maandag, mei 07, 2007

Mijn verjaardags weekeind

Vrijdag 4 mei werd ik weer een jaartje ouder. En zo kwam het dan ook dat ik mijn eerste verjaardag in Amerika heb gevierd. Ik ben nu 24 jaar oud.

Om 00.00 uur onze tijd/ 08.00 uur Nederlandse tijd werd ik gebeld door mijn vader die mij samen met de buurvrouw even wilde feliciteren. Vrijdag moest ik uiteraard wel gewoon werken. Ik was die dag de hele dag bij de klant en de twee dames die mij trainen hebben mij getrakteerd op een heerlijk lunch bij een Italiaans zaakje. Ik had een soort spaghetti pasta met een salade en broodjes. Uiteraard veel te veel voor mij, maar dat is het mooie van Amerika, overal kun je om een doosje vragen, zodat je je eten mee naar huis kunt nemen.

Bij thuiskomst vond ik een leuk vaasje bloemen van Dan! Wij zijn die avond lekker met zijn tweeen wezen eten bij Famous Dave’s. Bij een glas ijskoude perzik limonade hebben wij beide genoten van een bord met spare ribs, friet, aardappel salade, mais en een muffin. Ik had daarbij ook nog wat kippenpootjes en Dan had wat varkensvlees. Het was dan ook een heerlijke maaltijd. Hierna zouden we eigenlijk naar de film gaan, maar omdat we allebei ontzettend moe waren hebben we besloten om wat te winkelen in Fashion Place Mall.

Zaterdag heeft Dan zijn zus Chantal geholpen met haar verhuizing en ik ben met mom en Pam naar de Dutch store geweest. Hier heb ik een NL sticker op de kop weten te tikken voor op mijn auto. Maar de hoofd reden om hierheen te gaan waren stroopwafels en zoute drop! Ik heb gelijk een paar zakjes extra zoute drop ingeslagen, want hiervan kun je nooit te veel hebben als je het mij vraagt. (Dus voor de familie in Nederland: een doosje (extra) zoute drop mix is altijd welkom!)

’s Avonds zijn we met zijn allen bij Freddy geweest waar we zijn gaan eten en mijn verjaardag alsnog gevierd hebben. Het was de beste locatie, ivm de verhuizing van Chantal die nu een tweetal straten bij Freddy om de hoek woont. Angela, de vrouw van Freddy is een geweldige kok en zij had heerlijke mexicaanse wraps bereidt. Nadat het eten was gezakt werd ik door alle kinderen toegezongen, waarna we een heerlijke taart hebben gegeten.
Die avond was ook de laatste wedstrijd van een serie van 7 tussen de Utah Jazz en de Houston Rockets. De Jazz moesten deze winnen om in de race te blijven voor de volgende ronde richting de finale. De wedstrijd was behoorlijk zenuwslopend en de mannen zaten zo in de wedstrijd dat ze niet eens de moeite namen om te gaan zitten, maar de hele wedstrijd voor de tv hebben gestaan! Uiteindelijk hebben de Jazz de Rockets verslagen in eigen huis met 4 punten wat de eind uitslag maakte tot 103-99. Vanavond gaan ze aan een nieuwe serie beginnen tegen de Golden State Warriors, waarvan de beste van 7 wedstrijden opnieuw door mag naar de volgende ronde.
Gisteren zijn Dan, ik, Pam, Kodi en Trevor naar Spiderman 3 geweest. Ik wilde deze film al zien vanaf het moment dat ik wist dat hij uit zou gaan komen, ik houd namelijk wel van films als bijv Spiderman, Fantastic 4 en X men. Spiderman kwam dan ook uit op mijn verjaardag dus vandaag zijn we hem gaan kijken op het Imax scherm, dit is een extra groot scherm. Je kijkt je ogen uit! Ik vind sowieso dat je je ogen uitkijkt in de bioscoop hierzo, omdat de schermen een stuk groter zijn dan in Nederland, maar bij dit scherm kijk je helemaal je ogen uit. Met een grote bak extra zouten popcorn hebben we dan ook wel van de film genoten.
Vandaag mocht ik weer aan de slag. Deze week zal het allemaal wat leuker gaan worden, nu vrijdag mijn pc en dergelijke is afgeleverd. Ik kan nu eindelijk dingen zelf gaan doen.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

he die becca

zo zo jij heb inderdaad een heel druk weekend gehad

ben blij dat je een beetje je draai heb gevonden
en dat er maar veel van die gezellige weekende mogen komen voor jou en dan

ben blij dat je pc en dat soort dingen eindelijk geleverd zijn
nu gaat het echte werk voor je beginnen beter tog

geweldig dat die mannen zich niet eens de moeite gaven om er bij te gaan zitten...

leuke foto's jo

nou aan die foto te zien is het indd een heel groot scherm jeetje

nou moppie heel veel sterkte deze week op werk

ik kijk uit nog je nieuwe blog
hahahahah uitgekookt hoor met je dubbel zoute mix
ach dat komt wel goed

hvj xxx renata

Anoniem zei

Een beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag. Die taart ziet er heel lekker uit!!
Groetjes Anja

Petra zei

Alsnog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Wat een mooie bloemen zeg! (en lekkere taart)

Anoniem zei

Nog hartelijk gefeliciteerd! Die taart ziet er trouwens fantastisch uit. Ik kan me voorstellen dat je de zoute drop mist. Ik ben zelf ook een dropjunk en ik neem het zelf mee op vakantie, haha. Ik hoop voor je snel went op je werk. Het is toch fijn wanneer je wat meer je eigen gang kunt gaan.

kastelke zei

Gelukkige verjaardag!!!!
en die heb je zo te lezen heel goed gevierd!

Petra zei

Hoi Rebecca,

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk, zo'n taart!!

Anoniem zei

hey schatje

van harte gefeliciteerd met je verjaardag dat had ik nog niet gezegd gne gne leuke taart jo zonde om hem aan te snijden te laat hij is al op

en met die zoute drop zit het ook wel goed hoor leuke hint trouwens
was er zelf niet opgekomen of wel

zoals ik lees is je verjaardag goed verlopen gezellig hoor
ziet er allemaal erg gezellie uit

ik kijk weer uit naar je volgende blog en andere dingen

groetjes
tamsie
love you
xxx

Anoniem zei

Hai Rebecca, wel wat laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag.
fijn dat je je draai aan het vinden bent in Amerika. Hier in Haarlem gaat alles zijn gangetje. Lees regelmatig je verhaal. Lex is nog steeds gelukkig met Jibby en Jibby met hem. Ze praten wat af die 2 samen. He meis, succes met je werk, groetjes aan Danny en groetjes van mij, lex en Jibby.

Becs zei

Hoi Hannie! Dank je wel. Ik heb je onlangs nog een mailtje geprobeerd te sturen, maar ik kreeg hem terug dat het adres niet goed zou zijn?

Leuk om te horen dan Lex en Jibby nog steeds gelukkig zijn met elkaar!

Alle andere mensen, ook hartelijk bedankt voor de verjaardagswensen!

Anoniem zei

nog van harte gefeliciteerd meis.
Mooi bosje heb je van Dan gekregen.
En je hebt je blijkbaar prima vermaakt het weekend.

Ik houd niet van de spareribs hier, ze zijn niet zo gegrilled als in nederland, maar lijkt meer gekookt. Weet niet hoe ze bij jullie zijn.

Aloha

Larissa zei

Een beetje laat maar...alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een mooie taart zeg! Was vast heel erg lekker?:D