zondag, april 08, 2007

Amerika

Hier dan het eerste logje vanuit Amerika!! Ik ben vrijdag avond rond 20.20 uur lokale tijd geland op Salt Lake City, na een zeer vermoeiende vlucht. De eerst vlucht was ongeveer 9 uur en 50 minuten, maar verrassend genoeg was deze voorbij voordat ik het wist! Ik heb regelmatig wat te eten en drinken gehad aan boord, ik had een puzzelboekje, een gewoon leesboek en mijn mp3 speler bij me om me te vermaken. Bovendien werden er ook nog twee films gespeeld, waaronder the persuit of happiness met Will Smith.

De tweede vlucht duurde ongeveer 4 uur en een kwartier, alleen voelde dit veel langer. Waarschijnlijk omdat ik er al zo een lange vlucht op had zitten en vervolgens ook nog 4 uur overstap tijd had. Dit werd mij aangeraden door het consulaat, aangezien ik op mijn POE (port of entry) een envelop moest overhandigen en dat kon nogal wat tijd in beslag nemen. Gelukkig viel dit reuze mee. Dus na nog een vlucht van ruim 4 uur, kon ik eindelijk mijn mannetje weer zien!!

Wat gaat de tijd dan toch snel! Terwijl ik dit zit te schrijven zit ons eerste weekend samen er al weer bijna op. Zaterdag ochtend zijn we gaan ontbijten met mom, Dan zijn tante, en Kari en haar gezin (zus van Dan). Het was heel erg leuk om iedereen weer terug te zien! Het ontbijten is hier behoorlijk populair. Ik moet toegeven dat het ook wel heel erg lekker is allemaal. Ik had een bord met eieren, worstjes, bacon en hashbrowns. Daarnaast kreeg ik ook nog een klein bordje met wat pannekoeken erop. Veel te veel voor mij, dus ik heb het een en ander wel laten staan.

’s Middags zijn Dan en ik naar het winkelcentrum gegaan, omdat hij een nieuw kussen moest hebben. Het kussen waar hij tot nu toe op sliep bezorgde hem behoorlijk wat pijn in zijn nek. We kwamen niet alleen terug met een kussen, maar ook gelijk met twee mobiele telefoons. Dan had al een mobieltje, maar hij zat niet vast aan een contract. Hij vond het belangrijk dat ik er ook een zou krijgen zodat als ik straks zelf weg ga en ik kom bijvoorbeeld met pech te staan, ik toch iemand moet kunnen bellen. We hebben een familie plan genomen waarbij we 700 minuten gratis kunnen bellen en bovendien kunnen we iedereen die op hetzelfde netwerks als wij zitten sowieso gratis bellen. Dit wordt dus niet van onze minuten af getrokken. Ik heb nu dus een leuk paars/roze gekleurde Motorola.
’s Avonds kwam Chantal (Dan zijn andere zus) met haar gezin hier heen, zodat wij lekker bij konden kletsen, terwijl de mannen naar een basketbal wedstrijd keken van de Utah Jazz. Jammer genoeg hebben ze verloren, maar Dan is overtuigd dat ze de playoffs dit jaar zullen halen.

Vandaag hebben we een paasetentje gehad. Iedereen kwam vandaag bij moeders thuis om pasen te vieren. Zo zag ik ook Freddy (Dan zijn broer) en zijn gezin weer. En Heidi, een nichtje van Dan. Dan en ik hadden plastic eieren gevuld met snoep in de tuin verstopt, zodat de kinderen deze konden gaan zoeken. Iedereen had wat lekkers gemaakt en meegenomen, dus we hebben ook heerlijk gegeten.

Zo is het dus wel een redelijk druk weekend geweest. Wij hebben dan daarnet ook twee filmpjes gehuurd en dan gaan we straks lekker languit op de bank luieren!

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje wat een lange vlucht. Dan hebben wij met amper 8uur niets te klagen.

Zal wel een heel vreemd weekend geweest zijn. Maar het moet heerlijk voelen om weer bij je eigen man te zijn. Kan me niet voor stellen hoe je die maanden doorgekomen bent.

Geniet en laat het lekker op je af komen..

gr Petra

Petra zei

Welkom in Amerika!!!!!!

