zondag, september 24, 2006

De riolering - deel 2

Zoals in ons eerdere bericht te lezen was, moest de riolering aangelegd worden. De mannen zijn gisteren door gegaan tot 01.15 uur om de pijp in de poort, die naar onze voordeur leidt, aan te leggen.

Het heeft heel veel moeite gekost. Er lagen waterleidingen in die poort, waar ze voor uit moesten kijken, ze kwamen boomwortels tegen en nog veel meer rotzooi wat in de aarde lag. Bovendien is de poort zo smal, dat ze maar heel gestaag vooruit kwamen, omdat er bijna gaan beweeg ruimte is. Toen bleek, toen ze bijna aan het einde waren, dat een van de waterleidingen, waar ze zo voorzichtig mee waren, loos was. Die leiding lag daar dus gewoon voor niets!

Al met al is het uitendelijk toch gelukt om de pijp er nog in te krijgen om 01.15 uur, en ik was blij toe ook! Zonder die pijp hadden we niet naar het toilet gekund, of kunnen douchen!

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, alles wat we gisteren te lang gewerkt hebben, hoeft vandaag dus niet in gehaald te worden. Vandaag worden alle gaten weer opgevuld, zodat we ook weer gewoon weg kunnen en gebruik kunnen maken van de poort.

Danny zijn broers Brandon en Ben, komen dan van de week langs om de tuinen weer dicht te straten. Brandon en Ben zijn stratenmakers geweest, dus zal het er wel een stuk netter in komen, dan wanneer we het zelf zouden doen.

Op naar het volgende!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

he mop
ik ben blij dat het er in zit
en, dat je tuintje weer mooi bestraat wordt.
groetjes renata

Anoniem zei

hihihi die bec en dan
is zie dat alles weer dik voor elkaar is blij toe nu nog straten en hup klaar zijn jullie gelukkig maar nu kenne jullie weer normaal naar de wc en douchen heerlijk toch maar bec zeg nou eerlijk die optie die ik zei over die emmer was tog ook nie zo slecht geweest hihi

groetjes en een dikke knuffff tamsie

Becs zei

Nou ik zag mezelf eigenlijk nog niet zitten Tam! haha

Anoniem zei

Hey Bec!!
Daar ben ik dan eindelijk weer een keer.. Wát een werk zeg, die gekke riolering! Maar, gelukkig is alles goed gekomen, en -zoals je zelf zegt- komt het er mooier uit te zien dan dat het was. (positief blijven denken, he;-))
Dit is eigenlijk voor korte berichtjes toch? Nouja, even een inhaalslag maken van al die weken dat ik niks van me heb laten horen via je weblog/email/space..wat heb je nog meer?? Enzovoorts! Je snapt het wel.
Had je lekker een middagje vrij vandaag? Ik stuurde je een mailtje terug en zag dat je er niet was.
Gaan we morgen weer gezellig verder mailen!
Doeidoei, Es

kastelke zei

Toch kan je, ondanks het geklooi, heel wat voldoening hebben als je zo'n klussen zelf mee helpt maken, niet?

Becs zei

Het geeft inderdaad een goed gevoel Kastelke!

En Es, positief blijven denken, doen we zeker! ;-)

Anoniem zei

Wat wat een karwei, zeg, en wat zal je blij zijn dat het erop zit! Toch stond ik nog even te kijken toen ik las dat tot nu toe de riolering van veel woningen rechtstreeks op de Rijn uitkwamen. Raar dat ze dat niet al veel eerder hebben veranderd. Moeten jullie nog veel aan het huis veranderen? Vast niet meeer zulke verbouwinge als dit. Dat hoop ik tenminste voour je ;-)

Becs zei

Nee het valt gelukkig wel mee, het zijn relatief kleine dingen die er nu nog moeten gebeuren. Allen het hout aan de voorkant van het huis zal nog wel een aardige klus worden, maar dat laten we dan ook doen ;-)