zaterdag, juni 24, 2006

De ambtenaar van de burgerlijke stand

Vanmiddag om 16.30 uur hadden wij een afspraak met drs. Rosemarie Enters-Colonna, de ambtenaar van de burgerlijke stand. Deze afspraak was om ons huwelijk door te nemen. Nadat wij haar ontvangen hadden en haar iets te drinken aan hadden geboden ging het gesprek dan echt beginnen.

Allereerst vertelde zij ons over haar manier van werken. Zij houdt er vooral van om haar toespraak zo persoonlijk mogenlijk te maken. Hiervoor heeft ze dan ook veel informatie nodig van ons. Zij wilde dingen weten over onze jeugd en of we die als prettig hebben ervaren. Zij wilde ook weten of wij dingen van onze ouders hebben geleerd die wij belangrijk vinden. Wij moesten ook iets over onze ouders vertellen, over hoe onze relatie met hen is en of wij elkaar vaak zien. Ik heb haar in mijn geval moeten vertellen van het overlijden van mijn moeder.

Wij moesten aangeven of wij broers en zussen hebben en zoja, hoeveel. Bij Dan zijn dat er in totaal 6 en bij mij 2. Danny zijn broers en zussen zullen allemaal genoemd worden in de toespraak, ondanks dat 3 van zijn broers en zussen in Amerika wonen en niet bij het huwelijk zullen zijn.

Toen moesten wij gaan vertellen hoe wij elkaar hebben leren kennen! Dat was even lachen! Danny die mijn vingers heeft gebroken toen wij elkaar leerde kennen. Je had het gezicht van de ambtenaar moeten zien. Over een aparte ontmoeting gesproken. Wij hebben haar ook moeten vertellen waarom wij met elkaar willen trouwen en wat we belangrijk vinden in een huwelijk.

Jeetje wat een vragen allemaal. Zoveel vragen. Dingen waar je toch over na moet denken! Het was een leuk gesprek en we kijken dan ook uit naar haar toespraak tijdens ons huwelijk.

Maandag gaan we samen met haar ook even in de trouwzaal kijken. Het gaat dan echt gebeuren...... Nog een paar nachtjes slapen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

he die bec en danny
tog nog leuk dat het naar boven komt he van die vingers
hahahahahaha lol
nou ik ben benieuwt wat er allemaal op jullie trouwdag naar boven komt
zal wel lache worden denk ik jullie kennende
nou liefies de groetjes van jullie grote zus he hahahaha.

Becs zei

Ik heb maar een woord voor je: Verslaafd!! hahaha

Anoniem zei

whahahah precies verslaafd een anders is het aan.... en zei is verslaafd aan jullie blog lolzz