zondag, juni 08, 2008

Leven na de dood

De meningen over dit onderwerp zullen ongetwijfeld wel verdeeld zijn. De een is gelovig, de ander niet. De een geloofd wel in het hiernamaals en de ander niet. Ik ben zelf niet gelovig en ook niet gelovig opgevoed, maar heb wel altijd een beetje een idee gehad dat er meer is na de dood.

Zo was ik onlangs bij Heather, de zus van Troy, thuis uitgenodigd om eens met een psychic te praten. Heather had mij al eens over deze vrouw verteld en was er zo van overtuigd dat deze vrouw met overledenen kan praten, dat ze het mij ook eens aanraadde.

Zo gezegd zo gedaan en dus had Heather een afspraak geregeld. Toen ik naar binnen ging was ik wel een beetje sceptisch. Ik heb wel altijd het idee gehad dat er meer is na de dood, maar waarom zou de een wel met overledenen kunnen praten en de ander niet? Eenmaal binnen vertelde ze wie zij was en wat ze precies deed. Ze zou beginnen om mij wat te vertellen over mijn leven.

Daar begon ze toch mijn aandacht al wel te trekken, aangezien zij mij als een bepaald persoon omschreef, wat naar mijn idee wel goed overeen kwam. Het kan geluk zijn, het kan zijn dat ze bepaalde dingen van mijn lichaamstaal af wist te leiden, maar toch, mijn aandacht had ze inmiddels.

Vervolgens begon ze over mijn moeder. Ze wist mij te vertellen dat ze halverwege 40 aan kanker is gestorven en dat het haar eigen keuze was. Op dat moment liep het kippenvel toch wel over mijn hele lichaam heen. Hoe weet deze wilvreemde vrouw hier vanaf? Misschien denken jullie nu aan Heather, maar ik heb haar nooit verteld dat mijn moeder uiteindelijk voor euthanasie heeft gekozen.

Vervolgens zegt de vrouw tegen mij dat mijn moeder haar iets probeert te vertellen over een hartvormig medaillon aan een ketting. Laat ik nu altijd een hartvormig medaillon onder mijn kleding dragen en dat was zo ook deze dag het geval. Er waren zo ontzettend veel dingen die deze vrouw mij wist te vertellen, dat ik er heilig van overtuigd ben dat mijn moeder die dag bij ons in de kamer was. Er waren zoveel persoonlijke dingen die deze vrouw wist, die niemand anders hier zou kunnen weten!! (ik ga het overigens niet allemaal beschrijven, anders zou er geen einde komen aan de blog)

Verder heeft ze ook nog een aantal voorspellingen gedaan. Zo voorspelde ze onder andere dat Dan en ik 3 kinderen zullen krijgen. 1 jongen en 2 meiden die waarschijnlijk een tweeling zullen zijn. Verder zullen wij uiteindelijk ook betrokken zijn bij de opvoeding van een 4e baby. Wat betreft de voorspellingen, ach, we zullen zien hoe dat uiteindelijk verloopt. Ik weet niet echt of ik daar in geloof. De tijd zal dat moeten leren. Maar zoals ik al schreef, ik ben er van overtuigd dat mijn moeder bij ons in de kamer was.

Dan zou later die middag ook langs komen en toen hij mijn verhaal hoorde wilde hij ook naar binnen om met deze vrouw te praten. Ik ben me hem naar binnen gegaan en ook Dan wist ze dingen te vertellen die niemand anders zou kunnen weten! Dat was voor ons toch wel een hele speciale dag!

Zoals ik aan het begin al schreef, sommige geloven hier wel in, sommige geloven hier niet in. Zelfs na het lezen van de blog zullen er waarschijnlijk nog steeds skeptische mensen zijn, vooral gezien het feit dat ik niet veel feiten heb beschreven, maar voor mijn gevoel was deze vrouw absoluut echt en het heeft mij wel een bevestiging gegeven wat betreft bepaalde dingen! Geloof jij in leven na de dood?

6 opmerkingen:

USA2007 zei

Ik ben ook niet gelovig opgevoed. Maar ik geloof wel dat er iets moet zijn. Er gebeuren af en toe dingen die ik niet verklaren kan, maar die wel zouden kunnen wijzen naar bepaalde personen. Kan het niet echt goed uitleggen zonder er al te diep op in te gaan, maar ik geloof wel degelijk dat er wat moet zijn. Maar in wat voor vorm? Geen idee.

Anja zei

Poehhh, wat een moeilijke vraag.
Ik denk wel dat er hierna nog iets is, ik weet alleen niet hoe ik dat in moet vullen.

Knap dat je naar die vrouw bent gegaan, ik weet niet of ik het zou durven. Je weet niet wat je te horen krijgt.

Anoniem zei

Ik ben net als jij heel nuchter, maar sommige dingen zijn gewoon niet uit te leggen. Dat er mensen zijn die bepaalde dingen kunnen 'zien', dingen die wij niet kunnen zien, dat geloof ik zeker. Maar is dat ook een bevestiging van leven na de dood? Dat is een vraag waar ik nog steeds niet uit ben. Ik mag graag hopen dat er leven na de dood is in ieder geval, maar zekerheid heb ik zeker nog niet.

Poeh, wat een vraagstuk. En dan te bedenken dat het hier nog niet eens negen uur in de ochtend is, haha.

Anoniem zei

Mijn reactie was al weg (per ongeluk een toets ingedrukt) voordat ik mijn naam kon invullen. Maar hij was dus van mij ;-)

Anoniem zei

Ik ben ook niet gelovig opgevoed
Maar ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde
Jeetje wat moet dat een ervaring voor je zijn geweest

Moppie ik ben blij dat je moeder toch bij je in de kamer is geweest

xxx Atie

Anoniem zei

meid er is op zeker leven na de dood dit verklaard het maar weer ben ook blij net als wat aat zeg dat je mams ook in die kamer is geweest geef je toch lijkt mijn een heerlijk gevoel

en je bent weer een ervaring rijker;)

kusjes en hou veel van je tamsie