zondag, april 29, 2007

Het dagelijkse leven begint zijn draai te vinden.

Anders dan eerder vermeld ben ik niet maandag begonnen met werken, maar woensdag pas. Dit in verband met een criminele achter grond check die gedaan moest worden. Dat is bij UPS een standaard procedure. Ik weet nog toen ik bij UPS NL ging werken, dat ik een verklaring van goed gedrag bij de gemeente moest halen. Op zich dus niet echt erg, twee dagen later dan verwacht te beginnen. Zo had ik toch nog lekker twee daagjes voor mijzelf.

Ik ben een Senior Customer Support Representative en zal gaan werken met voor klant Lumenis. De eerste twee dagen waren eigenlijk een beetje saai! Vooral veel mensen ontmoet en het een en ander te horen gekregen over de klant zelf. Ook spullen besteld voor mijn kantoor waaronder de pc. Voor de rest nog niet zo heel veel gedaan, omdat ik door de klant zelf getraind zal moeten worden voor deze functie. Vrijdag ochtend mocht ik me dan ook bij Lumenis zelf melden voor het begin van mijn training. Morgen zullen we de training gaan hervatten. Voorlopig zal ik dus nog wel in een trainings fase zitten, wat ik niet erg vind, zolang ik maar iets kan doen.

Het dagelijkse leven is dan ook wel een beetje zijn draai aan het vinden nu. Het vakantie gevoel begint nu een beetje weg te zakken. We hebben nu een beetje een ritme.

Woensdag zijn Dan en ik lekker gaan eten bij Sizzler. Een beetje om te vieren dat ik nu een baan heb, maar vooral omdat we beide te lui waren om zelf iets klaar te maken. Dan is behoorlijk gek op hun steaks en is daar meerdere malen geweest, maar voor mij was het de eerste keer. Wat mij betreft overigens wel voor herhaling vatbaar. Na eerst een heerlijke salade uit de saladebar bij elkaar te hebben gezocht, heb ik genoten van een lekkere steak met wat friet en heerlijke garnalen! Ik had als drankje een aarbeien limonade gemaakt van verse aardbeien. Zoals ik al zei, zeker voor herhaling vatbaar.

Ik heb inmiddels ook mijn officiele greencard ontvangen en mijn welkomst brief. Ik heb al die tijd gedacht dat het echt om een groene kaart zou gaan. Nu blijkt dat ding gewoon wit en is de grote van een bankpas. Die moet ik dus ten alle tijden op zak hebben, zodat ik mij kan identificeren als hierom gevraagd wordt.

Nu mag ik nog even op zoek naar een stel goede zomer kleding, aangezien het weer hier ook omhoog is geschoten! Zo zit je nog in de sneeuw en zo zit je in 33 graden!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je green card. Moet wel een lekker gevoel zijn.

Zo te horen gaat dat allemaal een stuk makkelijk dan hier in NY. Hier gaat al dat officiele geregel berelangzaam.

gr Petra

Petra zei

Fijn, dat je je "green card" hebt! Inderdaad was ik ook verbaasd, dat die wit was, ha ha! Hopelijk wordt het met de training interessanter op je werk!

Anoniem zei

Proficiat met je greencard, grappig dat deze wit is. Zomerkleding heb je nu wel nodig, wat was het warm gisteren hè. Succes met de training op je werk. Groetjes Anja

Petra zei

Nouja zeg is ie gewoon wit!
Wist ik ook niet.
In ieder geval van harte gefeliciteerd!
En ook nog met je baan. Super dat het "gewone" leven nu kan beginnen toch?
Petra

Anoniem zei

hey schatjes

gefeliciteerd met alles he
is die niet groen dan nee he hihihi hij is wit vond het al zo vreemd dat je dat achter je naam had staan maar nu weet ik waarom lol
het is bij jullie wel prachtig weer he ruilen????
en doe je best met zomerkleding kopen ojee bec en kleren kopen daar mag je dan wel een hele dag voor uit trekken hihi weet precies hoe jij shop
ik zie ook dat alles nu lekker op rolletjes loop ben blij toe voor jullie


groetjes tamsie
love you xxx

kastelke zei

Proficiat met je witte Green Card, én met je nieuwe job! Veel plezier!

Anoniem zei

he mop

gefeliciteerd met je green card
he gaat goed he daar gelukkig
alles komt nu een beetje op rolletjes beter hoor
nou moppie jij lekker shopen voor zomerkleding
nou ik hoop dat je gaat slagen daar voor je kleding

ik kijk uit naar je volgende blog

ik hou van jou
xxx renata

Anoniem zei

gefeliciteerd met je witte/groene kaart ;-) Ik heb vandaag mijn papieren voor mijn AOS opgestuurd, nu afwachten hoe lang alles gaat duren.

Lekker hoor dat je aan het werk bent. Ik moet toegeven dat ik het wel lekker vind dat ik nog even niet hoef te werken. Kan ik alle aandacht aan nathan geven, al hoe wel hiuj het perfect doet op school. Dus zodra ik mag gaan werken zal ik wel op zoek gaan naar een baan.

Ze hebben hier in de buurt ook een goede steakhouse, gaan we erg graag heen, zelfs Nathan ;-)

Aloha

Anoniem zei

Hoi Bec,

Hier een berichtje van Syllie. Zo te lezen gaat het goed bij jullie. Eindelijk een beetje jullie draai gevonden.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag he!! De eerste in Amerika. Nou, hier alles ook goed hoor. Tot horens! Greetz Syl (en Maus natuurlijk)

Anoniem zei

En? Ben je ondertussen al een beetje gewend op je werk? Is het erg anders dan je werk in Nederland? Ik ben benieuwd of het je bevalt. 33 graden is trouwens niet slecht ;-)

Anoniem zei

Ik was benieuwd hoe je nieuwe baan bevalt.

gr Petra