donderdag, september 14, 2006

IRS - deel 2

Vanmorgen had ik zoals gewoonlijk zeer veel moeite om mijn bed uit te komen. Totdat Dan mij het nieuws bracht dat hij de IRS heeft gebeld. Toen was ik wakker!

Gisteren avond laat heeft hij contact opgenomen met de IRS om te kijken of de belasting papieren die wij hebben ingevuld, al afgehandeld waren. Ik had hierover al eens eerder geschreven. Zelf dachten we dat dit nog niet het geval zou zijn, omdat wij ze vijf weken geleden pas op gestuurd hadden. Er werd ons toen verteld dat zij minimaal 6 tot 8 weken nodig zouden hebben om dit af te handelen. Tot Dan zijn verbazing werd er verteld dat de papieren inderdaad al afgehaneld waren!

Binnen nu en een maand ontvangen wij dan ook de kopieen die wij nodig zullen hebben voor mijn visum aanvraag!

Wij hebben hierop dan ook enorme kosten bespaard. We wilden eerst een buro inhuren die de aangiftes voor ons zou doen, omdat het zo ontzettend moeilijk leek. Maar dankzij een zeer behulpzame dame bij de IRS, hebben wij nu alleen maar de telefoon kosten hoeven te voldoen. Dat is even andere koek dan €1500 of $1650 per belastingjaar!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

he moppies
ik ben blij dat het nu allemaal geregeld is.
ben ook blij dat jullie een hoop geld bespaardt is gebleven.
nou moppies op naar het volgende he.
groetjes renata.
ps. het komt nu wel heel dichtbij he xxxxx

Becs zei

Hee Aat,

Das niks voor jou zo een late reactie haha! Ja het komt nu inderdaad allemaal wel dichtbij, het gaat nu allemaal echt beginnen!

Anoniem zei

Zeker weten dat dat scheelt. Dat hebben jullie dan goed aangepakt. En nu op naar de volgende stap; jullie visumaanvraag. Je zult wel bij zijn dat er schot in de zaak komt.

Becs zei

We zijn heel erg blij dat er nu inderdaad een beetje schot in de zaak komt!!