zaterdag, april 14, 2007

De eerste week!

En toen was er al weer een week voorbij! Raar idee dat ik nu een week in Amerika woon. Op zich voelt het al veel langer dan een week, maar dat komt misschien omdat ik nog niet werk. Het voelt ook nog niet echt alsof ik hier daadwerkelijk woon, maar meer dat ik eigenlijk op vakantie ben. Maar ook dat komt misschien omdat ik nog niet werk en omdat ik mijn draai nog en beetje moet gaan vinden in het dagelijkse leven.

Maandag ochtend heb ik mijn Social Security Number aangevraagd. De immigrations officer in Atlanta vertelde mij dat het waarschijnlijk slim was om die persoonlijk aan te gaan vragen, om het proces wat te versnellen. Ik heb in Nederland op alle daarvoor benodigde papieren al aangegeven dat ik een SSN wilde hebben, dus ik zou hem uiteindelijk toch wel krijgen, maar zo zou het nog net even iets sneller gaan. Zo gezegd, zo gedaan dus. Ik moet mijn SSN binnen een week in de bus hebben. Zodra ik deze heb, kan ik een bankrekening aanvragen, mijn rijbewijs gaan halen en mag ik officieel werken.

Over werk gesproken, maandag heb ik een mail verstuurd naar de UPS manager van personeels zaken, dat ik ben aangekomen in Amerika. Voordat ik hem goed en wel verstuurd had werd ik al opgebeld of ik donderdag misschien langs kon komen voor een gesprek. Ten eerste, omdat ik al een behoorlijke tijd contact had met deze man en hij nu wel eens een gezicht bij de naam wilde plaatsen en ten tweede, omdat er nog een andere functie vrijkomt, wat misschien ook wel iets voor mij is. Uiteraard heb ik de afspraak aangenomen, om hem op donderdag om 15.00 uur te ontmoeten. Nog voordat de dag voorbij was werd ik vervolgens gebeld door de supervisor van het andere gebouw, voor de baan waar ik in de eerste instantie voor in aanmerking zou komen toen ik nog in Nederland was. Ook hij wilde een afspraak maken, dus dit werd woensdag middag om 16.00 uur.

Beide gesprekken zijn goed verlopen. Er is mij het een en ander uitgelegd over beide posities. De eerste positie komt redelijk overeen met het geen dat ik in Nederland heb gedaan, dus dat is wel fijn. De andere positie is iets geheel nieuws voor mij, maar klinkt mij ook wel interessant in de oren. De tweede positie komt alleen helaas niet eerder vrij dan over een paar weken. Begin volgende week krijg ik van UPS ook nog een belletje over hoe of wat en hoe nu verder. Dat ze mij willen behouden is in ieder geval een ding dat zeker is, aangezien de PZ manager zei dat hij hoe dan ook een baan voor mij gaat regelen binnen UPS, omdat hij geen goed bloed weg gegooid wil zien worden! Erg fijn om te weten dus!

Gisteren avond ben ik met Kari mee geweest naar een lezing over MS. Zij blijkt allergisch te zijn voor het medicijn dat zij als laatst heeft gekregen, hoewel dit wel het beste lijkt te werken! Tijdens deze lezing werd het een en ander uitgelegd over dit medicijn. Helaas moet Kari nog tot begin mei wachten voor eventuele antwoorden en resultaten. Het was op zich wel behoorlijk interessant en ik heb er het een en ander van geleerd.
Vandaag zijn Dan en ik met Kari en de kids naar Thanksgiving point gereden waar het Tulip Festival werd gehouden. Op zich zou je denken dat dit voor een Nederlander niet al te bijzonder moet zijn, aangezien je meer dan genoeg tulpen kunt vinden in Nederland. Ga bijvoorbeeld maar eens kijken bij de keukenhof in Lisse. Ondanks dat, was het allemaal erg mooi om te zien en zijn we er een dagje uitgeweest!

Een prachtig uitzicht vanuit Thanksgiving point gardens.
Typisch Dan!
Kodi & Trevor
Prachtige tulpen

Voor de Nederlandse meelezers op deze blog zal ik niet al te veel tulpen foto's plaatsen, die zien jullie waarschijnlijk genoeg.

