maandag, juni 04, 2012

Skyler en Noah krijgen….

…. een zusje!!! ♥♥♥♥

Nog bijna niemand wist dat ik weer in verwachting was. Na de miskraam in december, durfden wij het nieuws eigenlijk niet echt te delen. Ik had een positieve test in mijn handen op 24 maart. We wisten dat de kans er was dat ik in verwachting zou zijn, maar toen ik ineens een positieve test in mijn handen had, was het toch nog een grote verrassing voor ons. Soms hoor je wel eens dat het maanden kan duren na een miskraam voordat je weer in verwachting bent, dus het was ondanks de planning toch een hele grote verrassing.

Een paar dagen na het ontdeken van de zwangerschap had ik wat bloedverlies. Natuurlijk sloeg de paniek gelijk toe, maar ik mocht langs komen voor een bloedonderzoek en dat zag er goed uit. 48 uur na dit onderzoek, moest het herhaald worden en de bedoeling was dat mijn waardes verdubbeld zouden zijn. Niet alleen waren die verdubbeld, maar inmiddels waren die verdriedubbeld! Bij mijn eerste officiele afspraak met mijn obgyn kreeg ik ook gelijk een echo, en ook daarop was alles in orde.

Ik ben nu 14 weken in verwachting. 14 weken is ook het termijn dat mijn dokterskantoor tegenwoordig echo’s kan uitvoeren om het geslacht van het kindje te bepalen. Het leek me dan ook verschrikkelijk leuk om dat uit te kunnen vinden terwijl mijn vader hier zou zijn, dus ik had al snel een afspraak gemaakt en die stond gepland voor vandaag.

We werden pas ruim een half uur na de officiele afspraak naar binnen geroepen en daar was ik niet echt blij mee, aangezien je voor een echo veel water moet drinken, zodat alles goed zichtbaar is. Ik moest dan ook heel nodig naar het toilet en had net besloten om te gaan toen we uiteindelijk naar binnen werden geroepen. In de eerste instantie dacht de echoscopiste dat het kindje erg klein meette, maar toen ze het kindje op precies 14 weken meette, was alles gelukkig in orde. Na even een paar keer gekeken te hebben kwamen de magische woorden: “Congratulations, it’s a girl!” Uiteraard waren er tranen van blijdschap, want dat was toch stiekem wel iets dat we hoopten. Natuurlijk is het voornaamste dat het kindje gezond is, maar na  2 jongens, hoop je stiekem toch op dat meisje.

En dat meisje zit nog lekker warm bij mama in de buik en ze is nu al verwend!! Opa heeft vandaag een mooie wandelwagen en auto stoel gekocht, met 2 outfits en handdoeken. Zelf heb ik 2 pyjama’s gekocht en door collega’s van Dan en door Mindy zijn we ook al verwend met nacht japonnetjes, nog een pyjama, sokken en een slabbetje. Zo weet je ‘s ochtends nog helemaal niets en ‘s avonds weet je dat je in verwachting bent van een meisje en is ze al ontzettend verwend! IMAG0072 En zo is ook de laatste week van opa in gegaan. De tijd is jammer genoeg weer snel voorbij gegaan, maar ondanks dat hebben we wel een fijne tijd gehad. We zijn veel wezen winkelen en hij heeft vooral genoten van de jongens en zij ook van hem. De hitte heeft het allemaal wel wat moeilijk gemaakt om echt buiten te genieten, maar dat mocht de pret niet drukken. Mindy heeft een groot zwembad in de tuin staan wat heerlijke verkoeling brengt. Ook zijn we van de week bij het nieuwe City creek geweest, waar we hebben gewinkeld en Skyler verkoeling heeft gezocht in de fonteinen. Ook hebben we Brian en Carrie geholpen met de verhuizing naar hun nieuwe huis, dus we hebben ons in ieder geval niet verveeld.DSC_0087Maar voor nu gaan we gelukkig nog een paar dagen tegemoet, voordat opa vrijdag weer op het vliegtuig naar huis stapt. We kunnen dan overigens wel weer af gaan tellen, omdat zijn kleindochter op 2 december verwacht wordt en hij dus de kerstdagen weer met ons wil door brengen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben net even bij gelezen. Dus wat laat maar van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Sue in Orlando, FL