dinsdag, december 20, 2016

Opa is back

Vrijdag 16 December is opa na een redelijk goede vlucht, weer veilig geland op Salt Lake City airport. Hij was op tijd vertrokken vanuit Amsterdam en werd zelfs een half uurtje eerder verwacht. Helaas werd dit geen werkelijkheid en landde hij pas net na 13.00 uur. Het vliegtuig heeft bijna een uur boven Salt Lake City rond gevlogen, vanwege het slechte weer dat heel plotseling op kwam zetten. Tijdens dit rond vliegen, voelde het ook net alsof het vliegtuig ineens een stuk naar beneden viel. Een grote schrok voor iedereen aan boord, maar gelukkig is het vliegtuig uiteindelijk alsnog veilig geland.

Khloé had die dag haar aller eerste kerst voorstelling van de pre-school. Omdat wij niet zeker wisten of wij er op tijd bij zouden kunnen zijn, heb ik aan de kinderen verteld dat opa pas op zaterdag aan zou komen. Zo zou Khloé ook niet teleur gesteld zijn als opa de voorstelling zou missen. Gelukkig waren we, ondanks de vertraging, toch net op tijd. Wij waren zelfs een paar minuten voor Dan en de kinderen in het fitness centrum aangekomen, waar de voorstelling plaats zou vinden in een van hun vergader ruimtes.

Toen Khloé mij zag rende ze heel enthousiast naar mij toe en kreeg ik een kus en een knuffel van haar. Ze was druk aan het babbelen en keek om haar heen, welke kinderen van haar klas al aanwezig waren, toen ze ineens in de gaten had dat opa naast mij zat. Het is jammer dat ik op dat moment mijn camera niet in mijn handen had, want haar gezicht sprak boekdelen.

De voorstelling was ontzettend leuk en Khloé had het reuze naar haar zin. Ze bleef regelmatig onze kant op kijken met een grote grijns op haar gezichtje. Wat was ze blij dat opa er was. De kinderen hebben zo een 10 liedjes voor ons gezongen.

Na de voorstelling zijn we naar huis gereden waar we onder het genot van een kopje koffie een hele koffer voor Nederlandse spulletjes hebben uitgeladen. Mijn vader neemt altijd wat spulletjes mee, maar dit keer had hij een hele volle tweede koffer bij zich. Wat een verrassing!

Noah heeft opa trots zijn nieuwe,eigen kamer laten zien en Skyler heeft opa mee genomen naar de kamer die we voor opa af hebben gemaakt in de basement. Het is heel erg leuk om de (kleine) veranderingen in en rondom het huis te zien en mijn vader vond het dan ook erg leuk om zijn eigen kamer te zien.

En zo is het al weer dinsdag en is het net alsof mijn vader eigenlijk niet is weg geweest. De kinderen genieten enorm van het feit dat opa hier is. Dan en ik vinden het uiteraard ook erg fijn. De jongens hebben nog 2 dagen school en dan hebben de kinderen all drie kerst vakantie, dus dan is het helemaal genieten voor de kids.

Deze week zal voornamelijk in het teken staan van de laatste voorbereidingen te treffen voor kerst, aangezien dit zondag voor de deur staat. Gelukkig houd mijn vader erg van shoppen en zal hij zich wat dat betreft niet vervelen. Hoewel we voor de kinderen zo goed als klaar zijn en het shoppen niet zo zal zijn als voorgaande jaren, waar ik vaak op de dag van kerst avond de laatste cadeautjes nog moest halen of in moest pakken. Ieder jaar zweer ik weer dat we eerder gaan beginnen met cadeautjes kopen en dit jaar hebben we dat eindelijk gedaan. De kinderen tellen uiteraard hard af, nog 5 nachtjes slapen!

1 opmerking:

Anja zei

Fijn dat je vader er weer is, samen genieten!!