vrijdag, augustus 31, 2012

Laatste dag van augustus

En zo zitten we al weer op de laatste dag van augustus. Wat vliegt de tijd toch snel voorbij!! Ergens ben ik wel blij dat de tijd zo snel voorbij vliegt. Dit houd namelijk in dat we steeds dichter bij de komst van de baby komen, maar ook dat het buiten weer wat koeler begint te worden. Aan de andere kant begint het me ook wel te benauwen dat we morgen al in September zitten, want we hebben nog helemaal niets aan de slaapkamers gedaan, zodat alles klaar is tegen de tijd dat ons beebje zich aan zal melden.

Ik weet niet of ik het al eens eerder geschreven had, maar het is de bedoeling dat Skyler en Noah bij elkaar op de kamer komen. We hebben gisteren een mooi stapel bed voor ze besteld, die we hopelijk over 2 weken op kunnen halen. We hebben beneden nog wel 2 slaapkamers, maar er zit ook nog een deur beneden en wat dat betreft vind ik het dan wel een beetje eng om ze alleen beneden te laten slapen. Bovendien zijn ze altijd samen in Skyler zijn kamer te vinden, dus waarom dan ook niet samen een kamer delen. Het stapel bed dat we besteld hebben kan van elkaar afgehaald worden, dus mochten we uiteindelijk weer besluiten om ze een eigen kamer te geven, dan hoeven we geen nieuwe bedden te kopen.

Noah zijn kamer en zijn bed zullen dan voor de baby gebruikt worden. Gelukkig hoeven we niet super veel te doen, maar het is ook niet zo dat er helemaal niets moet gebeuren. Zo moeten er wat gaatjes opgevuld worden in Skyler zijn kamer waar plankjes hebben gehangen en die muur moet dan even opnieuw geverfd worden. In de kast op Skyler zijn kamer hebben we maar 2 planken en heel veel hang ruimte, terwijl beide jongens eigenlijk geen kleding hebben dat opgehangen moet worden. Hiervoor ben ik gisteren met Troy naar de Home Depot geweest om planken te halen en hij gaat ze deze week nog even inbouwen voor ons.

Op de baby kamer moeten we alle muren opnieuw verven en ook nog wat gaatjes opvullen, dus daar is nog wel het een en ander te doen, maar hopelijk kunnen we daar ook binnen nu en 2 weken aan gaan beginnen. En als we eenmaal bezig zijn, dan gaat het gelukkig wel allemaal snel. Er staat dus genoeg op het programma voor de aankomende weken. Sommige mensen vragen soms wel eens waar ik me druk om maak, maar ik wil gewoon alles klaar hebben voordat de feestdagen straks voor de deur staan, voordat ons meisje zich aan meld en voordat opa hier weer aankomt. Ik wil van mijn zwangerschaps verlof kunnen genieten, zonder dat er hier of daar nog geklust moet worden. Bovendien wil ik Noah zo snel mogelijk in Skyler zijn kamer hebben, zodat hij niet het gevoel heeft, dat hij “verbannen” wordt, vanwege zijn zusje.

Niet alleen het klussen staat op het programma, maar ook de grote dag voor Skyler. Aanstaande donderdag gaat hij namelijk voor het eerst naar “school” en hij heeft er ontzettend veel zin in. Vorige week hebben we de kalender voor September opgehaald en wat papieren ingevuld voor de lerares en toen heeft Skyler al even met wat vriendjes en vriendinnetjes mogen spelen. Hij is die avond dan ook heel tevreden in slaap gevallen en vroeg of hij de volgende dag weer naar school zou mogen om opnieuw met zijn vriendjes te kunnen spelen. Noah zal zijn grote broer wel missen op de dagen dat hij op school zal zitten.

Afgelopen week hebben we ook Noah zijn nietje laten verwijderen en dat ging een stuk makkelijker dan het verwijderen van Skyler zijn hechtingen. Noah heeft geen kik gegeven en het nietje was er dan ook uit voordat we er erg in hadden. Hopelijk zien we nu voorlopig de binnen kant van de urgent care niet meer. Ik hoop dit jaar alleen nog maar voor controles of de geboorte van ons beebje naar het ziekenhuis te gaan. Morgen begint September, dat geeft ons precies 4 maanden om niet meer naar de dokter te hoeven, zullen we het gaan halen?

1 opmerking:

Regina zei

O, ik weet nog hoe dat is wanneer je in verwachting bent. Dat je een onmogelijke lange lijst hebt dat je af moet werken en dat je de klok gewoon hoort tikken. Al is dit bij de eerste wel het ergste! Maar... het komt altijd weer goed. Voor jou zeker ook!