woensdag, januari 24, 2007

Het medische onderzoek

Ook vandaag kon de dag niet verlopen zonder enige tegenslag. Dit is inmiddels echt “the story of our life”.

Vanmorgen bij het afgaan van de wekker besloot ik om de snooze knop nog even in te drukken en me nog een keer om te draaien voordat het tijd was om dan toch echt op te staan. Al bij het omdraaien ging het mis.... Ik had niet door dat ik al tegen de muur aan lag, toen ik mijn hoofd omdraaide en deze keihard tegen de muur aan sloeg! Erg pijnlijk.

Uiteindelijk ben ik om 07.15 ongeveer weg gegaan van huis, omdat ik nog geld moest pinnen voor het medische onderzoek. Helaas is het allemaal niet gratis en wordt het niet vergoed. Bij de pin automaat aangekomen kwam ik tot mijn grote schrik tot de ontdekking dat ik maar € 15 kon pinnen. Dit kon niet mogelijk zijn, er staat meer dan voldoende geld op de rekening! Achteraf hoore ik van mijn collega dat er een opname limiet per week is ingesteld. Dit ivm het kwijtraken of gestolen worden van pasjes, zodat de rekening niet gelijk leeg getrokken kan worden. Ergens wel slim dus, maar vanmorgen was ik hier minder blij mee!

Gelukkig kon ik mijn broer bereiken die mij kon helpen aan het benodigde geld, zodat ik wel gewoon naar het medische onderzoek toe kon. Zonder mijn broer was ik nergens, want waar moest ik in ene even zoveel geld vandaan halen? Alleen de benodige x-ray was alleen al € 50.

Door deze vertraging zat ik ook veel later dan verwacht op de snelweg, waar ik uiteraard in een file terecht kwam. Als eenmaal iets mis gaat, dan gaat ook echt alles mis. Door deze file kwam ik om 08.50 uur pas aan op het museum plein en om 09.00 uur zou ik mijn afspraak hebben voor mijn röntgen foto. Natuurlijk kon ik de weg niet vinden wat uiteindelijk resulteerd in het feit dat ik 20 minuten te laat was. Gelukkig maakte men hier geen probleem van.

Omdat de foto’s van het meisje voor mij constant mislukte moest zij meerdere malen opnieuw naar binnen. Dit resulteerde vervolgens weer in het feit dat ik 45 minuten te laat zou komen op mijn medische onderzoek. Gelukkig kon ik de praktijk bereiken en maakte ook zij hier geen probleem van. Nadat mijn röntgen foto was genomen mocht ik € 50 afreken om vervolgens richting de dokters praktijk te lopen. Gelukkig vond ik deze een stuk sneller.

Daar aangekomen kon ik eigenlijk gelijk geholpen worden. Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten, ik had wel het een en ander gelezen op het USADutch forum, maar toch ben je benieuwd. Ik werd binnen geroepen door de zoon van de dokter, die overigens zelf ook arts is, die mijn bloed zou afnemen voor een aids test. (standaard procedure). Terwijl de zoon bezig was met mijn bloed, stelde zijn moeder (de assistente) mij een aantal vragen. Tevens keek zij mijn vaccinatie gegevens na, waaruit bleek dat ik volledig ingeënt was. Hier was ik wel blij om. Niet alleen omdat ik geen prikken wilde, maar ook vanwege de kosten. Afhankelijk van het type vaccinatie kon de prijs varieëren tussen de € 35 en € 50 euro.

Toen mocht ik nog even plaats nemen in de wachtkamer van deze familie praktijk, waar ik uiteindelijk door de dokter naar binnen werd geroepen. Hij luisterde naar mijn hart, mijn longen en nam mijn bloed druk. Vervolgens werd ik gewogen en opgemeten en moest ik mijn ogen sluiten en mijn armen vooruit steken voor een evenwichts test. Hierna mocht ik € 155 afrekenen en zat het medische onderzoek erop. Het stelde uiteindelijk allemaal maar weinig voor.

