zaterdag, juni 21, 2008

Eerste kampeer trip

Al een paar weken geleden begreep ik van Angela dat zij en Freddy graag zouden gaan kamperen. Nu kreeg ik afgelopen week een email van haar dat zij dit weekend zouden gaan en of wij het leuk zouden vinden om mee te gaan. Zij zelf zouden dan van vrijdag tot en met maandag gaan. Wegens kwartaal einde bij mij op werk was dat voor ons niet mogelijk, maar we wilde wel heel graag mee, dus zijn we gisteren gelijk uit werk vandaan vertrokken.

We zijn vorig jaar na het overlijden van Dan zijn moeder wezen kamperen vlakbij Lily Lake, langs een rivier. Dit jaar kozen Fred en Ang ervoor om te kamperen aan Lily Lake. Doordat ik pas om 18.00 uur klaar was en de rit richting Lily Lake toch wel zo een kleine 1.5 tot 2 uur rijden is, begon het bij aankomst al aardig te schemeren. Gelukkig waren de neefjes zo vriendelijk om te helpen om onze tent op te zetten. Ik mocht als zwangere tante lekker plaats nemen bij het kampvuur.

Ang had bewust laat het eten klaar gemaakt, dus we mochten gelijk opscheppen. Ik heb het al vaker gezegd, Ang is absoluut een geweldige kok! Ik weet dan ook niet hoe ze het gedaan heeft, maar op een heel klein gasbrander dingetje had ze ook voor deze avond weer een heerlijke maaltijd bereidt. Na het eten hebben we als toetje marshmellows geroosterd boven het kampvuur.
Het begon ondertussen al aardig koud te worden en er was dan ook geen wolkje meer te zien, waardoor er een prachtige sterrenhemel zichtbaar was. Ik had het uiteindelijk zo koud dat ik de tent alvast maar in ben gegaan en lekker in de slaapzak ben gekropen. Nou ja lekker.... Zo lekker was het eigenlijk niet, het was zo verschrikkelijk koud dat we vanacht geen oog dicht hebben gedaan. Vanmorgen bleek dan ook dat er in de bergen om ons heen gewoon nog sneeuw lag! En dan te bedenken dat het hier thuis al ruim een week 30-35 graden is.

Vanmorgen rond 06.00 uur zaten Dan en ik dan ook al weer bij het kampvuur om warm te worden. Toen de zon uiteindelijk door brak en op de tent stond, zijn we nog wel even terug in de slaapzakken gekropen, hoewel ik eigenlijk niet meer heb kunnen slapen.

Vanmiddag wilde Bradley een rondje rondom Lily Lake wandelen en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Zo gezegd zo gedaan, zo zijn we met nog een paar neefjes en een vriendje gaan wandelen. Wat een prachtig uitzicht krijg je dan mee! Uiteindelijk waren we bijna het hele meer rond en kwam er een groot grasveld dat we nog door moesten om weer terug te komen bij het kamp. Althans dat dachten we, dat grasveld bleek ene grote modderpoel en uiteindelijk stonden we tot onze knieen in het water, maar we waren nu zover dat ik niet meer terug wilde keren en dus hebben we maar doorgezet.

Rond 17.00 uur hebben we de tent afgebroken en de spullen weer ingeladen en zijn Dan en ik richting huis vertrokken. Ik zou dit niet nog een nacht kunnen doen zonder een oog dicht te doen.

Bij deze willen we ook nog even van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken voor de felicitaties en de leuke reacties met betrekking tot mijn zwangerschap.

Maandag ochtend ben ik bij de dokter geweest om de zwangerschap te laten bevestigen. De test die de arts deed was zo positief dat hij niet eens een bloedtest meer hoefde uit te voeren. Bovendien had ik ook al een aantal van de eerste zwangerschaps verschijnselen.

Troy zijn moeder werkt in een verloskundige praktijk en een afspraak was op die manier uiteraard ook snel gemaakt. Mijn eerste afspraak staat dan ook gepland voor 17 juli, wanneer ik ongeveer 10 weken zwanger ben. Vandaag ben ik precies 6 weken zwanger en mijn uitgerekende datum is op 15 februari 2009.

4 opmerkingen:

Petra zei

Mooi daar, zeg! En leuke foto van jullie twee.

Anja zei

Leuk zo'n kampeerweekend!
Dat het daar zo koud was, hier inderdaad al de hele week heerlijk zomerweer, lekker hè!!

Anoniem zei

Wel een mooie omgeving daar. Heerlijk lijkt me dat om daar te kamperen. Wij hebben gisteravond ook marshmallows geroosterd, maar dan gewoon boven een bbq ergens in een achtertuin in Nederland. Dat komt weer iets minder romantisch over, haha.

Anoniem zei

wauw, wat een geweldige omgeving. Ik zou acuut jaloers worden zij het niet dat Amerika wat erg ver weg is en ik niet durf te vliegen.
Het zou natuurlijk geweldig zijn als de kleine op 14 februari ter wereld kwam!!!