vrijdag, oktober 27, 2006

Druk, druk, druk

Deze week heb ik meerdere keren de vraag gekregen, wanneer ik onze weblog weer zou updaten. Ik had nooit gedacht dat het zo ontzettend boeiend zou zijn wat wij doen en laten, maar blijkbaar zijn mensen toch wel geintresseerd. Toch blijft het leuk om te weten dat mensen onze weblog lezen.

Deze week is een redelijk drukke week geweest. Ik ben heel erg bezig geweest met het uitzoeken van allerlei dingen. Onder andere heb ik een aantal prijs opgaves aangevraagd. Prijs opgaves voor het verhuizen van onze spullen. Ik heb contact gezocht met een aantal bedrijven en we hebben gisteren de eerste offerte mogen ontvangen. Of we daar vrolijk van worden laten we maar even in het midden.

Als wij eenmaal gaan verhuizen, dan willen wij eigenlijk alleen maar persoonlijke spullen meenemen. Kleding, boeken, cd's, dvd's papierwerk en foto's en mijn verzameling sneeuwbollen. Ik heb er een aantal bollen tussen zitten met een speciale waarde en ik wil mijn verzameling niet weg doen.

Verder zullen we waarschijnlijk nog wel wat prularia mee willen nemen, maar de meubels laten we allemaal achter. Echt veel zal het dus niet worden. Dus ik ging ervan uit dat als wij hier en daar een offerte aan zouden vragen, de prijzen wel mee zouden vallen. De offerte die wij gisteren hebben ontvangen gaf twee prijzen aan, een voor luchtvracht en een voor zeevracht. De zeevracht zou € 1750 per 1m³ gaan kosten! De luchtvracht zou € 1350 per 1m³ kosten, wat overigens wel gek is, want je zou toch verwachten dat de luchtvracht duurder zou zijn.

We hebben nog een aantal prijs aanvragen uitstaan en het is niet iets wat morgen geregeld moet zijn, maar ik denk dat wij misschien wel goedkoper uit gaan zijn als we onze spulletjes gewoon versturen via TNT post. En bovendien kunnen we een hele boel spulletjes ook gewoon in onze koffers kwijt.

Afgelopen week ben ik ook met Kaira bij de dierenarts geweest. Ik had een knobbel ontdekt op haar borstkas. Dat is wel even schrikken! Gelukkig viel het allemaal welmee. De dierenarts heeft wat uit de knobbel gehaald met een naald en al gauw bleek het een vetbult te zijn. Wat een opluchting! Ik ben al gauw bang wat Kai betreft, omdat ze ook sinds een aantal maanden last heeft van epileptische aanvallen, maar dat heeft gewoon met haar leeftijd te maken. Kai houdt nog eens een trauma over aan het op en neer gaan naar de dierenarts. Dat is voor haar echt het ergste wat er bestaat!

Verder ben ik druk aan het uitzoeken welke papieren we nodig hebben voor mijn visum aanvraag en wat de kosten zijn die er bij de aanvraag komen kijken! Het is me het weekje zo wel geweest. Waarschijnlijk zullen we nog wel heel wat van die drukke weekjes krijgen, maar uiteindelijk weten we waar we het voor doen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo schatjes

Nou dat is zkr wel ff slikken zo al die prijzen.
En indd mischien is er een andere weg.
ben blij dat het met kaytje mee viel.
nou schatjes gaan jullie maar weer verder met lekker druk doen.
Maar vergeet niet van de week ff tijd vrij te maken voor ons stukje. ALS je het niet vergeten ben op te nemem hahahahah

kuzzzz en knufff
jullie grote (zus).

Anoniem zei

Wat een prijzen voor het verschepen van je spullen, zeg! Dat valt behoorlijk tegen! Leuk om te lezen hoe jullie steeds weer wat verder vorderen met de voorbereiding van jullie emigratie. Gelukkig dat de bult van jullie hond verder niet kwaadaardig was. Je wilt haar toch zo lang mogelijk bij je houden!

Anoniem zei

Ik had ook al hier en daar op forums gelezen dat het verschepen/luchtposten zo duus is. Ik heb er daarom voor gekozen echt een minimum mee te nemen en het via de tnt zeepost te doen. Ik zorg dat mijn dozen ond er de 10 kilo zijn en dan is het 34 eurp per doos. Dus voor 1750 euro kan je heel wat meer dozen versturen dan in een 1m3 past lijkt me.

-hugs-

Becs zei

Wow, dat is niet erkeerd Jacky! Wij zitten er zelf aan te denken om een heleboel spullen in een koffer mee te nemen, dan komen we ook al aardig er ;-)

Anoniem zei

hellow beccie en dansy

precies uiteindelijk weet je waarvoor jullie het allemaal doen he als ik zo lees hebbie zeker een drukke week achter de rug pfff moet er niet aan denken en in die week heb je mijn ook effe gepest leuk hoor en niet te vergeten onze pitbull kaatje ben blij dat het niet ernstig is


groetjes en een dikke kussss en knuffel tamsie

Kevin zei

Wij hebben ook een heleboel spullen moeten achterlaten, gezien we in Rome woonden en daar geen familie hebben. We hebben wel een deel van onze spullen naar Belgie gebracht en daar bij familie achtergelaten. Elke keer nemen we dan een paar spullen mee als we op familie bezoek gaan.

Anoniem zei

heb je al eens gekeken bij ship online???
ik weet zeker dat je daar veel goedkoper uit gaat komen...

wij zijn namelijk na 1,5 jaar in amerika gewoond te hebben weer teruggekomen naar nederland en hebben onze hele inboedel eerst van nl naar usa gebracht...met een erkend verhuisbedrijf...nou niets als ellende....op de terugweg dus zelf geregeld bij ship online...dit keer was het natuurlijk nog meer als de eerste keer...want je koopt aardig wat leuke extra dingen in 1,5 jaar...en wij wilde graag alles meenemen.....en hebben dus een complete of eerder 1,5 complete inboedel mee genomen naar nederland voor 3200,- euro incl alles...
verkering...verschepen...noem het op...het enige wat er bij komt kijken is dat je zelf je paklijst maakt en zelf je container in pakt....

ze hebben een heleboel mogelijkheden waaronder dus ook partij-versturing....een aantal dozen....misschien een idee??

groetjes...

esther

Anoniem zei

hier de link
http://www.onlineshipping.nu/

voor eventuele vragen
lieveling@mailcity.com