zondag, januari 01, 2012

Eerste blog van 2012

En zo zaten we al weer in 2012. Raar om te denken dat gisteren, vorig jaar was. Vorig jaar klinkt zo ver weg! 2011 laten we nu achter ons en 2012 gaan we vol goede moed beginnen.

Nou ja, de goede moed is er wel, alleen gaat het nog niet echt goed. Skyler is al 4 dagen aan het spugen en aan de diarree. Gisteren ben ik nog maar even met hem bij de dokter geweest en hij blijkt strep te hebben. Hij spuugt niet aan een stuk door, maar het was genoeg om hem toch maar even mee te nemen naar de dokter toe. We hebben nu antibiotica gekregen voor de strep en een ander medicijn om zijn maag wat tot rust te brengen. De laatste dagen is hij erg hangerig en wil graag bij mij op schoot liggen, Hopelijk is hij nu snel weer de oude.

We vermoeden dat hij het waarschijnlijk van Noah heeft gekregen. Zeker weten doen we het niet, maar vorige week was Noah heel erg aan de diarree, maar we dachten dat dat misschien te wijten was aan het krijgen van tandjes. Buiten de diarree heeft Noah gelukkig nergens last van gehad. We hopen nu alleen dat Noah het niet weer terug zal krijgen van Skyler.

Gelukkig hebben we wel een goede kerst achter de rug. Heel eerlijk gezegd keek ik er niet heel erg naar uit, na de miskaam, maar je kunt niet alles stop zetten en het was voor Skyler de eerste echte kerst dat hij een beetje begreep dat Santa zou komen en cadeautjes zou komen brengen. Bovendien is mijn vader natuurlijk ook hier. Op kerstavond hebben we een heerlijke maaltijd klaar gemaakt en hebben we op ieder bord een cadeautje neer gelegd. Iedereen heeft een nieuwe pyjama gekregen, een traditie die we ieder jaar voort willen zetten. De jongens zijn op een redelijk normale tijd naar bed gegaan, maar ik denk dat Skyler een beetje zenuwachtig was, want hij viel uiteindelijk pas rond 23.00 uur in slaap.

Kerstochtend was ontzettend geslaagd. Skyler werd rond 07.30 uur wakker, waarna mijn vader nog heeft geprobeerd om hem even terug naar bed te laten gaan, maar daar viel hij toch mooi niet voor. Zijn gezichtje bij het zien van alle cadeautjes was helemaal geweldig!DSC_0811 Zowel Skyler als Noah zijn ontzettend verwend met speelgoed en kleding. Ook wij mogen niet klagen, ik heb een nieuwe grote crockpot geregen die ik al een tijd wilde hebben en een hele mooie draadloze printer. Dan is verwend met een Kinect voor de xbox en ook opa is niet vergeten!

DSC_0824

‘s Middags zijn we bij Chantal en Justin geweest om de kerst met de familie te vieren. Hier hadden we lootjes getrokken voor de kinderen en dus zijn de jongens ook hier weer verwend. ‘s Avonds waren we, zoals ieder jaar, uitgenodigd bij Mindy thuis en ook hier hadden we lootjes getrokken, alleen nu voor iedereen, dus ook hier hebben we weer cadeautjes uitgewisseld. Op zich was het dus een hele geslaagde dag.

De dag na de kerst heb ik wel gelijk de kerstboom opgeruimd en het huis schoon gemaakt. Ik had opeens ontzettend genoeg van de boom en was blij dat alles weer weg was. Het enge nadeel is wel dat het huis gelijk zo kaal lijkt, maar daar waren we gelukkig wee snel aan gewend.

Skyler heeft een keer naar de boom gevraagd, maar hij was het al snel weer vergeten. Hij is met zijn aandacht meer bij mijn vader. Vanaf de dag van aankomst zijn zowel Skyler als Noah mijn vaders kleine schaduwen. Overal waar hij gaat, gaan zij ook. Gelukkig geniet mijn vader net zoveel van hen als zij van hem. Vooral nu is het wel fijn dat ze zo van elkaar kunnen genieten. We hebben helaas niet zo veel leuke dingen kunnen doen. Met de miskraam heb ik weinig zin gehad om iets te doen, bovendien voelde ik me ook niet al te lekker. En dan ook Noah en Skyler die niet helemaal lekker waren en zijn, dat helpt natuurlijk ook niet mee. Maar zoals ik al schreef, opa en de jongens genieten ontzettend van elkaar en wij natuurlijk ook. En dat is natuurlijk het aller belangrijkste.

We gaan nu aan de laatste dagen met mijn vader beginnen. Vrijdag gaan we helaas al weer afscheid nemen, maar gelukkig niet voor lang. Hij wil namelijk deze zomer al weer terug komen en dan ook weer voor de kerst!! We kijken er nu al naar uit, maar eerst gaan we nog even van de laatste dagen genieten.

2 opmerkingen:

Anja zei

Fijn dat jullie ondanks het verdriet toch een goede kerst hebben gehad! Leuke foto van de jongens, wat is Noah groot geworden.

Obstipatie Verhelpen zei

Leuk om te zien dat er toch nog positieve zaken in deze wereld zijn. Veel geluk nog verder en een gelukkig nieuwjaar!