dinsdag, juni 13, 2006

Ondertrouw

Vandaag zijn wij dan eindelijk in ondertrouw gegaan. We wilde eigenlijk niet op het laatste moment in ondertrouw gaan, maar het kon niet anders. Danny wilde graag zijn broer als getuige en hij had helaas geen identiteitskaart. Uiteindelijk is het ook niet gelukt om de identiteitskaart op tijd aan te vragen. Danny heeft nu zijn vader en andere broer als getuige. Ik zelf heb ook mijn vader en broer als getuige.

Dus vanmorgen om 12.00 uur moesten wij ons melden op het stadhuis waar eigenlijk alleen een aantal dingen werden doorgenomen. De formaliteiten. We hebben beide een kopie in moeten leveren van onze geboorte akte, onze ID kaarten moeten overleggen en de kopieen van de ID kaarten van onze getuigen. Tevens moest ik aangeven welke naam ik wilde gebruiken na ons huwelijk. Uiteraard wordt dit de naam van Danny: Bouwman. Dit is eigenlijk alleen maar voor de post etc, aangezien je als vrouw zijnde nooit je eigen naam verliest. Bij het aanvragen van bijvoorbeeld een nieuw paspoort zal altijd je meisjes naam op het document komen. Wel kun je dan aangeven dat je de naam van je man ook op het document wilt hebben. In mijn geval zou het dan worden: R.M Brandt e.v. Bouwman.

Nadat we ook hebben aan moeten geven welk trouwboekje we willen, door wie wij getrouwd willen worden en het benodigde aantal parkeer kaarten hadden ontvangen, stonden wij na ongeveer een kleine 20 minuten voor de kassa. Dus na ongeveer 25 minuten was het allemaal afgehandeld. Toch wel lekker dat ik van werk een hele vrije dag kreeg!

Gisteren heb ik ook voor het laatst mijn trouwjurk gepast. De lengte is nu ook helemaal in orde. Ik kreeg tevens wat aanwijzingen mee wat betreft het lopen en gaan zitten met mijn jurk. Ik kan mijn jurk een dag voor de bruiloft ophalen.

Dus het is per vandaag eigenlijk officieel, over precies 16 dagen gaan wij trouwen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

he die dan en bec, wij willen jullie van deze kant feliciteren met jullie ondertrouw.
groetjes van deze kant.

Becs zei

Hey die Aat!

Bedankt voor jullie berichtje! En natuurlijk de groetjes terug naar die kant!!

Wiepster zei

Gefeliciteerd met jullie ondertrouw!! De grote dag komt steeds dichterbij!

Gr. vanuit sunny Florida

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie ondertrouw. Jullie zullen wel erg zenuwachtig zijn voor de echte bruiloft. Ik hoop dat jullie terzijnertijd nog wat foto's van je huwelijk op de blog zetten. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de jurk!