

Anoniem zei

ALS STEUN



Engeltjes zijn overal
beschermen als hun plicht
zorgen tijdens donkere dagen
stralend voor wat licht

elk heeft zijn eigen liefde
die gedeeld met iedereen
de dagen minder pijnlijk maken
samen of alleen

Anoniem zei

oh meis, wat moet je kapot zijn hier van. Ik had zo zitten hopen dat ze je dit niet zouden aandoen omdat je toch al volgende week je interview zou hebben.
Ik hoop dat alles snel verloopt.
Ik denk aan je.

-cyber knuff-

Jac

Becs zei

Bedankt voor al het medeleven! Er is op dit moment weinig wat wij kunnen doen, behalve afwachten.

Ik heb inmiddels wel een brief van het consulaat gekregen waarin stond dat mijn papierwerk is doorgestuurd naar Duitsland.

Anoniem zei

Sterkte meid, het zit je ook niet mee he?!

Anoniem zei

Ik wens voor jou een wereld vol bloemen,
ik wens voor jou een wereld vol licht,
ik wens jou van alles het beste,
en een glimlach op je gezicht.

Ik wens jou een leven vol liefde
geen tranen,geen zorgen,geen pijn
dat iedere dag hier op aarde voor
voor jou een cadeautje mag zijn.

Zoek niet buiten jezelf
de hemel zit van binnen.
Angst en twijfel zijn een last,
hoop doet leven dat staat vast.

Met vertrouwen en geloven
kom je elke zorg te boven.
Als je door verdriet word neergeslagen
dan is het goed dat je zoveel mensen ziet,
al vinden ze de juiste woorden niet.