dinsdag, juli 07, 2015

Moon Lake 2015

De jongens keken er al weken naar uit en toen het eindelijk zo ver was, konden ze niet meer wachten totdat we eindelijk zouden gaan kamperen. Op maandag ochtend heeft Dan snel nog even de auto laten servicen en voor het gevoel van de jongens duurde dat een eeuwigheid. Na de service beurt zijn ze nog even heel snel langs mijn werk gereden, om gedag te zeggen, waarna ze vervolgens echt op weg gingen naar Moon Lake.
Door mijn nieuwe baan kon ik helaas maandag en dinsdag geen vrij krijgen, omdat mijn directe collega al vrij was. Vandaar dat Dan al op maandag weg ging met de jongens en mijn vader thuis bleef met Khloé. We zouden in de eerste instantie al op zaterdag vertrekken, maar omdat ook Dan zijn vader zou komen, wilde Dan pas weg nadat hij was aangekomen. Dinsdag middag na werk zijn mijn vader, Khloé en ik vertrokken.
Na een reis van iets meer dan 3 uur, kwamen we aan bij Moon Lake waar de jongens al snel naar de van kwamen rennen, om te vertellen wat ze al gedaan hadden. We hoefden gelukkig niets op te zetten, dat was een voordeel van het feit dat Dan een dag eerder was vertrokken. Dan zijn zus Chantal en haar gezin, Dan zijn vader en zusje Taylor waren er ook allemaal al. En Dan zijn broer Freddy en zijn gezin waren ook dit jaar weer helemaal vanuit Tennessee gekomen.  Al snel kwam Dan zijn vader aanlopen en kreeg ik van hem een zilveren armbandje als cadeau met 3 kinder kopjes eraan met de namen van de kinderen er in gegraveerd. Khloé kreeg een paar tulpen oorbelletjes en ook kregen we beide een t-shirt. Alle anderen hadden de dag ervoor al hun cadeautjes gekregen.
Voor mij is het nu het tweede jaar dat we naar Moon Lake zijn geweest, voor Dan inmiddels het derde jaar. (Het eerste jaar hadden we auto problemen en was Taylor hier, dus konden we niet met een auto, vandaar dat ik thuis bleef) Ieder jaar hebben we wat meer spullen verzameld, maar toch merk je ook ieder jaar dat je nog altijd spullen mist. Dan is het toch wel heel fijn dat we met familie zijn, want alle spullen die wij niet hebbben, kunnen we gebruiken van anderen.
We hadden van te voren af gesproken om omstebeurt te koken voor iedereen. Heel fijn dat we niet iedere avond hoefden te besluiten wat we gaan eten, maar als je dan eenmaal aan de beurt bent is het behoorlijk wat werk. Ook hier is het erg fijn om spullen van anderen te kunnen lenen. Langzaam aan komen we er wel met spullen, maar tot die tijd is het toch heel makkelijk.
We hebben een heerlijke week gehad. De kinderen hebben lekker rond gerend en kunnen spelen met hun neefjes en nichtje. Elke avond waren ze ook lekker zwart van de aarde. We hebben gewandeld, op het strandje gespeeld en in het water, we hebben gevaren met een bootje en we hebben ook gevist. Zowel Skyler als Noah hebben ook allebei hun eerste vissen gevangen en wat waren ze daar trots op.

Het weer was ook geweldig, hoewel het overdag behoorlijk heet was en de nachten waren daarentegen behoorlijk koud, maar dat heeft de pret niet mogen drukken. De kinderen leken geen last te hebben van de kou en daar maakte ik me het meeste druk om. 
Zaterdag middag zijn we weer op huis af gegaan, omdat Dan zondag middag weer moest werken en hij geen zin had om eerst nog eens een lange rit te maken om vervolgens al gelijk weer aan de slag te moeten. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond het toch ook wel fijn om weer in mijn eigen bed te liggen en de kinderen waren er ook wel aan toe, aangezien iedereen op zondag ochtend om 09.00 uur nog sliep.
We kijken al weer uit naar volgend jaar en de kinderen vragen nu ook al hoeveel nachtjes we hiervoor nog moeten slapen. Dat zijn er nog een hele boel. Gelukkig kunnen we ze wel blij maken met het feit dat we over een paar dagen nog een keer gaan kamperen, alleen dan iets dichter bij huis en dit maal met onze vrienden Mel en Katie en hun kinderen.
Inmiddels is mijn vader ook al weer naar huis. Hij vertok op zaterdag 4 juli, dus hij heeft het vuurwerk moeten missen, maarde dag ervoor zijn we nog gezellig met Chantal en haar gezin en Dan zijn vader en Dan zijn zusje Taylor naar de dierentuin geweest. Het was heerlijk om nog even een fijne dag te hebben zo. Maar we gaan al weer aftellen naar het volgende bezoek wat over ongeveer 5 maanden weer voor de deur staat.
's Avonds zijn we bij Chantal wezen eten en daarna hebben we in Grantsville naar het vuurwerk gekeken. Na de vuurwerk show zijn Dan zijn vader en zijn zusje met ons mee naar huis gegaan en hebben ze de laatste drie dagen bij ons door gebracht. Ook zij zijn vanmiddag weer vertrokken naar huis. Fred wil volgend jaar weer terug komen en Taylor misschien over 2 jaar. 
Dan is nu aan het werk, Khloé slaapt en ook de jongens zijn klaar voor bed. Na bijna 4 weken bezoek te hebben gehad zijn de kinderen echt een beetje uit hun ritme, dus gaan we vanavond allemaal op tijd naar bed.

2 opmerkingen:

Anja zei

Fijn dat jullie allemaal zo hebben genoten bij Moon Lake.
Een heerlijk vooruitzicht dat je vader over 5 maanden weer voor de deur staat. Hij is op deze mannier echt bij jullie gezin betrokken!!

Becs zei

Anja ~ Dat is hij zeker! Zodra ik de computer aanzet vragen de kinderen altijd of we met opa gaan praten =)