maandag, mei 14, 2007

Moederdag

Wat gaat de tijd toch snel. Zo vier je nog oud en nieuw en voor je het weet is het alweer moederdag.

Voor Dan was dit weer de eerste moederdag in 8 jaar, dus hij was wel blij dat hij hier was. Zeker met het oog op de ziekte van zijn moeder.

In de eerste instantie was het de bedoeling dat we ook dit weekeind weer richting Grantsville zouden gaan om moederdag te vieren bij Freddy of Chantal. Zo zou mom ook Chantal’s nieuwe huis kunnen zien, maar in verband met haar vermoeidheid is er toch maar besloten dat iedereen hierheen kwam. Zo rond 15.00 uur zou iedereen aanwezig zijn.

Zoals gebruikelijk werden er ook weer lekkernijen mee genomen. Angela had een heerlijke dip bij zich voor op een stokbroodje of bij de chips. Chantal had een lekkere aardappel salade bij zich. Ondertussen stonden er onder een laag temperatuurtje spareribs in de oven, waarvan de heerlijke geur ‘s ochtends bij het opstaan al door het hele huis hing.

Mom is verwend met kaartjes en bloemen en planten. Wij hebben zelf de parfum Obsession van Calvin Klein voor haar gekocht, haar favoriet. De volwassenen hebben buiten op de veranda zitten kletsen. Het was tenslotte heerlijk weer met zo een kleine 32 graden. De kinderen waren in de tuin cricket aan het spelen. Het is dus weer een gezellige dag geweest.

Dit soort dagen blijven sowieso altijd wel leuk, omdat de “hele” familie dan samen komt. Ook ik heb een leuke dag gehad, hoewel toch ook wel met gemixte gevoelens. Met dit soort dagen zou ik meestal met mijn vader naar het graf van mijn moeder gaan. Ik kwam er, toen in nog in Nederland woonde, eigenlijk maar weinig, maar dit soort dagen ging ik toch wel altijd.

Zaterdag zijn Dan en ik met zijn twee naar zijn oude buurt geweest. We wilde even kijken naar het huis waar hij is opgegroeid. Wat blijkt, het staat te koop! Dan heeft de makelaar inmiddels gebeld om uit te zoeken wat de vraag prijs is. Niet dat wij het zullen kunnen kopen, want daarvoor moet je toch eerst een credit history hebben. Op dit moment zijn wij druk bezig om die op te bouwen. Maar daarom blijft het wel altijd leuk. Ik weet dat Dan daar dolgraag zou willen wonen en als wij ooit de kans zouden krijgen om het huis te kopen zal hij zich dit geen tweede keer laten zeggen.

In dezelfde straat zijn we ook bij een oude buurvrouw op bezoek geweest. Toevallig was haar dochter ook op bezoek ivm moederdag dus heb ik ook een beetje een idee met wie Dan is opgegroeid. De laatste keer dat we daar waren heb ik ook een buurjongen ontmoet. We kwamen helaas een beetje ongelegen, aangezien de vader van de buurvrouw net was overleden, dus zijn we maar heel kort gebleven. We zijn weg gegaan met een uitnodiging om vooral nog een keer terug te komen.

Vervolgens zijn we gestopt bij de mini golf baan. We hebben een parcour gedaan van zo een 20 holes. Uiteraard heb ik vet verloren van Dan, maar het was wel even leuk. De laatste keer dat ik mini golf heb gespeeld was jaren geleden!
Dan wilde ik nog even iets kwijt wat ik vrijdag ochtend op weg naar werk op de radio hoorde. Er was hier een jongetje dat klaagde over oorpijn. Zijn moeder dacht dat het wel mee viel, omdat hij maar 1 of 2 keer iets hierover gezegd had. Vervolgens werd ze een paar dagen later door het jongetje op werk gebeld waar hij haar vertelde dat hij toch echt hele erge oorpijn had. Ze zijn toch maar even naar de dokter gegaan die niets eigenaardigs kon vinden en daarop besloot om het oor maar even uit te spuiten. Wat daar uit kwam, gruwelt ieder mens denk ik wel van: twee spinnen, waarvan een nog springlevend! Het zal je maar gebeuren.............

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wil de eigenaar van Dan zijn oude huis het niet verhuren aan jullie??
Wat een gruwelverhaal...spinnen in je oor, moet je toch niet aan denken. Het weer bij jullie is beter als hier, hier alleen maar regen en wind brr niks aan.

Anoniem zei

he scheet

ik ben blij dat je een leuke dag heb gehad met moederdag
ik snap dat je verschillende gevoelens hierbij had

hahahaah ja we hadden het kennen weten he dat je van dan zou verliezen met golf hahaha
flink oefenen en mischien ken je hem dan ooit verslaan

gatver 2 spinnen
dat zal zkr wel pijn hedbben gedaan
maar uit onderzoek blijkt dat iederen mens in zijn hele leven wel een paar spinnen op eet snacht
wat een vies idee he

nou ik hoop dat het oude huis van dan nog heel lang te koop staan
jammer voor die mensen maar mischien wel een kans voor jullie om dat huis dan te kopen
ik weet niet hoe lang het daar duurt voor je genoeg credit history op heb gespaart dus wie weet

nou ik kijk uit naar je volgende blog
xxx hvj renata

Petra zei

Brrr, spinnen in je oor, ik moet er niet aan denken! Leuk voor jou ook om te zien, waar Dan is opgegroeid!

Anoniem zei

Gatsie daar zou je toch helemaal gek van worden spinnen in je oor. Ieeee. Wat leuk dat dat huisje te koop staat. Toch zijn er wel mogelijkheden om een hypotheek te krijgen zonder history, maar ik moet er wel bij zeggen dat je de hoofdprijs voor rente betaald.
Wij hebben nu een hypotheek van de oude eigenaar. Ook dat is een mogelijkheid die vaak goedkoper is.

gr Petra

Becs zei

@Petra - Anja,

Het huis blijkt al te zijn verkocht onder voorwaarde. Einde van de week moet er duidelijkheid zijn........

Anoniem zei

Lijkt me inderdaad heel bijzonder voor Dan dat hij deze moederdag bij zijn moeder kan zijn en natuurlijk is het voor jou weer een heel ander gevoel. En over die spinnen; was dat bij jou in de buurt? Ik had er over gelezen op één of andere nieuwssite. Ik vond de reactie van die jongen wel stoer (als dat klopt tenminste). Er stond dat hij de spinnen wilden bewaren om aan zijn vriendjes te laten zien. Iew, je zou er niet aan moeten denken ;-)