Zoals ik al schreef, de eerste week zit er dus op. Dan hangt lekker op de bank en is opnieuw een basketbal wedstrijd aan het kijken van de Utah Jazz. Ditmaal spelen ze tegen de Phoenix Suns. Ben benieuwd wat het gaat worden als volgende week de play offs gaan beginnen. En ik? Ik zit lekker te computeren, terwijl iedereen in Nederland in dromeland is...... Blijft toch wel even wennen.

9 opmerkingen:

Petra zei

Leuk je belevenissen te lezen en fantastisch, dat je vrijwel verzekerd bent van een baan bij UPS! Mooie foto's ook van het tulpenfestival, in Nederland zijn er geen besneeuwde bergen op de achtergrond ;).

Becs zei

Hihihi nee dat is waar! En het mooie is dat ik voor de achtergrond van de besneeuwde bergen hier eigenlijk alleen de voordeur maar hoef uit te stappen.

Anoniem zei

he mop

jeetje wat gaat dat hard he
al een hele week achter de rug
ben blij dat je gesprekken goed zijn verlopen wat betreft werk
en zoals ik lees zit je niet stil
ben blij dat de familie je zo goed opvangt en voor je klaar staat

he balen jo van dat medicijn hoop dat ze snel wat meer weet

en ligt de luie weer op de bank hahahahaha
geef niet hoor dan moet je ook bijhouden
is ook mij hobby dat weet je lol

nou bevvela leuke foto's
dat moet je blijven sturen en op je blog zetten
heb ik weer wat te pikkken

nou mop je ligt nu te slapen dus ik wens jullie een fijne zondag
EN NIET TE VEEL STUITEREN HE zoals je hiet altijd deed op zondag

dikke kuzzz voor jou en dan

ik hou van jullie xxx renata

Anoniem zei

Wouw, die onderste tulpenfoto is echt mooi! Dat verveelt nooit, hoor. Wat ongelooflijk goed dat je daar al zo bezig bent met een baan. Dat klinkt alsof het helemaal goed gaat komen. Goh, je zit er alweer een week! Dat gaat echt snel. Ik ben benieuwd hoe het met de baan afloopt, maar dat ga ik ongetwijfeld wel weer hier lezen!

Anoniem zei

Tjee, je bent al weer een week bij Danny, wat gaat de tijd snel.
Fijn dat je al bijna verzekerd bent van werk. Nu lig jij waarschijnlijk in bed terwijl ik dit typ. Groetjes Manja

Anoniem zei

Mooie foto's hoor! Die gaan niet zo snel vervelen volgens mij.

Wat heerlijk dat je verzekerd bent van een baan. Dat moet een lekker gevoel zijn.

gr Petra

blips zei

Goed zeg dat je al bijna een baan hebt, een hele geruststellling dat kan ik je verzekeren.
Foto's van tulpen vind ik altijd goed waar ze ook vandaan komen, mag best nog wel een keer. Mooie foto's echt waar.

Dizzymisslizzy zei

Een week in de US en nog een vakantiegevoel? Jee, ik woon hier nu al meer dan een jaar en ik heb dat gevoel nog steeds :-). Ik hoop voor je dat je snel je SSN hebt en kunt gaan werken. Je zou denken dat UPS wel een baatje voor je zou hebben als ik het zo hoor. En zoals Petra al zegt; tulpen in Nederland ja, maar zo'n mooie achtergrond nee die hebben ze niet.

Anoniem zei

hey schatjes

ja bec is inderdaad al een week voorbij gaat hard he nie normaal meer maar ja zoals ik het lees ben je bets wel druk geweest deze week dus ja dan vliegt de tijd ook wel als je lol heb

tja en die tulpen hihihi moet toch eerlijk zeggen dat ik daar nie weg van ben hihi maar ieder ze eigen mening he maar moet toegeven ziet er wel erg mooi uit en dan heb je dansie weer he met ze aktie op die foto moest die poepen ofzo lol

en dat is zeker balen voor Kari hoop voor net wat aat zei dat ze snel iets meer weet beter voor Kari

nou het was weer een drukke week geweest voor je ik kijk weer uit naar de volgende blog

love you tamsie