dinsdag, juni 05, 2007

Rijbewijs

Vandaag heb ik mijn rijbewijs gehaald! Wat een lachertje was dat en dan heb ik daarvoor ook nog een middag vrij genomen, omdat ik niet wist hoe lang het zou gaan duren.

Ik had om 15.15 uur een afspraak. Ik was daar al rond 15.00 uur en ben me gaan melden, waarna ik vervolgens in mijn auto mocht stappen om aan de achterkant van het gebouw te gaan wachten. Hier kwam stipt om 15.15 uur een man naar buiten die even naar mijn auto keek, waarna ik in mocht stappen om op "weg" te gaan.

Ik mocht een eigen terrein opdraaien, wat eigenlijk een klein parcour leek. Alles erop en eraan qua stoplichten, stopboorden, spoorweg overgang etc. Na een paar keer links en rechts af te zijn geslagen mocht ik een zogenoemde U turn maken, een driepunts draai, paralel parkeren en parkeren op een heuveltje, waarna ik te horen kreeg dat ik terug mocht gaan naar het begin, omdat ik geslaagd was.

Ik heb nu een tijdelijk rijbewijs, aangezien mijn echte binnen 2-4 weken met de post wordt opgestuurd. Al met al was ik een kwartier later al weer op weg naar huis. En dan te bedenken dat ik 2 maanden moest wachten, voordat ik af mocht rijden......

Vorige week heeft iemand trouwens nog een kleine deuk in mijn auto gereden. Wij gingen even naar de winkel en een vrouw voor ons, in een grote truck, besloot om zomaar even haar wagen achter uit te rijden. Dan toeteren, maar het was al te laat, ze zat boven op ons....... Gelukkig is het maar een klein deukje, maar ik werd er niet vrolijk van.

Van het weekend hebben we het lekker rustig aan gedaan. Helaas is het voor de Utah Jazz slecht afgelopen en dus hebben we geen wedstrijden meer kunnen bekijken. Zaterdag heb ik een uurtje op KeaLa en Hayden gepast, de kinderen van Chantal. Dan is lekker naar de sportschool geweest. Verder heb ik lekker buiten op de porch gezeten in de schommelbank met mijn boek aangezien het maar liefst weer een kleine 30 graden was, oftewel het was een rustige zaterdag.

Zondag hebben we dan eindelijk Pirates of the Caribbean: At World's End gekeken in de bioscoop! Ik moet zeggen dat ook dit weer een hele goede film was wat mij betreft! Ze mogen van mij dan ook nog wel een Pirates maken.

Hierna zijn we naar Barnes & Noble geweest. Toch blijven dingen me hier verbazen. Barnes & Noble is een grote boeken winkel waar je bijna in elk genre wel een boek kunt vinden. Zij hebben door de hele winkel "hoekjes" gecreeerd met gemakkelijke stoelen en tafeltjes, waar je uitgebreid een boek of een magazine kunt gaan zitten lezen, zonder een aankoop te doen. Daarbuiten hebben ze ook nog een koffie winkel in de boekenwinkel zelf, wat wil je nog meer.

Het warme weer heeft een aantal dagen goed aangehouden. Ik denk, dat dit ook de reden is, waardoor ik al een aantal nachten niet zo goed heb geslapen. Gisteren avond was het ook weer zo warm. Dan en ik zijn dan ook om 21.30 nog in de cabrio gestapt, waarmee we vervolgens met open dak naar de ijswinkel Cold Stone creamery zijn gereden, om wat verkoeling te zoeken. Hier wordt je ijs "gemaakt" waar je bij staat. Je kunt vruchtjes, nootjes, chocolade etc door je ijs heen laten mengen. Je kunt het zo gek niet bedenken, maar het eindresultaat is heerlijk!

Verder heb ik vandaag ook maar weer eens ondervonden hoe fijn de techniek van tegenwoordig toch kan zijn. Ik heb lekker een behoorlijke tijd met mijn vader en broertje kunnen praten via de webcam op MSN. Het duurde even eer dat zijn webcam geinstalleerd was, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Zoals ik al aangaf, toch wel fijn die techniek van tegenwoordig!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja dat is echt een lachertje dat rijbewijs. En dan te bedenken wat we in NL allemaal hebben moeten doen om er 1 te krijgen en dan moet je hier weer overnieuw beginnen. Maar goed beter dan andersom.

Inderdaad techniek staat voor niets. Ook wij genieten van de cam met msn. Raar om iemand aan de andere kant van de wereld te kunnen zien en horen alsof je aan de telefoon bent.

gr Petra

Petra zei

Gefeliciteerd met je rijbewijs! Hier in Virginia is het veel makkelijker, als je al een rijbewijs hebt, dan als je voor het eerst gaat. Dat is waarschijnlijk in andere staten ook zo.
Toen wij hierheen verhuisden kostte zelfs een telefoongesprek nog heel veel, dus het was brieven schrijven. Ik heb bijna tien jaar nauwelijks contact gehad met Nederland en nu is het zo anders!

Anoniem zei

Evengoed gefeliciteerd met je rijbewijs, ook al was je waarschijnlijk zelfs met je ogen dicht geslaagd, haha.
Zoals jij die boekenwinkel beschrijft, lijkt dat me wel wat. Ik vind het in Amerika ook altijd een verademing dat er in (bijna) alle winkels toiletten zitten. In Nederland is het vaak zoeken naar een toilet en als ze er al één hebben mag je nog betalen ook. Dat vind ik helemaal belachelijk, want je bent er toch om hun spullen te kopen?
Ideaal dat je via MSN en de webcam contact met je familie kan houden. Maar goed dat je in deze tijd leeft en niet twintig jaar geleden!

Anja zei

Gefeliciteerd met je rijbewijs, wel een lachertje zoals het daar gaat. Die ijsjes zien er wel heel lekker uit, ik zag dat er in Layton ook zo'n ijswinkel is!! Daar zullen wij zeker wel eens ijs gaan eten.

Anoniem zei

hey skatje

beter toch dat jij nu je rijbewijs heb gefeliciteerd ermee nu ken je lekker crossen in je cabrio

jij verveelt je niet he iedere keer als ik je blog lees
heb je dit gedaan dan heb je weer dat gedaan tja zo blijf je van de straat he klinkt allemaal wel heel gezellie

en de techniek ja dat is mooi dat dat er is alleen spreek ik je jammer genoeg weinig of amper nog :(:( maar ook dat komt goed vast en zeker hihihi

groetjes tamsie
kisses love you

Anoniem zei

Jeetje inderdaad een lachertje, wij zijn binnenkort hier in Charlotte aan de beurt, ik ben benieuwd hoe ze het hier doen.hihi.
In iedergeval gefeliciteerd met je rijbewijs.

blips zei

Ja rijbewijs, wat bewijs je daar eigelijk mee? Nee niet dat je goed kunt rijden maar dat je in een kwartier geen andere dingen raakt. Een lachertje dus.
Dat Barnes en Nobles noemen wij ook een bibliotheek, het enige nadeel is dat als je een boek mee naar huis wilt nemen je het zult moeten kopen.
Prettig weekend.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je rijbewijs. In Nederland heb je toch meer moeite moeten doen.
groetjes en een fijn weekend,
Carola (CaroLine)

Larissa zei

Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Ik moet trouwens nog steeds Pirates 2 kijken, dat ga ik maar eens doen als ik vakantie heb!

Anoniem zei

gefeliciteerd met je rijbewijs. Ik heb afgelopen week mijn theorie gehaald heb nu een tijdelijk rijbewijs waarmee ik met een volwassene naast me mag rijden ;-)
Heb mijn rij examen nog niet aangevraagd, ga ik van de week doen. Hiero moet je dus wel echt door de stad heen rijden. Dus ik ga wel op een tijd dat het rustig is, zit niet echt op de spits te wachten.

Fijn he die techniek. Ik gebruik dan zelf altijd skype om met mijn familie te praten.

Chris zei

Van harte proficiat! Geniet er maar goed van hoor. Heerlijk is dat om je rijbewijs te hebben.