maandag, december 05, 2016

Eindelijk ook zwemles voor Khloé

In Augustus van 2015 zijn de jongens begonnen aan zwemles. Ik was toen al een geruime tijd op zoek naar een zwemvereniging. De recreatie centrums hier geven wel zwemles, maar het is meer een half uurtje spelen dan echt leren zwemmen.

Ik had toen al tegen Dan gezegd, dat ik de kinderen zelf hun sporten wil laten kiezen en ze nergens toe zal dwingen. De enige sport waar ze wel verplicht op moeten is zwemmen. Ik wil dat de kinderen zich in het water kunnen redden. Wij kunnen ze zelf wel leren om te zwemmen, maar bij een zwemvereniging leren ze veel meer.

Toen de jongens begonnen bij de vereniging, hadden zij 4 zogenoemde learn to swim classes. Dit jaar is het op geschroefd naar 5. Ze vonden dat ze net niet de hele basis mee kregen met de 4 levels, dus is er een level bij gekomen. Ik heb tegen de jongens gezegd, dat zij na het 5e level mogen stoppen. Uiteraard mogen ze ook verder om competitie te zwemmen als ze daar oren naar hebben. De tijd zal het leren. Na ruim een jaar op zwemmen is Skyler vandaag begonnen aan level 4 en Noah aan level 3.

Een dag voor Khloé haar vierde verjaardag kreeg ik een telefoontje van de club om te confirmeren dat Khloé inderdaad 4 zou worden en of wij haar nog altijd op zwemles wilden hebben. Zij nemen namelijk pas kinderen aan vanaf 4 jaar. Khloé wilde al maanden zo ontzettend graag zwemmen, dus heb ik haar op de wachtlijst laten zetten. Zodoende was het voor haar dan eindelijk ook zo ver.

20161205_172051

Vorige week moest ze nog op controle bij de chirurg die haar buisjes heeft geplaats en hij heeft gelijk speciale oordopjes voor haar gemaakt voor het zwemmen, zodat er geen water in haar oren kan. Daarbuiten kreeg ze ook een zwem muts die over haar oren heen zit, dus hopelijk heeft ze van het water verder geen last.

Toen ze eindelijk het water in mocht had ze een grote lach op haar gezicht en op een paar kleine momentjes na, heeft ze de hele les met een lach gezwommen. 2 of 3 keer was ze even nerveus, maar haar leraar zorgde er voor dat ze zich al snel op haar gemak voelde. Zo ging ze ook al heel snel kopje onder om bellen te blazen onder water.20161205_171100

Ze heeft het ontzettend goed gedaan voor haar aller eerste keer en kan dan ook niet wachten om weer te mogen zwemmen. Zij zal net als haar broers twee dagen in de week zwemmen en gelukkig zwemmen ze ook op dezelfde dagen en rond dezelfde tijd, dus dat komt hartstikke mooi uit.

Als ik de oudere kinderen, die aan competitie doen, in het zwembad zie zwemmen, dan hoop ik stiekem dat een van de kinderen wel door wil gaan na level 5. Daniël is ook een paar keer mee geweest naar zwemles en ook hij heeft zijn ogen een paar keer uit gekeken. Ach, zoals ik eerder al schreef, de tijd zal het leren.

Geen opmerkingen: