maandag, juni 25, 2012

Hogle Zoo en vuurwerk

Afgelopen zaterdag had Dan zowaar een dagje vrij gekregen. Hij had er niet specifiek om gevraagd, maar deze week was hij gewoon zo ingeroosterd. Uiteraard zul je ons daar niet over horen klagen, want zo vaak komt dit natuurlijk niet voor.

We hadden dan ook afgesproken om er een gezellige dag uit van te maken met de jongens. We wilden tijdens het bezoek van mijn vader al naar de dierentuin, maar door de hitte is dit er eigenlijk niet meer van gekomen. Niet dat het nu heel veel verschil maakte, want het is nog altijd verschrikkelijk warm en zaterdag was het zelfs 38 graden. Gelukkig is er in de dierentuin ook aardig wat schaduw te vinden en overal hangen misters, dus het was op zich niet verkeerd om daar rond te lopen.

Eerst heeft Dan 's ochtends een ontbijt voor ons klaar gemaakt, zodat we met een goed gevulde buik weg konden gaan. We hadden ons laten vertellen dat de dierentuin geen eigen etenswaren meer accepteerde, maar dit bleek achteraf gezien niet waar. Maar omdat we dat van te voren niet wisten, hebben we thuis eerst lekker aan het ontbijt gezeten en 's middags zouden we dan ook thuis weer iets eten.

Rond 11.30 uur zijn we vertrokken richting de dierentuin. We hadden de jongens thuis al goed ingesmeerd met zonnebrand creme, want met hun lichte huid en blonde haren, zijn ze natuurlijk erg snel rood. Dat zullen ze wel van mama hebben, want ook ik ben bij de eerste zonnestralen meestal al verbrand. Onderweg zijn we nog even gstopt bij Les Schwab, want zij hadden een coupon, waarbij je een kinder toegangs kaartje gratis kon krijgen, bij aankoop van een toegangs kaart voor een volwassene. Er was hiervoor geen andere aankoop nodig en Les Schwab lag toch op de heenweg.

Bij de dierentuin hebben we vervolgens alleen een kaartje voor onszelf aan hoeven te schaffen, omdat we Skyler zijn kaartje gratis kregen en Noah zijn toegang sowieso gratis was vanwege zijn leeftijd. Wel hebben we 4 treinkaartjes gekocht, omdat Skyler heel graag een trein ritje wilde maken. DSC_0030We wilden voornamelijk naar de dierentuin, omdat de Rocky Shores eindelijk geopend zijn aan het begin van deze maand. Sinds vorig jaar was er een groot gedeelte van de dierentuin afgesloten, vanwege de verbouwingen en nu konden we eindelijk zien wat er bij gekomen was. Het was absoluut geen teleurstelling en we hebben genoten van wat we gezien hebben. Vooral de jongens waren erg onder de indruk. Bij het eerste gedeelte keken we over het water uit, waar we de zeeleeuwen konden zien zwemmen van bovenaf en als je steeds iets verder liep, kon je steeds meer onder water kijken. Ook hebben we ijsberen kunnen bewonderen.

DSC_0048Uiteraard waren de Rocky shores niet de enige reden dat we naar de dierentuin wilden en we zijn natuurlijk ook door het hele park heen geweest. We hebben een hele fijne middag in de dierentuin gehad en Skyler had achteraf geweldige verhalen. Ik was wel blij dat we op weg naar huis gingen, want ik begon toch wel moe te worden en dat begon ik ook wel een beetje in mijn buik te voelen. Bij aankomst thuis ben ik dan ook even samen met de jongens op bed gaan liggen.

DSC_0042 DSC_0059

Die avond waren we bij Brian en Carrie thuis uitgenodigd om het vuurwerk van Westfest te gaan bekijken, dus een middagslaapje kon voor ons geen kwaad. Westfest is een kermis in West Valley aan het einde van de maand juni, die afgesloten wordt met een mooie vuurwerk show. Normaal gesproken gaan we ergens op het kermis terrein op het gras zitten om de show te bewonderen, maar we hadden ons laten vertellen dat je het vuurwerk ook bij Brian en Carrie thuis kunt zien.

We hebben eerst lekker gegeten van de barbeque. Brian en Carrie hadden het vlees verzorgd en iedereen die langs kwam nam een side mee. Wij hadden een spinazie dip gemaakt met brood en zo waren er ook pasta salades, groentes met dip en fruit met dip. We hebben opnieuw onze buiken heerlijk vol gegeten. De vuurwerk show zou pas om 22.00 uur beginnen, maar er waren zoveel mensen, dat de tijd dankzij de gezelligheid snel voorbij ging.

Carrie's zusje Whitney kwam ook langs, met haar 3 weken oude baby Saiyge en terwijl ik Saiyge op mijn arm had, kwam Skyler met hele grote open ogen aan mij vragen of mijn baby meisje al uit mijn buik vandaan was. We hebben hem nog even moeten verzekeren dat dat nog wel even duurt.

Rond 21.45 uur zijn we met zijn allen naar buiten gegaan en hebben we genoten van een mooie vuurwerk show, waarna we allemaal weer richting huis zijn gegaan. Al met al hebben we een hele fijne zaterdag gehad!

IMAG0106

3 opmerkingen:

Anja zei

Leuk zo’n bezoek aan de dierentuin, ik geloof graag dat de jongens genoten hebben!! Wat worden ze groot, het is alweer 1 jaar geleden dat we bij jullie waren. Ik ben jaloers op het mooie zomerweer bij jullie, wij "genieten”
van een Hollandse zomer :-(( ohh wat mis ik de Utah-zomers.
Liefs uit The Netherlands voor jullie alle vier XX

Regina zei

Wat goed dat de jongens gratis konden. Altijd weer leuk een dagje dierentuin, maar idd ook vermoeiend. En ´s avonds dus weer op stap. Klinkt al met al als een superdagje!
PS, ik heb mijn blog voorlopig afgesloten. Het begon me steeds meer tegen te staan dat mensen die onze namen googlelen zo gemakkelijk op mijn blog kwamen. Misschien dat ik over een tijdje op een ander adres verder ga bloggen. Dan zal ik je het nieuwe adres doorgeven. In de tussentijd vind ik het wel even goed. Ik zal evengoed blijven reageren!

Becs zei

Anja, wij vinden het ook nog steeds jammer dat jullie verhuisd zijn.

Tina, ik was al op zoek naar je mailadres omdat ik dacht dat er misschien een foutje op de blog zat. Jammer dat je voorlopig stopt, maar zodra je weer gaat bloggen dan hoor ik dat graag van je :)