dinsdag, mei 29, 2007

Memorial Day weekend

Terwijl men gisteren in Nederland een vrije dag had vanwege tweede pinksterdag, hadden wij een vrije dag vanwege Memorial Day.

Memorial Day is een Amerikaanse feest/gedenkdag, gehouden op de laatste maandag in mei, waarop Amerikaanse militairen worden herdacht die tijdens hun dienstperiode om het leven zijn gekomen. Het is een dag waarop veel Amerikanen hun vlag buiten hangen en een van de nationale begraafplaatsen bezoeken, waar de oorlogsdoden liggen.

Wij zelf hebben een druk weekend achter de rug. Vorige week woensdag hebben wij kaartjes weten te bemachtigen voor de thuiswedstrijd tussen de Utah Jazz en de San Antonio Spurs voor zaterdag. Wat een geweldige ervaring was dat!

Dee Brown (een van mijn favorieten)

Vrijdag avond zijn we eerst even het fashion place mall in gedoken om voor mij een t-shirt te kopen van de Jazz. Je kunt tenslotte niet een stadion in gaan zonder een beetje team spirit te showen. Achteraf had het niet nodig geweest, aangezien er ook gratis t-shirts werden uitgedeeld bij de wedstrijd.

Zaterdag hebben we eerst lekker uitgeslapen en 's middags eerst wat gegeten voordat we richting Salt Lake City gingen. We zijn redelijk vroeg vertrokken, omdat Dan graag de activiteiten buiten de Energy Solutions Arena wilde zien. Doordat we zo vroeg vertrokken zijn is Dan op live televisie geweest.

Carlos Boozer (Ook een van mijn favorieten)


Toen de deuren open gingen zijn we gelijk naar binnen gegaan om de menigte een beetje voor te blijven. We zijn niet gelijk naar onze plaatsen gegaan maar zijn richting het speelveld gegaan waar we de spelers hebben zien opwarmen en dus heel dichtbij zijn geweest. Helaas hadden we geen camera bij ons, omdat we dachten dat we die niet mee mochten nemen.

Deron Williams (Need I say more......?)

Wat een avond was dat! Ik kan nu begrijpen waarom de Energy Solutions Arena de luidste wordt genoemd in de NBA. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik langzamerhand een basketbal fan aan het worden ben! Het was een geweldige wedstrijd met spectaculaire shows in de pauzes en tijdens de time outs! We hebben een geweldige avond gehad! Bovendien heeft de Jazz nog eens gewonnen met een einduitslag van 109-83. (Daniël, het was het dus dubbel en dwars waard ;-))

Zondag zijn we naar de Hogle Zoo geweest. Het was voor mij jaren geleden dat ik in een dierentuin ben geweest. De afgelopen weken was er continu een reclame op de radio over een witte alligator, de zogenoemde "Ghost of de Bayou".

Zoals de reclames het over lieten komen leek het te gaan om een hele grote alligator. Daar aangekomen was het ook een van de eerste dieren die we zijn gaan bekijken. Buiten stond een hele lange rij. Eenmaal binnen viel het eigenlijk wel een beetje tegen, het bleek om een redelijk kleine alligator te gaan, maar ondanks dat was het wel apart om te zien.

We hebben van alles gezien in de dierentuin. Van vogels tot slangen, van giraffen tot zebra's en van baby eendjes tot gorilla's. Persoonlijk vond ik de aapjes en gorilla's het leukst, maar ik heb nu eenmaal iets met die beesten. Het is een leuke, maar warme dag geweest.

Wie is nu eigenlijk de gorilla??

Dan is zijn telefoon nog verloren in de dierentuin. Daar kwamen we achter op de terug weg. Ik heb zijn telefoon gebeld en gelukkig werd er opgenomen. De man die de telefoon gevonden had was zo vriendelijk om bij de in-/uitgang van de dierentuin te wachten om ons de telefoon terug te geven. Dan is wat dat betreft echt een geluks vogel, zoiets gebeurd hem regelmatig.......

Voordat we naar de dierentuin gingen heb ik even op Ebay rond zitten neuzen. De Jazz zou namelijk gisteren weer spelen en we vonden het grappig om uit te zoeken of er mensen waren die kaartjes verkochten en wat de kosten hiervoor zouden zijn. Laten we nou hele leuke kaartjes gevonden hebben voor een leuk prijsje!

Zo kwam het dan ook dat wij ook gisteren weer in de Energy Solutions Arena zaten om de 4de wedstrijd te bekijken tussen de Jazz en de Spurs. Dit keer met camera, omdat we op het nieuws hadden gezien dat kleine digitale camera's wel werden toegelaten.

Dan met voormalig Houston Rockets coach

Ook deze wedstrijd was een geweldige ervaring! Hoewel de sfeer wel heel anders was dan de vorige wedstrijd. Men had het idee dat de scheidsrechters tegen de Jazz waren en die werden regelmatig uitgejoeld.

Helaas had deze wedstrijd een minder mooie uitslag en hebben de Jazz deze wedstrijd verloren met 79-91. Er bestaat nu een grote kans dat ze morgen uitgeschakeld worden. Tenzij ze alles uit de kast halen wat ze erin hebben zitten. Ik geloof er wel in dat het moet kunnen, nu maar hopen dat ik gelijk ga krijgen.

Gisteren tijdens de wedstrijd hebben we een kleine aardbeving gemist. Mom vertelde ons hier vanmiddag over. Het was de eerste in 15 jaar en gelukkig maar een 2.3 op de schaal van richter.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha, ik zei ook niet dat het het geld niet waard zou zijn:-)
Ik geloof best dat het een hele mooie ervaring is zo'n wedstrijd. Alleen ben ik er van overtuigd dat ze inderdaad uitgeschakeld zullen worden:-) Jammer voor jullie maar helaas!! (Hadden we nu maar weer gewed... hahahahaha)

Becs zei

Nee hoor, ze gaan vanavond gewoon winnen, geloof mij nou maar ;-)

Anoniem zei

Hahahahaha, je bent echt te grappig gewoon!!! Veel plezier in ieder geval en ik spreek je wel als ze uitgeschakeld zijn....:-)

Becs zei

okidoki, ik mail je wel na de wedtsrijd ;-)

Petra zei

Spannend, hoor, die basketball! En die aardbeving voelde je natuurlijk niet tussen al die wilde fans ;).

Anoniem zei

Ik geloof dat het inderdaad een heel ervaring is zo'n wedstrijd. leuk om mee te maken. Is de wedstrijd inmiddels al voorbij???

Wat een geluk met die telefoon. Meestal ben je hem gewoon kwijt.

gr Petra

Anja zei

Wat een ervaring z'on wedstrijd. Daar wil ik ook wel een keer naar toe.