vrijdag, december 15, 2006

Wat een troep!

Dan heeft van de week alle dingetjes afgewerkt die er nog afgewerkt moesten worden aan het hout van de voorgevel. Daarbuiten heeft hij onze platte daken schoongemaakt en de goten uitgebaggerd.

Vandaag had ik een dagje vrij genomen zodat we het oude hout naar de kraak konden brengen. Normaal gesproken laat je dit soort dingen ophalen, maar wij wonen zo dichtbij het brengstation dat we het zelf weg gebracht hebben.

Buiten dit hout hebben we ook de schuur maar eens leeg gehaald en het is gewoon onvoorstelbaar wat een troep daar allemaal uit kwam. Oude potten, oude vloerbedekking, kapotte emmers en ga zo maar door. De schuur is echt een soort opslag plaats geweest voor alles wat kapot was. Het werd dus wel eens tijd om dit allemaal op te ruimen.

Ook hebben we alvast wat spulletjes die we niet meer gebruiken maar op marktplaats gezet. Je moet toch wat. Bovendien kunnen we er iemand misschien nog blij mee maken.

We zijn dan ook de gehele middag bezig geweest. Het zet je overigens wel aan het denken, hoeveel troep we nog te voorschijn gaat toveren tijdens het inpakken van onze spulletjes. Ik denk dat we het nodige nog wel tegen gaan komen.

6 opmerkingen:

kastelke zei

Dat is de reden waarom ik verhuizen om de paar jaar altijd al zo heerlijk heb gevonden: je hebt dan relatief weinig rommel!
Al moet ik zeggen dat, indien wij overzees zouden gaan, naar Amerika, ik dan toch ook nog heel wat zou moeten schiften, want anders krijgen we het niet in de container.

Anoniem zei

hahahaha tja zo je maar weer hoeveel troep een mens ken hebbe he bec en dan lol maar jullie zijn weer goed bezig geweest en daar gaat het uiteindelijk om toch

groetjes en knuffels van tamsie

Anoniem zei

Toen ik ging emigreren heb ik drie koffers meegenomen. Later hebben familieleden nog eens drie koffers met spullen meegenomen. Mijn huis heb ik kunnen verkopen met alles erin. Dat is een hele opluchting dan hoef je tenminste niet alles leeg te halen. Er zullen nu best nog wel dingen staan die ik eigelijk mee had willen nemen maar dat is dan pecht gehad.
Maar inderdaad een mens verzamelt wat af in de jaren.

Anoniem zei

he moppies

nou je ken het maar allemaal kwijt wezen tog
nou ik hoop voor jullie dat je ook nog reactie krijg van marktplaats
al verkoop je het maar voor een paar euro iedere euro is er nu 1
en ja als je alles opspaart dan heb je inderdaad een hoop troep
maar ik denk dat we dat allemaal wel doen hahahaha

dikke kuzzzz en knuffff (atie)

Becs zei

Ach, we weten waar we het voor doen en bovendien zijn de meeste spullen dingen die we haast nooit gebruiken. Maa toch wil je het op de een of andere manier nooit weg doen. Nu is het moment gekomen dat je daar toch wel eens aan moet gaan denken ;-)

Anoniem zei

Ik vind het zelf altijd wel een lekker gevoel om veel troep weg te gooien. Wij hebben een garage en een tuinhuisje en daar staan nog dingen van de kinderen toen ze peuters waren. Op de één of andere manier kom ik er nooit aan toe. Jullie moeten nu natuurlijk wel, maar soms is zo'n aanleiding juist goed!