zaterdag, september 23, 2006

De riolering

Nu alles langzaam maar zeker dichter bij komt, moeten we ons dus ook gaan bezig houden met de verkoop van ons huis. Voordat wij het huis gaan verkopen moeten we eerst nog het een en ander op knappen en in orde maken.

Zo ook de riolering. Tot op heden toe kwamen alle rioleringen van de huizen bij ons op de weg uit op de Rijn. We hebben allemaal een brief gekregen waaruit bleek dat dit niet langer mag en dat we aangesloten moeten worden op de gemeente riolering. Na de nodige tekeningen te hebben gemaakt en een vergunning aanvraag te hebben gedaan, was het dan zo ver.

Donderdag zijn de materialen afgeleverd die nodig zijn om de riolering van onze tuin naar de voorkant van het huis te krijgen, waar wij onze aansluiting zullen maken op het gemeente riool. Vrijdag avond rond een uur of 6 zijn Dan en de buurman samen begonnen met graven.

Mijn vader kwam ook nog even kijken hoe het ging en hoe ver ze stonden.

Vanmorgen vroeg zijn ze verder gegaan. Helaas zat het weer niet mee en regende het nog al eens. Wat krijg je dan een blubber zooi! Inmiddels was ook de vader van de buurman gekomen om te helpen. Hij zit zelf in de riolering en kon ons dus helpen met de aansluitingen.

Ze beginnen nu aardig op te schieten. Ze zijn al een klein beetje begonnen met graven in de poort, wat inhoudt dat ik op het moment geen kant op kan, omdat onze voordeur dus aan de achterkant van ons huis zit. (recht van overpad) Ik heb vanmorgen vroeg gelukkig al alle boodschappen in huis gehaald.

Ik voel me op het moment een beetje hulpeloos. De mannen zijn druk bezig, en ik kan niets doen. Ik heb maar een pan groentensoep gemaakt, er moet immers toch ook gegeten worden.

Als de riolering dan klaar is, kunnen we misschien volgend weekend wel door gaan aan de keuken. Het moet toch allemaal een keer gebeuren.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

nou moppies
ik hoop dat het allemaal een beetje gaat mee zitten voor jullie.
en dat jullie er snel van af zijn.
en dan indd op naar het volgende
en zo blijf je bezig
ben je tog van de straat hahaha
groetjes xxxxxxx renata

Becs zei

Nou Aat, je wilt niet weten wat een pest zooi het op het moment is. Die hele poort ligt open en we kunnen niet afwassen, naar de WC of douchen. Het is nu inmiddels 22.10 uur en de laatste pijp moet er nog in. Gelukkig zijn ze daar wel bijna. Het dicht gooien doen ze alleen vandaag niet meer. Het is nu het belangrijkst dat we straks lekker kunnen douchen enzo ;-) Maar idd, het houdt je zeker van de straat!

Anoniem zei

moest dat nou he

Becs zei

haha, dat kan er natuurlijk maar een zijn!