woensdag, april 18, 2007

Goed nieuws, goed nieuws en nog meer goed nieuws!

Deze week is voor ons zeer goed begonnen. Allereerst heb ik maandag mijn SSN ontvangen. Met dit papiertje in handen kon ik eindelijk dingen gaan doen zoals een bankrekening openen, mijn rijbewijs halen en bovendien mag ik nu ook officieel werken. Het eerste wat we dan ook gedaan hebben was een bankrekening voor mij openen, zodra Dan uit werk kwam. Tenslotte zou ik wel een bankrekening moeten hebben, als ik uiteindelijk zou gaan werken.

Zo gezegd zo gedaan, na een 10 minuten bij de bank binnen te zijn geweest, liepen we naar buiten met een bankrekening nummer voor mij. Dinsdag moest ik helaas wel terug komen, omdat mijn SSN in het systeem stond als nog niet uit gegeven. Ik moest dus even de andere officiele documenten overhandigen waaruit bleek dat deze wel degelijk af gegegeven was. Na wat kopietjes te hebben gemaakt was alles in orde.

Dinsdag ochtend ben ik met Pam, de tante van Dan, naar de DMV gegaan om mijn rijbewijs te gaan halen. Na een kleine 2 uur (!) in de wachtruimte te hebben gezeten, werd mijn nummer eindelijk omgeroepen en mocht ik me melden aan de balie. Na mijn SSN, paspoort, geboorte akte, trouw akte en mijn NL rijbewijs te hebben laten zien, kreeg ik een briefje mee die ik moest afleveren aan een andere balie waar ik een test overhandigd zou krijgen. Toen ik de test kreeg, werd mij verteld dat ik deze mocht maken, met het theorie boek bij de hand. Alle vragen die ik niet zou weten, mocht ik dus opzoeken in het boek! Dit houdt in princiepe in dat iedereen zijn/haar rijbewijs wel zou moeten kunnen halen. Na mijn test te hebben laten nagkeken, bleek dan ook dat ik geslaagd was. Ik moest me vervolgens weer aan de eerste balie melden, waar mijn foto werd gemaakt en ik opnieuw een briefje overhandigd kreeg en weer terug mocht naar de andere balie. Hier werd vervolgens een afspraak gemaakt om een rijtest te doen. Helaas is dit nodig, omdat ik van het buitenland kom. Het zal niets moeilijks zijn, zo is mij verteld, maar ik zal het wel moeten doen. Helaas kon de test niet eerder dan 5 juni (!) dus ik zal nog wel even moeten wachten totdat ik officieel mijn rijbewijs heb, maar tot die tijd mag ik rijden op mijn NL rijbewijs.

Thuis gekomen wilde ik UPS een mail sturen om te bevestigen dat ik mijn SSN had ontvangen, maar voordat ik daar de tijd voor kreeg werd ik al gebeld door de manager van personeels zaken. Als ik online even wat persoonlijke gegevens in kon vullen, dan zouden zij mij zo snel mogelijk een goed aanbod kunnen doen. Uiteraard heb ik die gegevens dan ook ingevuld.

’s Avonds zijn Dan en ik op zoek gegaan naar een tweede auto. Aangezien alles hier een stuk groter is en de afstanden niet lopend te doen zijn en het openbaar vevoer in deze streek ook niet geweldig is, zou ik toch een auto moeten hebben, mocht ik vandaag of morgen een werk aanbod krijgen.

We zijn begonnen bij een Nissan dealer, waar we uiteindelijk ook niet meer weg zijn gegaan. Na eerst een Nissan te hebben bekeken en hier ook een test ritje in te hebben gemaakt, bekeken we ook nog een Ford Taurus. De Ford Taurus is het uiteinelijk ook geworden. Het is een Ford Taurus SE uit 2000. Het is een hele mooie auto met stuurbekrachtiging, ABS, centrale deur vergrendeling, automatisch verstelbare stoel, automatische ramen, A/C en automatisch verstelbare pedalen. Oftewel ik heb een hele mooie, leuke auto om van en naar werk te kunnen gaan. De auto was bovendien ook nog eens voorzien van een mooie cd speler. De auto doet me ook een beetje denken aan de auto van mijn broer.
Zowel Chantal als Kari hadden een auto voor ons, maar de auto van Chantal was niet eerder beschikbaar als Augustus en Kari moest haar auto uiteindelijk zelf gebruiken, omdat hun andere auto kapot is gegaan. Maar nu hebben ik een eigen auto waar ik ook heel blij mee ben!

Vanmorgen werd ik vervolgens weer gebeld door UPS of ik langs kon komen, omdat zij mij een aanbod konden gaan doen. Dit werd mijn eerste eigen ritje in de nieuwe auto en helemaal alleen naar het UPS gebouw. Uiteraard verdwaalde ik, maar gelukkig was Dan zijn baas zo vriendelijk om mij naar mijn afspraak toe te loodsen. Ik was blij toe ook, aangezien het inmiddels ook behoorlijk hard was begonnen te sneeuwen.

Bij UPS aangekomen werd mij inderdaad een leuk aanbod gedaan, bovendien bieden zij ook een prima benefits plan. Benefits zijn de verzekeringen waar je mee te maken krijgt, dus dat zit allemaal wel goed. Als ik het eens was met het aanbod, dan zou ik wat UPS betreft aanstaande maandag mogen beginnen. Ik ben nu dus officieel voorzien van een baan!

