maandag, december 25, 2006

Kerst

Wat gaat de tijd toch snel voorbij naar mate je ouder wordt. Vroeger leek het een eeuwigheid te duren voordat je jarig was, laat staan dat het eens een keer kerst zou worden. En nu, nu is eerste kerstdag alweer voorbij!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal het kerst gevoel niet heb gehad dit jaar. Misschien komt het wel omdat de emigratie zo dicht bij komt en dus de verkoop van het huis, wat dan weer betekent dat we in de rommel zitten vanwege het inpakken. Daarom hebben we dit jaar dan ook besloten om geen kerstspullen neer te zetten. Vanmorgen bij het wakker worden leek het dan eigenlijk ook een gewone dag.

Na mijn dagelijkse internet route af te hebben gestruind ben ik Dan wakker gaan maken, aangezien we ons klaar moesten gaan maken om naar Dan zijn vader te gaan. Daar zouden we dit jaar eerste kerstdag vieren. Eerst even lekker douchen en aankleden en vervolgens twee salades maken. Ik had beloofd dat ik voor de salades zou zorgen. (Ze zijn schoon op gegaan!)

Toen iedereen aanwezig was hebben we eerst allerlei foto's gemaakt. Onder andere omdat het onze (voorlopig) laatste kerst hier zou zijn en ook omdat we Dan zijn moeder in Amerika wat foto's beloofd hebben.

Een leuke groepsfoto. Alleen jammer dat het niet de hele groep was

De kinderen zijn allemaal flink verwend! Ze waren heel erg tevreden met wat ze allemaal gekregen hebben. Tegenwoordig is het wel moeilijk om kinderen tevreden te krijgen met wat speelgoed, gezien de technology van tegenwoordig; Nintendo, playstation, X-box, Wii, om gek van te worden gewoon. Maar ze waren gelukkig wel allemaal tevreden!

Onder het genot van salades en hapjes en de film Christmas Vacations, hebben we natuurlijk veel gesproken over de aankomende emigratie. 2007 zal dan ook een mooi jaar moeten worden. En niet alleen voor ons. Brandon koopt ons huis en zal begin januari er in kunnen trekken, dan heeft Benji, Dan zijn andere broer net een mooi huurhuisje toegewezen gekregen met zijn gezinnetje. Dan hebben we Nathalie, Dan zijn (stief)zus die net een mooi appartementje heeft gekocht in Den Haag. Iedereen heeft iets heel moois om 2007 goed mee te kunnen beginnen!

Dan hebben we ook nog leuk nieuws uit Amerika gekregen! Dan zijn zusje, Chantal is zwanger van haar derde kindje en zal ergens in Augustus geboren worden! Eindelijk een kindje wat wij gelijk kunnen zien na de geboorte!

Nou het was me het dagje wel! Ik denk dat ik nu lekker mijn bedje in schuif met een dvd-tje......

8 opmerkingen:

Petra zei

Hoi Rebecca,

"Naarmate je ouder wordt"? Jij bent toch nog helemaal niet "ouder"? ;) Maar ik begrijp, wat je bedoelt!
Wat voor salades waren dat, die jij maakte? Ik zou graag het recept hebben, want volgende week maak ik een heel buffet met Oud en Nieuw.
En gefeliciteerd met komende neefje/nichtje!

Becs zei

Hi Petra,

Nee, zo oud en ik inderdaad nog niet! hahaha Maar als kind leek het allemaal zo veel langer te duren.

Wat betreft de salades, ik zou je graag een recept willen geven, maar die heb ik niet. Ik heb gewoon bij de supermarkt een bakje huzarensalade en een bakje rundvlees salade gehaald die ik daarna heb opgemaakt met augurken etc.....

Anoniem zei

het bec en dan

zo te ziien hebben jullie het flink naar jullie zin gehad bij dan zijn ouders ziet er gezellie uit
leuk jo dat ze zus zwanger is hihi hebbe jullie weer wat om naar uit te kijken jo als jullie vertrekken naar verweggiestan lol

groetjes en een knuffff tamsie

Anoniem zei

Wat zien die salades er lekker uit. Hm en ja een recept wil ik ook wel, straks met oud en nieuw wil ik weer een huzarensalade. Nee geen patato salad maar een echte huzarensalade.
En de oliebollenmix hebben we al in huis via internet besteld.

Anoniem zei

he schatjes

nou dat ziet er allemaal lekker en gezellie uit
ja becca je bent ook al zo oud he(hahahaha)
ben tog blij dat julie een leuke kerst hebben gehad.
nou je er tog foto's van dit jaar kerst erop heb gezet
krijgen wij volgend jaar tog ook wel foto's te zien van hoe je kerst er daar uit ziet he

nou schatjes dikke kuzzz en knuffff atie

Anoniem zei

zo te zien een heerlijke kerst geweest. Ja het wordt een enerverend 2007 met een hoop dingen om naar uit te kijken.
Ik wens je heel veel geluk in 2007

Anoniem zei

Ja, ik moest ook lachen om je opmerking 'naarmate je ouder wordt'. Jij bent nog jong zat, haha. Maar natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt. Het ziet er op de foto's allemaal oergezellig uit. Dagen als dit zijn nu natuurlijk extra speciaal. leuk dat je straks erbij bent wanneer je schoonzusje een baby krijgt.

Becs zei

Het is allemaal inderdaad speciaal, aangezien het allemaal voor het "laatst" is. Best vaag af en toe, maar ja......

En Aat, natuurlijk heb ik volgend jaar gewoon foto's van de kerst op de blog. Dat is toch de reden waarom we de blog begonnen zijn, om iedereen op de hoogte te houden van wat wij doen aan de andere kant van de plas =)