maandag, maart 26, 2007

Approved!!!!!!

Kennen jullie Alfred Jodokus Kwak nog?? Zo voel ik me vandaag ook een beetje; "Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit!"

Vandaag ben ik dus op het consulaat geweest waar ik te horen heb gekregen dat mijn visum is goed gekeurd!

Vanmorgen ben ik rond 11.00 uur richting Alphen aan den Rijn gegaan, omdat ik eerst nog even foto's bij wilde laten maken. Je kunt er tenslotte maar teveel van hebben, dan te weinig. Na de foto's te hebben gemaakt ben ik gelijk richting Amsterdam gegaan, omdat ik bang was dat ik in een file terecht zou komen.

Dit resulteerde in het feit dat ik ruim 1 uur te vroeg op het museum plein arriveerde. Gelukkig had ik een boek mee genomen en heb ik op het plein in het zonnetje nog even wat kunnen lezen, onder het genot van een "heerlijk" klef broodje wat ik in de supermarkt heb gekocht.

Zo rond 13.15 uur ben ik voor het hek gaan staan, waar ik vervolgens stipt om 13.30 uur naar binnen werd gehaald. Na de security check mocht ik me melden bij raam nummer 5 waar ik de laatste documenten heb overhandigd, samen met mijn paspoort en nogmaals 2 foto's. Ik kreeg mijn x-ray terug die tijdens het medische onderzoek was gemaakt. Vervolgens mocht ik even plaats nemen.

Zo een vijf minuten later mocht ik bij raam nummer 7 komen, waar ik het mooie bedrag van € 304 mocht betalen, om vervolgens weer plaats te nemen. Het leek wel of ik een eeuwigheid heb zitten wachten, maar uiteindelijk mocht ik dan toch bij raam nummer 6 komen om met de consular officer te praten.

Hij liet me zweren dat de papieren die we hebben ingevuld, volledig naar waarheid zijn ingevuld. Vervolgens mocht ik dit ook nog ondertekenen en werden mijn vingerafdrukken genomen. Het ging eigenlijk allemaal heel snel en de officer was heel vriendelijk. Na nog een blik over het papierwerk te hebben geworpen kreeg ik te horen dat mijn visum was goed gekeurd en dat ik binnen een week mijn paspoort met visum weer in huis zou moeten hebben.

Vanavond maar eens kijken voor een vlucht, dan hoop ik op vrijdag 6 april te kunnen vertrekken! Eindelijk is het allemaal achter de rug!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

he baby

yes yes yes

eindelijk is het dan zover
en is alles rond
ben zo blij voor je
en aan de andere kant iets minder
maar dat komt wel okee

na lang wachten en onzekerheid heb je vandaag tog eindelijk zekerheid gekregen

je ken eindelijk op korte termijn naar je mannetje toe

jeetje wat zal die nu gelukkig zijn
dat zijn vrouwtje becca die kant op komt

lieve becca, ik moet je wel bekennen dat ik heel erg opzie tegen het afscheid nemen
maar ik zal ongetwijveld niet de enige zijn

maar daarom ben ik wel super blij dat het nu eindelijk zover is
na al die tegenslagen moest het er dan tog van komen

ik heb je het al vaker gezegt

ALLES KOMT GOED SCHATJE

nou moppie dikke kusss en knuff van je grote zus (atie)

Anoniem zei

Er woont een clowntje in mijn hart.
Het is heel klein,maar heel apart ?
Het kan dansen en zingen,
lachen en zingen.
Heb je verdriet en moet je wenen,
dan mag je het altijd lenen.

I must born under
a lucky star
to have a friend
the you are

Ik heb je leren kennen,
ik heb nog lang geen spijt,
ik heb het ondervonden,
jij bent een toffe meid.

Twee oogjes vol liefde,
een hartje van goud,
een zuiver geweten,
zorg dat je het behoud.

Remember the ‘m’
Remember the ‘e’
Put them together
and just remember ‘me’.

Een zachte blik,
Een blij gelaat,
Een vriendelijk woord,
Een goede daad.
Al lijkt het weinig wat je schenkt,
Je geeft soms veel meer dan je denkt.

Elk afscheid
doet een beetje pijn,
maar zolang je aan mij denkt
zal ik er zijn!

There is a fox
in a little box.
Every night the fox say:
‘’All I want is a friend like .........
for one day!’’

Jij en ik,
horen bij elkaar.
Jij en ik,
geboren voor elkaar.
Jij en ik,
samen één.
Jij en ik,
nooit meer alleen.

Jij bent een vriendin
zo vrolijk en blij
Steeds goed gezind
Een goede vriendin voor mij

In de hemel wonen engeltjes,
op de aarde zijn er geen.
Daar zijn alleen maar bengeltjes,
en daarvan ben ik er één.

Ik ken een heel lief meisje,
wil jij haar ook eens zien ?
kijk dan maar in de spiegel,
dan zie je haar misschien.