Om vier uur vanmiddag heb ik ook mijn vader even gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag, aangezien het in NL op dat moment precies twaalf uur was. Papa, bij deze nogmaals gefeliciteerd! Helaas is ons cadeautje nog niet aangekomen, maar die zou ieder moment binnen kunnen gaan komen.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

he schatje

zo wat een goed nieuws allemaal
nou ik ga maar eens beginnen met je te feliciteren he

gefeliciteerd met je nieuwe baan

gefeliciteerdt met je nieuwe auto

gefeliciteerd met je nieuwe rijdewijs

gefeliciteerd met je pa

en met alles gefeliciteerd wat ik vergeten ben hahahahaha

nou becca zo is het tog beter he
dat alles eens mee zit
dat is een hele tijd anders geweest

ik ben blij dat je nu je baan heb
en hoop dat je snel gewent ben daar, maar dat zal wel

kijk dit is nou eens super om allemaal te lezen

moet je wel ff laten laten dat die auto er super mooi uitziet
goede keuze hahaha

nou moppie jij en dan dikke kuzzz
kijk uit naar je volgende blog

hvj xxxxx renata

Anoniem zei

Fantastisch dat je een baan hebt, proficiat!! Je theorie gehaald, een auto gekocht, wat fijn allemaal. Maar dat het bij jullie nu nog sneeuwt..brrr. Ik neem het mooie weer van hier wel mee volgende week!! Proficiat met je vader. Groetjes Manja

Anoniem zei

hey schatje

zo dat is zeker allemaal goed nieuws zeg woeiiiii beter dan al die andere keren
maar dat mag ook wel he maar goed zo wil ik ook theorie doen zeg zo makkelijk gaat dat hier allemaal niet maar dat weet je zelf ook

damnzz wat een mooie auto echt wel hehe nou heb jij ook eindelijk eens stuurbekrachtiging dat is geloof voor het eerst he sinds jij je rijbewijs heb gaaf

en tevens ook nog gefeleciteerd met je pa he

ben super blij voor je dat alles nu op rolletjes is gaan lopen mocht wel een keer tijd worden he
en nog gefeleciteerd met je baan yess yess

nou schatje gaat goed zo he

groetjes love you tamsie xxx

SVO zei

Fantastisch dat je een baan hebt Rebecca .. en je eigen auto! Wat gaat alles toch snel ineens ... Dat had je een aantal maanden geleden toen je nog zat te wachten, niet kunnen verwachten .... Ben blij voor je .. nog geen heimwee naar Nederland? ;))

Becs zei

Dank jullie wel!!!

Nee hoor Sandy, op het moment nog geen heimwee naar Nederland. Natuurlijk mis ik de familie wel, maar dat is wel normaal natuurlijk!

Anoniem zei

Dat heb je allemaal wel heel snel geregeld! Dit zijn echt spannende tijden voor je, maar als ik het zo lees pak je het allemaal gelijk goed aan. Gefeliciteerd met je baan en ik hoop dat je het daar heel erg naar de zin gaat krijgen!

Anoniem zei

Hoef jij daar niet die 5 uurs course te doen. Dat moest ik anmelijk nog doen. Een compleet waardeloze cursus van 5 uur die kant nog wal raakt..

Gefeliciteerd met je baan, wat heerlijk voor je.

Becs zei

Petra,

Die hoef ik niet te doen nee. Ik mocht de written test doen en in Juni mag ik de driving test doen, als ik slaag, heb ik mijn rijbewijs.

kastelke zei

Het geluk valt daar blijkbaar met bakken over je heen!!! Super!
Proficiat met al dat goede nieuws!!! En heel veel succes maandag op je nieuwe job!

Larissa zei

Zo he, dit is nog eens een super positieve log, haha! Van harte gefeliciteerd met je bankrekening, theorie, nieuwe auto én nieuwe baan! (dit waren ze allemaal,toch?:P)

Jammer dat je tot juni moet wachten totdat je de rijtest kunt doen, maar gelukkig kun je inderdaad nog met je Nederlandse rijbewijs rijden!

Heel veel rijplezier met je nieuwe auto en succes met je nieuwe baan!!

Anoniem zei

You are so lucky girl !!!
Gefeliciteerd met je auto en je baan. Voor mij voorlopig geen auto, kan geen verzekring krijgen zonder rijbewijs. Rijd wel rond in Andrews ;-)
En ja voor mij natuurlijk ook nog geen baan, moet wachten op mijn werkvergunning. Maar ja heb nog geen haast, heb mijn handen nu vol met de katjes ;-)

Aloha

Hans Hendriks zei

Supersnelle UPS service, ziet er allemaal goed uit. Good luck

USA2007 zei

Zo dat gaat goed zeg en lekker snel allemaal. Mocht ook wel na dat lange wachten toch.

Leuke auto trouwens. Gefeliciteerd met alles en zeker met je baan. Super.

Sue uit L.A

Jai zei

leuke blog.

Ik woon ook in Utah, in Heber Valley.zeker de moeite waard om Zondags eens even door te rijden...

vr gr.

Jai