Als ik nu voor volgende week donderdag niets heb gehoord, dan is alles in orde en kan ik me gewoon op 1 februari melden op het consulaat om 13.30 uur, waar ik dan te horen zal krijgen of mijn visum is goed gekeurd!! Nog eventjes wachten dus.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

he schatje

hahahahaha hard he zo een muur
nou ik lag er zo dicht bij en ik voelde niks lol

ja het zal eens een keertje meezitten met jou
niet normaal meer
alles wat fout ken gaan gaat fout he
en dan ook nog file
ik ken best begrijpen dat je er toen ff doorheen zat
maar laten we niet vergeten dat dit bijna het laatste is geweest wat nog gedaan moest worden
nou en nu maar duimen voor 1 feb
maar dat zal wel goed zitten hoor

dikkke kuzzz en knufff (atie)

ps:heb je een bult op je hooft hahahahahaha (srry hoor maar moest het ff vragen) lol

Anoniem zei

Wat zal jij in de stress geschoten zijn! Gelukkig is het nu achter de rug en kun je nu afwachten. 1 februari wordt dus de dag van de waarheid. Je visum wordt vast wel goedgekeurd, maar ik kan me voorstellen dat je pas rust hebt wanneer het je daadwerkelijk wordt medegedeeld.

P.S.: Hoe is het met je hoofd?

Anoniem zei

Nou nou... Waar je zou zijn zonder mij? In ieder geval niet op die keuring... hahahaha

Trouwens, als je toch het verhaal verteld dan moet je er wel bij zetten dat ik speciaal ben wezen pinnen hoor... Anders Lijkt het net alsof ik maar zoveel geld op zak heb... hahahahaha

Becs zei

@Aat, het zit er nu inderdaad bijna op, nu maar hopen dat we donderdag een keer geen problemen hebben.

@Daniël,

Zonder jou had ik vandaag echt een problem gehad!! En ach, niet zeggen dat je nooit veel geld op zak hebt, want dat heb je nu ook ;-P

Becs zei

Oh en Aat en Tina, mijn hoofd gaat nu wel weer, mar ik had wel hoofdpijn de hele dag hahahahaha

Anoniem zei

he die bec

wat lees ik nu potverdrie jij heb gevochten met de muur hihihihi uhh wie heeft er gewonnen jij of die muur laat me raden die muur want je heb nu hoofdpijn hihihi (grapje)
het zit je wel allemaal tegen he vandaag damnzz hee niet normaal meer maar je moet maar zo denken het zit er bijna op dan ken jij je bij je mannetje gaan voegen :)
hopen dat alles goed is en dan je visum halen yess yess

nou meid dit was weer een bericht van je kwalletje
groetjes en een dikke kus op je bult hihihihih
groetjes tamsie

Anoniem zei

Pff, ondanks alle stress toch weer een stapje verder! Alles is gewoon goed en je visum wordt goedgekeurd. Je "comedy of errors" ligt nu achter je, moet je maar denken ;).

Anoniem zei

Waar een broer niet allemaal goed voor is, hij heeft zich volledig ingezet voor zijn zus, petje af. (is dat voldoende broer?)
Tjonge ook al is het jouw geld je mag het niet eens opnemen. Een maximum per dag kan ik nog inkomen.
In ieder geval weer een stapje dichterbij, je bent er bijna. Ons forum zal gewoon blijven ook omdat na je aankomst in de US je nog niet van de imigratiedienst afbent. :) Verder blijft natuurlijk ook de hele papierwinkel bestaan en mensen moeten nu eenmaal ergens terecht met hun vragen.

You are almost here.

Becs zei

Petra, ik hoop dat je gelijk hebt dat de comedy of errors nu achter on ligt. De tijd zal het uitwijzen.

Klaas, zonder jullie forum was ik nog niet zo ver geweest ;-) Wel ben ik blij dat we begonnen zijn met de aanvraag wanneer wij dat deden, aangezien het er nu naar uit ziet dat de DCF niet meer mogelijk zal zijn.

Anoniem zei

zo dan zit het erbijna voor je op

Anoniem zei

valt wel mee he dat onderzoek. Je had een koopje zeg. Ik was een stukje meer kwijt, maar moest helaas wel een vacinatie en had Nathan die er ook 1 moest.
Wat fijn dat je broer je met het geld kon helpen. Meid wat moet je een stress gehad hebben op dat moment bij de pin automaat.
Volgende week je final interview en dan kan je lekker je mannetje achterna. Ben benieuwd wanneer je dan zal gaan.

-hugs-