zondag, november 19, 2006

Het is eigenlijk best wel raar.....

Raar! Ja, het is eigenlijk best wel raar! Raar om op verjaardagen te zijn terwijl je weet dat dit de (voorlopig) laatste keer zal zijn! Zo hadden wij er gisteren vier!


Mijn nichtje Demy en neefje Rico vierde hun 6de en 2de verjaardag!Ook mijn oom en tante vierde hun verjaardag. Het was een gezellige dag, maar als je dan na gaat denken is het dus wel een raar gevoel dat je weet dat het de laatste keer is.

Op de verjaardagen werd ook veel gevraagd wanneer we weg zullen gaan en dat soort dingen. Als je er dan over praat realiseren veel mensen zich dat het dus echt gaat gebeuren! Ook voor onszelf is het wel een bevestiging dat het dus echt zal gaan gebeuren! Het gaat nu ook allemaal heel snel! Als wij de koop van het huis rond kunnen maken voor de kerstdagen, dan gaat Dan nog voor de kerstdagen naar Amerika toe! Dat is nog maar vijf weken!

Wie ook realiseerde dat het toch echt gaat gebeuren is mijn achternichtje Serena. We hebben het er wel over als ik bij haar ben, en zo ook gisteren op de verjaardag van mijn oom en tante, maar het leek erop dat het gisteren pas echt tot haar door drong! Ze vond het helemaal niet leuk dat ik nog wel op de verjaardag van haar zusje zou zijn maar niet op die van haar! Het is niet eerlijk vind ze!

Dus, blijft het toch wel raar, niet alleen voor ons, maar ook voor anderen om te realiseren dat het echt gaat gebeuren! Het afscheid nemen kan nog wel eens moeilijk gaan worden.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ken het gevoel. Het is ook wat onwerkelijk. Ik kwam laatst een keenis tegen bij de supermarkt en normaal zeg je tot ziens, kom je nog wel eens tegen, maar dat was de laatste keer dat ik haar tegen kon komen omdat ik nu tijdelijk in een andere stad woon voor ik over ga. En ja dat voelde zo vreemd.
Hopelijk wordt de koop snel afgerond.

-hugs-

kastelke zei

Rebecca, het is allemaal heel duaal, en dus soms voor jou best verwarrend, vermoed ik:
terwijl jij enerzijds heel veel plezier hebt en werkelijk uitkijkt naar de volgende Grote Stap die je gaat zetten (verhuizen naar Amerika), geeft net dit een aantal mensen waar je van houdt verdriet...
Maar bekijk het zo: er is internet, jij kan nog altijd op vakantie komen, je (achter)nichtjes zullen best trots zijn als ze tegen hun vriendinnen kunnen 'opscheppen' over hun (achter)nicht in Amerika, én: zij kunnen bij jou op vakantie komen! Ze krijgen postkaartjes uit een ver ver land, en misschien ook wel eens een cadeautje!

Anoniem zei

Lieve Rebecca&Danny

Als ik aan jullie denk
Denk ik aan de momenten
Waarop we blunderden
Waarop we serieus waren

Als ik aan jullie denk
Denk ik aan de momenten
Waarop we lachten
Waarop we huilden

Als ik aan jullie denk
Denk ik aan de momenten
Waarop we zwijgden
Waarop we praatten

Als ik aan jullie denk
Denk ik aan alle momenten samen
En aan de gedachte
Dat wij altijd beste vrienden blijven

heel veel plezier en geluk in de grote stad
groetjes en heel veel kusjes tamsie
zal jullie zeker missen dus denk zal effe een gedicht neer zette en zal zeker terug denken aan de momenten dat we gelachen en gehuild hebbe zal zeker onze donderavonden (stadavonden) missen

Anoniem zei

he die bec en dan
ja het is best wel raar ja
om te weten dat jullie er volgend jaar nie meer bij zullen zijn.
ik weet nu al dat serena het er heel moeilijk mee zal krijgen.
nou nie alleen serena hoor, ik zelf ook.
maar tot die tijd gaan we het er nog van nemen hoor
wou jullie ook ff laten weten dat ik heel gezellie vond vanavond.
nou mop tot dinsdag
kuzzz en knufff renata

Becs zei

@ Jackie - Het zal voor jou ook niet makelijk zijn nee! Je maakt natuurlijk hetzelfde mee als waar wij op dit moment door heen gaan!

@ Elke - Een dubbel gevoel is het zeker!! Heel graag dit willen doen en alles ergens toch ook wel heel erg raar allemaal! Maar cadeautjes versturen zullen we zeker doen ;-)

@ muts en oppermuts - tja dames, het is niet anders, maar ja, we hebben de blog nog en e-mail en telefoon en we kunnen natuurlijk ook cammen! Komt wel goed hoor schatje(s)

Anoniem zei

Nog gefeliciteerd met al die jarigen! Ja, natuurlijk heb op dit soort dagen een dubbel gevoel. Het zal ook best moeilijk om alles achter te laten, maar je gaat daar ook veel moois tegemoet. Gelukkig staat de techniek tegenwoordig voor niks en kun je toch nog veel contact hebben met elkaar. In ieder geval veel sterkte de komende tijd!

Hans Hendriks zei

Veel succes met afscheid vieren, we zitten er nu midden in, maar valt best mee als je weet wat je te wachten staat, good luck, Hans

Anoniem zei

Becs,

Ik zit nu in dezelfde fase en het is moeilijk om te beschrijven wat er juist in je omgaat.
Ik ben heel blij en zit vol energie maar soms voel ik me effe klein en verdrietig als ik aan afscheid nemen denk. Ik denk dat het belangrijk is ze alle twee toe te laten.
Heel veel sterkte en geluk en alles wat je nodig hebt voor een succesvolle groete stap!

Groetjes,
San