maandag, oktober 02, 2006

3 oktober feesten

En toen was het al weer oktober.... Wat vliegt de tijd toch snel voorbij. Als je me zou vragen wat ik nou eigenlijk nog heb uitgevreten het laatste jaar, dan zou ik het je niet eens kunnen vertellen.

De maand oktober brengt natuurlijk ook de 3 oktober feesten in Leiden met zich mee, beter bekend als het Leidens Ontzet. Op 2 oktober gaat alles van start. 's Middags gaat de kermis om 14.00 uur open. 's Avonds rond 19.00 uur wordt dan de taptoe gelopen. Bijna alle Leidse sportverenigingen lopen hierin mee. Ik kan het me nog zo goed herinneren dat ik zelf mee liep met mijn majorette club. Wij verzamelden dan 's middags en dan bestudeerde we de laatste shows nog even. Dan lekker snacken terwijl de invlecht moeders met onze haren bezig waren. Dan snel in de make up om vervolgens te gaan verzamelen aan het begin punt van de taptoe!

Op 3 oktober zelf wordt er 's ochtends haring en witte brood uitgedeeld. Ik ben hiervoor een keer met mijn moeder mee geweest. Ik geloof dat wij 's ochtends om 06.00 uur al in de rij stonden. Ik weet nog goed dat ik dacht: een keer maar nooit meer. 's Middags is er vervolgens een optocht. En natuurlijk is ook de kermis weer open.


Nu wij niet meer in Leiden wonen zie ik de kermis pas op 2 of 3 oktober. Vroeger gingen we nog wel eens eerder naar "het veld" om te kijken hoe alles werd opgebouwd en wat voor een attracties er allemaal al stonden.

Dit jaar zijn we net als de laatste jaren eveneens weer in de prijzen gevallen met de regen. Het kwam vandaag geregeld met bakken uit de hemel vandaan zetten. Hierdoor hebben we dan ook maar besloten om niet te gaan. Misschien dat we morgen nog even gaan kijken, en dan met name op de warenmarkt, dat vind ik altijd wel leuk.

Voor de mensen die iets meer willen weten over het Leidens Ontzet, kijk dan eens op deze link

6 opmerkingen:

Anoniem zei

3 oktober zal altyd blijven en je kan altyd overkomen uit amerika

Anoniem zei

hey die bec

nou he wij hebben het weer getroffen zoals elk jaar met het weer ik was tot op me string helemaal nat ook al draag ik die niet hihihi maar ja dat mag de pret niet verzieken tog nu maar hopen voor volgend jaar dat het dan droog is

dikke kussss groetjes tamsie

Anoniem zei

Wat een leuk evenement! Het klinkt ontzettend gezellig. Enneh, ik ben een beetje jaloers op je, want jij bent als kind op majorette geweest en ik mocht niet van mijn moeder. Ik geloof dat ze geen zin had om me overal naartoe te brengen. Dat heeft een groot trauma achtergelaten, dat begrijp je wel ;-)

Anoniem zei

he die bec
ik heb je indd gemist op het veld.
normaal kom ik je wel tgn maar dit jaar nie, nou snap ik het hahahaha
nou ik heb geloof ik weer de rest van de week nodig om bij tekomen
maar ja als je maar lol heb tog.
nou dat heb ik zkr gehad.

groetjes renata kuzzz knuffff

Becs zei

@ Tina,

Ja, ik heb in totaal zo een 10 jaar op majorette gezeten. Het was erg leuk om te doen! Ik heb mijn baton nog steeds ;-P

@Tam en Aat,

Ben blij dat jullie het naar jullie zin gehad hebben! Was voor mij als het goed is het laatste jaar ;-P

Anoniem zei

jajajaja bec wrijf het er nog maar eens in dat het meschien je laaste jaar was dat je het mee maakte snif snif snif mis je nu al :(:(:(