zondag, januari 07, 2007

Final interview

Gisteren tijdens de verhuizing werd ik gebeld door mijn vader dat er post binnen was gekomen van het Amerikaanse consulaat. Ik heb het consulaat mijn vaders adres doorgegeven, zodat ik zeker weet dat we de post krijgen en dat het niet verloren zal gaan tijdens de verhuizing. Dus, voordat mijn vader ons kwam helpen met de meubelen zijn we eerst even bij hem langs gegaan om de post te bekijken.

Donderdag avond even voor zes uur heb ik de zogenoemde "letter of readiness" op de bus gedaan. Dit is in feite een verklaring waarin staat dat ik alle benodigde papieren heb ingevuld/ontvangen voor mijn laatste interview, waar ik te horen krijg of mijn visum is goed gekeurd. Nu twee dagen later werden wij verrast door een brief waarin staat dat ik op 1 februari om 13.30 uur een afspraak heb, waar ik dus te horen krijg of mijn visum is goed gekeurd, het zogenoemde "final interview"! Zo snel hadden wij dit niet verwacht. Ik dacht dat het wel een kleine twee weken zou duren voordat we een response zouden krijgen en dat de afspraak dan nog een maand op zich zou laten wachten.

Nu moet ik morgen gelijk even gaan bellen om ook een afspraak te gaan maken voor mijn medische onderzoek en mijn borst x-ray. Dit moet toch uiterlijk wel een week voor het final interview afgehandeld zijn. Uiteraard zullen we hier ook nog uitgebreid verslag van doen.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Wooohooo je bent er bijna. Veel geluk. :)

Becs zei

Jazeker, het gaat nu de goede kant op! Het gaat opschieten! Ik heb vanmorgen ook gelijk een afspraak gemaakt voor mijn medisch onderzoek en mijn x-ray. Beide zullen volgende week woensdag plaats vinden 17-01.

kastelke zei

Wow, dat gaat snel!!!

Anoniem zei

Ghallootjes....
Was gezellie gisteravond bij ons. Nog gebeld nadat jullie bij ons weg waren?

Becs zei

Hey die Syl, ja nog wel gebeld, maar geen reactie. Maar als het goed is is het nu allemaal geregeld en wordt er maandag getekend ipv morgen.

Anoniem zei

he die syl
JIJ HIER

hahahahaha
alles goed aan die kant
hier wel hoor
leuk dat ik jou zo ook nog eens tegen kom


groetjes renata

Anoniem zei

Het gaat nu niet meer stapje voor stapje, maar het gaat met sprongen! Dus 1 februari heb je je laatste interview. Spannend! Ik zal zeker voor je duimen.

Anoniem zei

I said gratz already, but I will do it again. Gratz on the date. i hope everything goes smooth for you. So great to have a date. U nervouse yet?

-hugs-

Becs zei

Heb inderdaad het idee dat de emigratie nu met sprongen vooruit gaat!

En Jacky, nerveus, toch wel een beetje ja. Dat hele medische gebeuren, het final interview! Nou ja, ik hoef jou niets te vertellen, je zit tenslotte in deelfde situatie ;-)

Anoniem zei

dank je wel lieverd, voor het lieve berichtje op mijn logje.
Over het medische, die arts is echt heel aardig.

-hugs-

Anoniem zei

Hoi Renaat.
Ik ben hier al een tijdje op de achtergrond aan het meelezen.
Dacht, ik post ook een keertje.
Zo kom je elkaar toch inderdaad een keertje weer tegen.
Doei doei