maandag, juli 31, 2006

Weekendje Texel

Afgelopen weekend hebben wij een lang weekend op Texel door gebracht. Mijn oom en tante zouden daar twee weken heen gaan, en wij waren uitgenodigd om met hen mee te gaan. Aangezien wij al vakantie hebben gehad, zijn wij een lang weekend met hen mee gegaan.

Rond 11.00 uur zijn wij gaan rijden. Onderweg hadden we een aardige omleiding hadden bij Amsterdam en hebben we nog een tussenstop gemaakt om even naar het toilet te gaan.Toen wij uit eindelijk in Den Helder de boot wilde pakken, mochten mijn oom en tante er nog als laatste op en moesten wij op de volgende boot wachten. Dit alles resulteerde in het feit dat wij pas om 15.00 uur aan kwamen op onze eindbestemming,Bosch en Zee in de Koog.

Wij hadden en heel klein, maar wel gezellig appartementje. Het appartementje was zo klein dat we een opklapbed in de woonkamer hadden staan. Toch had dat wel iets aparts. We hadden ook een heel klein keukentje met een twee pits gasstel.

Nadat we alles hadden uitgepakt hebben we even de nodige boodschappen gedaan. Hierna hebben wij wat afkoeling gezocht in het zwembad, waarna we in het restaurant van het park zijn gaan eten. Dan en ik hadden allebei spare ribs besteld, die overigens erg lekker smaakte! Onder het eten probeerde Dan ook nog even om mijn oom en tante te laten schrikken door ze te vertellen dat ik “in de wachting” was. Die grap mislukte doordat hij sowieso al verkeerd zei dat ik in verwachting zou zijn! Het was uiteindelijk toch nog wel grappig door de manier waarop hij het zei.

’s Avonds heeft mijn oom op kinderen gepast, is Dan een film gaan kijken en zijn mijn tante en ik gaan wandelen. Eerst een stukje door het bos en daarna door de stad waar wij een lekker ijsje hebben gegeten. Daarna zijn we op het strand terecht gekomen. We wilde de zons ondergang bekijken, maar de zon verdween achter een laag wolken. Na een stukje op het strand te hebben gewandeld hebben we nog een terrasje gepakt.


De volgende dag zijn we gaan fietsen. We hebben een heel eind door het bos heen gefietst. Natuurlijk zijn we ook onderweg nog even gestopt om iets te drinken. We zijn ook doorgefietst naar Ecomare waar Dan stiekem naar binnen is geglipt.Er stond nog een poortje open en hij dacht dat je zo door mocht lopen. Voordat wij hem konden vertellen dat dit niet mocht was hij al verdwenen. Ook hebben we op deze dag nog wat verkoeling gezocht in het zwembad, waar ik zo als gewoonlijk weer eens ben verbrand. ’s Avonds zijn we met zijn allen nog even de stad in gegaan om een ijsje te halen.

Zondag ochtend zijn we naar den Burg gegaan. Ook hier zijn we door de stad heen gewandeld. Het is ongelofelijk om te zien hoeveel huisjes/appartementjes er verhuurd worden op een eiland als Texel. Hieronder ook een klein Bed and Breakfast.

Na het eten zijn mijn tante en ik weer gaan wandelen,maar dit keer met de honden. We zijn door het bos en de duinen gegaan en uiteindelijk weer terecht gekomen op het strand. Ook in de duinen vind je een heel groot camping terrein! Dan heeft samen met mijn nichtje een zandkasteel gebouwd.

Vandaag was het weer vroeg op! Alles moest weer ingepakt worden voor de rit terug naar huis! Al met al was het een lekker weekendje weg. Ondanks dat het maar een lang weekend was leek het toch nog een beetje op een kleine vakantie!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Texel is een stukje jeugdnostalgie voor me. Vroeger ging ik met een vriendin op tienertour en dat gingen we daar in een jeugdherberg zitten. Aan jouw foto's te zien is het daar nog steeds zo mooi. Misschien tijd om eens terug te gaan. Lekker, hè, zo'n weekendje? Effe uit de sleur ;-)

Becs zei

Absoluut! T was net of we echt op vakantie waren! Ik was er zelf overigens pas een keer geweest. We hebben toen ook een keer in een herberg gezeten met school.

Anoniem zei

he moppie's
ik ben blij dat jullie er tog nog een lang weekend tussen uit zijn geweest
moet zeggen ziet er leuk uit zo met die foto's
groetjes renata

Becs zei

Ja het was erg leuk hoor daar en erg gezellig. We hadden wel een paar dagen langer willen blijven, maar helaas hadden we al vakantie gehad heh.