Vriendschap is geven om elkander
het is normaal als ik eens van vriendin verander
Maar jij bent een vriendin die ik nooit meer verlaat
Want jij bent mijn beste kameraad

Echte vrienden kom je niet gauw tegen
want dat geluk kan wel eens door gaan wegen.
Maar jij en ik,toffe meid,
blijven vriendinnen voor altijd.




veel liefs je nichtje serena

Anoniem zei

nou lieve becca
eindelijk is het dan zover je heb je visum je gaat ons verlaten je gaat je voegen bij je mannetje danny wat zal hij ook dolgelukkig zijn dat je eindelijk zijn kant op gaat en ons verlaat wat ik heel goed snap;)
ik zie net als aat op tegen het afschied wat al heel dichtbij is nog maar twee weekjes ik meen het met heel mijn hart hoop dat je heeeeeel gelukkig word in wegweggiestan ook al is het moeilijk om je nu los te laten nu wij met ze drieen aat jij en ik een hele hechte band hebben gekregen maar we wisten het van te voren dat dit ging gebeuren en wie weet he kom ik wel een een keer een paar weken bivakeren daar als ik die stap in het vliegtuig durf te zetten zeg nooit nooit nou lieve bevva ik ga nu stoppen met type krij get gewoon te kwaad


lieve danny pas je heeeeel goed op onze beccie

groetjes en I LOVE YOU allebei hahaha wist nioet hoe ik dat in het engels moest zetten allebie
veel liefsssss tamsie

Anoniem zei

Lieve becca,

We zij allebei heel apart,
Maar toch zit je in mijn hart.
Je plaagt me keer op keer,
Maar ach je kan ook lief zijn
Daarom leg ik me erbij neer.

Dacht je nou dat ik je zou vergeten?
Dan heb je zeker misgezeten.
Denk je dat ik dat nou echt toeliet?

Ik hou best veel van jou,
Wij zijn 2 heel verschillende mensen,
Maar ik wou je gewoon een fijne verhuizing toewensen..

een goed makertje van me eerste blogreactie daar heb ik type....

groetjes tamsie

Anoniem zei

Jippie!!! Tuurlijk ben je vrolijk vandaag! Wat ontzettend fijn dat je eindelijk je visum krijgt. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Gefeliciteerd! Ben benieuwd wanneer je gaat vertrekken (sorry, mijn berichtje is niet in dichtvorm ;-)).

Petra zei

Wat een lieve comments hierboven!!
Van Harte Gefeliciteerd!
Op naar Amerika!!!

Groetjes Petra

Dizzymisslizzy zei

Ook al op het forum gezegd, maar dan nog maar eens hier (want het kan niet vaak genoeg natuurlijk!), maar meid van harte gefeliciteerd met je visum. Het zal een rottijd geweest zijn die onzekerheid en het is goed dat je nu vooruit kunt plannen en snel naar Danny kunt.

Anoniem zei

Rebecca, Je bent voor mij net als een ster, heel dichtbij, maar toch heel ver. Ik wacht nog steeds en ik geeft dat niet op, want binnekort ben jij hier mop!!!

@ Atie Ik ben echt ontzettend blij....het is zo ver en daar kan je alvast je kleren uit doen!! Hahahaha

@ tamsie Ik zal haar echt goed op passen. En ik ben heel blij dat jullie dat al heb gedaan!!

Anoniem zei

Van Harte Gefeliciteerd. Eindelijk een einde aan de onzekerheid. Wij hadden onze paspoorten vrijdag gebracht en maandag al terug. Dat gaat over het algemeen erg snel.

WELKOM TO THE US of A

Gr Petra

Anoniem zei

Aloha meis, Ben zo ontsettend blij voor je danny zal ook wel een gat in de lucht gesprongen zijn. Wacht maar tot je je visa in handen hebt dan gaat er weer een golf van blijdschap en opwinding door je heen.

Jac

Becs zei

@ Serena - Hee lief, ik ga jou niet vergeten hoor, als ik straks in Amerika woon. En je weet, we kunnen natuurlijk altijd nog op MSN chatten enzo! En ik kom ook nog wel een keer terug voor vakantie hoor! En je moet je mama en papa maar overhalen om een keer bij ons op vakantie te komen!!!

Alle anderen, bedankt voor de goede wensen! Eindelijk is het er allemaal doorheen. Natuurlijk zal het afscheid niet makkelijk worden, maar ja, het is niet anders ;-)

kastelke zei

Zal ik bij al deze schitterende teksten ook mijn bijdrage doen:

Ozo heppie



Ik voel me ozo heppie,
zo heppie deze dag
en als je vraagt: wat heppie
als ik eens vragen mag,
dan zeg ik: hoe wat heppie,
wat heppik aan die vraag,
heppie nooit dat heppieje
dat ik hep vandaag?

(Ozo heppie en andere versjes/Joke Van Leeuwen Amsterdam: Querido, 2000.- 48 blz.- ill.)

Persoonlijk is dat dus mijn 'feel good' gedichtje.

Heel veel succes, plezier, geluk, warmte, liefde, ... in Amerika!!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd...heel veel geluk en allle goede wat wij je nog kunnen wensen.

grt
www.rodenburggoesusa.web-log.nl