Anoniem zei

he schatjes

ik ken begrijpen dat je helemaal op was na zo een lange vlucht

leuk dat je iedereen nu gesproken en gezien heb

en nog blijer ben ik dat je nu al een mobiel heb hahahaha

en zo als ik las heb je over het eten niet te klagen
dat komt voor jou wel goed uit he hahaha

ben blij dat je weeknd zo goed is verlopen

ik kijk uit naar de volgende blog

dikke kuzzz voor jou en dan van mij

SVO zei

Hey Rebecca, wat leuk om je eerste berichtje vanuit Amerika te lezen. Ik ben niet zo'n blog lezer, maar omdat ik jullie ontmoet heb, vind ik het wel leuk om te lezen hoe het je daar vergaat. Geniet er maar van!

Sandy

Anoniem zei

hey lieffies

ben blij dat je goed bent aan gekomen meid na zo een lange reis

en zo te zien heb je alweer een druk weekend achter de rug met de hele familie hihi

naar stad geweest las ik mobieltje gekocht lol

en ook iik kijk uit naar je volgende blog ken nu alweer niet wachten

groetjes love you tamsie

Anoniem zei

Becker!

This is an old friend from UPS. I don't understand a word of what is in your blog, but I'm sure that it's hilarious and insightful. I still think that you are the long lost twin sister of Latitia Casta!! Know who I am???

Becs zei

Mike Gebhardt!! What have you been up to?? To bad I was unable to speak to you before I left Holland. How did you find out about our blog??? Looks like I will be able to work for UPS SLC after all, I will need to give them a call this week. The address you used up here is that your personal email address??

@ Sany - Leuk dat je hier ook komt kijken!

@ Tamsie & Atie, dat bloggen komt wel goed hoor schatjes

Anoniem zei

Becker!

You guessed right, it's Mikey (yes, that's my personal email). I was going through some old email - I've been travelling around the States - and just now read your goodbye. I was so sad to see that you were leaving, but it sounds like you might be back! That would be great. Fill me in on what's been happening with your crazy self, will you (in English, please).

-Mike G.

PS - You showed me the Blog once when you were getting hitched, and Google led me back...

Becs zei

Just finished up my resume and sent it in, I will definetly keep you posted. I have your email address now!

Petra zei

Hartelijk welkom in de USA! Je eerste Pasen hier en het was zo te lezen erg gezellig! Wat veel familie hebben jullie in de buurt, heel on-Amerikaans!

Anoniem zei

Hèhè, eindelijk zit je er dan! Wat een vlucht, zeg, maar het is nu gelukkig achter de rug. Ik lees dat je al een heel paasprogramma achter de rug hebt. Val jij even met de neus in de boter ;-D Lijkt me wel dat je in het begin doodmoe zal zijn van al die nieuwe, eerste indrukken, maar voor je het weet ben je gewend. Ben benieuwd hoe het je verder zal vergaan!

Marcel zei

Welkom in de States en veel succes bij het opstarten van je nieuwe leven hier. Voor mij is het vandaag precies één jaar geleden dat ik met m'n visum in de hand in Amerika arriveerde. Je zult zien, de tijd vliegt hier net zo snel voorbij als in NL. Zo snel, dat ik nog maar zelden toekom aan het schrijven op m'n blog. Hopelijk weet jij dat wel vol te houden. Veel geluk!

blips zei

Wat moet dat heerlijk zijn maar ook vermoeiend om eindelijk gearriveerd te zijn. Nu is het wennen aan een heel ander leven.
Yeeeehaaa.

Hans Hendriks zei

What can I say?

Welcome in the USA!!

Wiepster zei

Heerlijk dat je nu weer samen bent, inmiddels al weer ruim een week verder !!
Geniet ervan en straks schrijf jij ook over je eerste jaar ;-))))

Anoniem zei

welkom in de states. Wat moet het heerlijk geweest zijn om je man in de armen te kunnen vliegen. Je hebt meteen een druk program achter de rug zo te lezen.

Ik herken het van de vlucht. Ik ging eerst van a'dam naar londen. Toen van londen naar san fransisco, dat was 11 uur. Was erg stijf en was het zat, maar het was te doen. Toen hadden we een overstap van 4 uur. daar storte ik al in en toen nog 5 uur naar Maui, die leken tig keer zo lang te duren als de rijs naar san fransisco.

Anoniem zei

Hi Becs, welkom in Utah! Hopelijk kom je nog eens een bakkie koffie bij me halen!