donderdag, januari 11, 2007

De akte, die niet werd gepasseerd

Anders dan eerder vermeld is gisteren de akte niet gepasseerd bij de notaris! Ik kan je wel vertellen, dat we daar verschrikkelijk van baalden!!

Maandag ochtend werd ik eerst gebeld door de makelaar of we een half uur voor het passeren van de akte konden afspreken om even een laatste inspectie te doen in ons huis. Dit is een standaard iets wat zij hanteren, gewoon om te kijken of we het huis opleveren, zoals vermeld in het koopcontract. We hebben dan ook gelijk een afspraakje gemaakt om elkaar om 10.00 uur te ontmoeten.

Kort daarop werd ik gebeld door de notaris dat de afspraak op woensdag 10 januari niet door zal kunnen gaan, omdat het geld nog niet gestort was en de nodige papieren nog niet binnen waren! Op zo een moment schiet er van alles door je heen, maar het baal gevoel was toch wel het ergste. Niet zo zeer voor mijzelf, maar meer voor Dan die na de verkoop van het huis op 15 januari al zou vertrekken naar Amerika.

Helaas moest ik hem het slechte nieuws brengen en je kan je dus wel voorstellen hoe hij reageerde. Hij schoot helemaal in de stress. Hij was overigens niet de enige persoon in de stress, aangezien Brandon ook al de nodige problemen op zich af zag komen. Hij heeft al een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer besteld en hij was dus bang dat hij daar straks voor zou moeten betalen, zondar dat hij eigenlijk een huis zou hebben.

Na de nodige telefoontjes over en weer met Brandon, heeft hij uit weten te vinden dat de fout bij zijn bank lag. Het laatste wat ik begrepen heb is dat de bank stukken heeft verstuurd naar een verkeerde notaris?? Je vraagt je af hoe zoiets eigenlijk mogelijk is, maar als je daar bij stil moet gaan staan.......

Nu zijn de benodigde stukken gefaxed en verstuurd naar de correcte notaris en hebben we een nieuwe afspraak staan om de akte op maandag 15 januari te tekenen. Dan baalt nog steeds goed, maar kan zich er nu wel redelijk bij neer leggen. Het ziet er nu naar uit dat hij op donderdag 18 januari zal vertrekken, een paar dagen later dan geplanned. Eerst maar even wachten totdat we maandag getekend hebben, want met ons geluk komt er hier of daar wel weer iets tussen....

7 opmerkingen:

Anoniem zei

hey scheetjes ja dat is effe balen he nou maar hopen dat maandag alles goed gaat en dan kenne we pas een feesje vieren dan weten jullie dat het goed zit en zeker ook lullig voor dansie dat die nu pas donderdag weg ken (als alles door gaat) nou wij gaan zeker duimen voor jullie


groetjes tamsie

Anoniem zei

he schatjes

ja het was ook weer eens te mooi om waar te zijn he
aangezien het al die tijd al mis liep, kon het nou eigelijk ook niet uitblijven.
nou liefies we zullen echt voor jullie duimen dat nou alles goed gaat.
maar als ik dan tog een beetje eerlijk ben,ben ik tog wel blij dat ik danny nog een paar dagjes hier heb (sorry)

kuzzzz en knuffff (atie)

Anoniem zei

hahaha aat ben jij een slijmbal zeg hihihihihi

Petra zei

Dat is zeker balen! Maar gelukkig is het niets ernstigs en hoeft het niet al te lang uitgesteld te worden. Ik duim, dat alles maandag gewoon doorgang vind.

Anoniem zei

Dat is even waardeloos. Heeft weer iemand zitten sukkelen met de papieren. Kun je geen rekening naar die bank sturen voor wat dan ook, laat ze er maar iets tegenoverstellen. Stelletje klunzen. Ik zou er ook van in de stress schieten hoor.

Anoniem zei

Verschrikkelijk dat alles mis loopt door een foutje van de bank. Daar raak je ook gefrustreerd van, want zoiets was niet nodig geweest. Hopelijk gaat vanaf nu alles goed, want ik denk inderdaad dat jullie nu wel genoeg tegenvallers hebben gehad!

Anoniem zei

jemig meid, bij het lezen van de titel sloeg mijn hart al wat slagen over van schrik. Ik was al ff bang dat de hele koop niet doorging om het 1 of ander, maar zo erg is het gelukkig net niet. Kan me voorstellen dat jullie allemaal balen en vreselijk in de stress schoten.
ja banken maken fouten helaas (en niet alleen banken hooR)
Ik hoop dat Dan de 18de dan kan vertrekken.
Succes en fijn weekend.

-hugs-