maandag, juli 04, 2011

4th of July weekend

Vandaag is het 4 juli, in Amerika betekend dat een nationale feestdag. Op 4 juli 1776 was de aanname van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring (mooi woord voor galgje). In deze verklaring werd de onafhankelijkheid van de Verenigde Staten tegenover het Koninkrijk van Groot-Brittanië bevestigd. Voor mij betekende dat dus een vrije dag. Wat heb ik naar een lang weekend toe geleefd. Helaas was het voor ons vooral binnen zitten dit weekend.

Zoals ik in mijn laatste post al schreef, zijn we vorige week maandag met Noah bij de dokter geweest omdat hij het weer benauwd had. De dokter wilde dat wij de albuterol, die wij eerder al voorgeschreven hadden gekregen, weer zouden hervatten. Hiermee zouden we met 2 a 3 dagen weer verbetering moeten zien. Helaas gebeurde dat niet echt. Na het gebruik zagen we wel wat verbetering, maar kort daarna zakte hij weer terug. Daarbij had hij ook een nare hoest en een behoorlijke loopneus.

Skyler liep de week daarvoor wat te hoesten en dus begonnen we te denken dat Skyler Noah wel eens aangestoken zou kunnen hebben, alleen was Skyler inmiddels van zijn hoest af. En toch zaten we zaterdag met Skyler bij de dokter.

Zaterdag ochtend werd Skyler wakker met, wat in mijn ogen leek op, een muggenbult op zijn voet. Naarmate de dag vorderde werd de plek steeds roder en groter en ‘s middags begonnen er zelfs blaren te vormen. Ik had eerder op de dag al een omlijning gemaakt met een pen, om te kijken of de plek groter zou worden. Toen ik door had dat deze groter werd heb ik hem Benadryl gegeven. Dit helpt tegen allergische reacties. Helaad werkte het in zijn geval niet. Omdat zijn grote teen ook op begon te zetten en hij steeds vaker aangaf dat hij pijn had, heb ik hem toch maar voor de zekerheid naar de dokter gebracht.

Bij onderzoek vroeg de arts of hij nog meer plekken had, of misschien ergens anders uitslag had ofzo. Nou ja, hij heeft ook een muggenbult op zijn hand zei ik en hij heeft luier uitslag en warmte uitslag op zijn rug. Vervolgens keek hij hier natuurlijk naar, maar hij was het niet met me eens. De plek op zijn hand leek hem namelijk te groot voor een muggen bult en de uitslag op zijn rug leek niet op hitte uitslag. De uitslag op zijn rug leek hem een reactie op streptokokken. Hij heeft vervolgens een wattenstaafje in Skyler zijn mond gestopt en heeft die laten onderzoeken op streptokokken. Met nog geen 5 minuten kwam deze positief terug. Hij had inmiddels al een paar dagen niet meer gehoest, maar toch bleek hij positief. De dokter dacht wel dat hij het ergste achter de rug had.

Zijn hand en voet baarde hem wat zorgen. Het zouden inderdaad uit de hand gelopen muggen bulten kunnen zijn, maar hij vermoedde dat het hand, voet, mond ziekte is. Zowel de streptokokken als de hand, voet, mond ziekte worden veroorzaakt door bacteriën en komt regelmatig voor bij kleine kinderen. Zij raken natuurlijk van alles aan en proberen van alles in hun mond te stoppen. Een bacterie heeft dan ook maar een momentje nodig en het is gedaan. Skyler heeft nu voor 10 dagen antibiotica dat zowel tegen de steptokokken moet werken, als de eventuele hand, voet, mond ziekte.

Bij Noah was nog steeds geen verbetering te zien en vanmorgen was hij weer zo ontzettend aan het hoesten, dat hij er bijna in bleef. Dus ook met hem hebben we weer een tripje naar de dokter gemaakt. Daar werden mijn vermoedens bevestigd en bleek dat ook onze beer streptokokken heeft. Daarbuiten blijkt hij ook nog eens een dubbele oorontsteking te hebben. Dus onze jongens zijn weer eens goed in de “prijzen” gevallen. Het nare is dat Noah altijd ontzettend vrolijk is en het dus moeilijk is om bij hem te bepalen wanneer hij nu echt ziek is. Zo voelde ik me best schuldig vanmiddag dat hij een dubbele oorontsteking blijkt te hebben. Inmiddels zit Noah dus ook voor 10 dagen aan antibiotica.

Het zijn  wel een heerlijk stel jongens. Noah kruipt continue achter Skyler aan en Skyler begint hem ook steeds meer bij dingen te betrekken. Als Noah huilt, dan loopt Skyler naar hem toe en geeft hem een kusje en zegt dan dat alles goed is.

DSC_0008

We hebben vanavond in ieder geval wel kunnen genieten van een mooie vuurwerk show. We hebben zelf niet eens vuurwerk hoeven te kopen, want al onze buren kwamen hun vuurwerk bij ons op de hoek van de straat af steken. Noah lag inmiddels al lekker te slapen en zijn Skyler en ik op een stoel in de tuin gaan zitten, terwijl Dan bij de mannen stond die het vuurwerk af staken. Ondanks alle ziektes is het toch nog wel een fijn weekend geweest.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

its nice

Anja zei

He, wat een pech voor die twee boefjes. Hopelijk knappen ze snel weer op!!