zondag, december 10, 2006

De voorgevel is vervangen

Gisteren ochtend bij het wakker worden, voelde ik me al niet erg lekker. Mijn keel deed pijn en mijn neus zat verstopt. Als het maar niet door zou zetten, aangezien vandaag het hout aan de voorgevel vervangen zou gaan worden. (het was afgesproken dat wij dit nog zouden laten doen voor het passeren bij de notaris)

Helaas, vanmorgen werd ik wakker met zeer pijnlijke spieren en een knallende koppijn. Om over mijn keel en neus maar niet eens te spreken. Toch wilde ik niet afbellen, aangezien het al meerdere malen is uitgesteld vanwege het slechte weer. Vandaag zou dan ook de enige droge dag zijn van deze week, dus om 10.00 uur stond mijn oom dan ook voor de deur.

Een foto voor dat het werk begonnen is, je kunt goed zien dat het hout wel aan vervanging toe is.

De materialen had hij een aantal weken geleden al afgeleverd, dus het was nu alleen een kwestie van de steiger opbouwen en er kon begonnen worden. Zelf heb ik niet veel kunnen doen, dus heb ik maar voor de nodige versnaperingen gezorgd.

Werk in volle gang

Ondanks de ijzige kou is het toch allemaal wel redelijk snel verlopen. De ene plank hout ging er af en de volgende zat er al weer op. Tewijl mijn oom druk bezig was is mijn tante met de kids op de fiets gestapt en is vanuit Leiden naar Alphen komen fietsen. Mijn nichtje Demy van 6 heeft de gehele 18 kilometer op haar eigen fietsje gedaan!!

Zo rond een uur of 4 was het dan eindelijk af. Zoals hieronder te zien is moet er nu alleen nog een likje verf tegen de ramen aan en dan is de voorgevel helemaal klaar.

Hieronder trouwens nog een leuke foto van Rico die ongeduldig in het katten hangmatje aan de verwarming zat te wachten op zijn vader!

En wij hebben inmiddels ook het volgende pakket papierwerk ontvangen van het consulaat wat wij dus in gaan vullen. Daarbuiten zullen we maar eens een beginnetje gaan maken met het inpakken van onze spulletjes.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ik me in mijn koffie verslikte was mijn eigen schuld. Eerst zeggen dat je voorgevel is vervangen en dan een foto van een huis. Tot het me daagde, niet jou voorgevel dus.
Het ziet er in ieder geval stukken beter uit.!

Becs zei

Hahaha nee hoor, ik ben pas 23 jaar oud, het was nog niet bij op gekomen om mijn "voorgevel" te vervangen!! Sorry Klaas dat je je hierdoor moest verslikken hahahaha

kastelke zei

Beterschap, Rebecca!
En veel plezier met het beginne inpakken van jullie spulletjes. Het zal snel januari zijn!

Anoniem zei

he bec en dan

ten eerste bec veel beterschap
en zooo hee die voorgevel ziet er idd een stuk mooier uit damnzz hee
nu gaat het beetje bij beetje opschieten he
ben blij voor jullie

groetjes en een dikke kuss tamsie

Anoniem zei

Ziek zijn komt nooit gelegen! Voel je je ondertussen wat beter? Poeh, het gaat nu hard hoor, je bent al aan het inpakken! Dat moet wel een heel apart gevoel zijn!

Becs zei

Ik voel me gelukkig stukken beter. Nog wel niet helemaal opgeknapt, maar gelukkig wel een stuk beter.

En het is inderdaad een heel apart gevoel om al aan de slag te gaan met opruimen en inpakken, maar het moet toch eens gebeuren ;-)

Anoniem zei

hallo schatjes

nou ik ben blij dat het nu allemaal erop zit met jullie voorgevel.
nou ik moet henk wel een compliment
geven ziet er allemaal een stuk beter uit dat heb hij tog maar ff mooi voor jullie gedaan
weer een stukje opluchting
nou mop ik hoop dat je snel opknap

dikke kuzzz en knuffff (atie)