zondag, december 05, 2010

Hij staat weer!

In Nederland heeft men vandaag pakjes avond gevierd. De goede Sint gaat immers weer terug naar Spanje. Wij hebben niets aan pakjesavond gedaan, maar ik heb uiteraard wel leuke herinneringen aan vroeger.

Zo kan ik me heel goed herinneren hoe ik uitvond dat die goede oude man niet bestond. Ik had al een klein vermoedde en liep de waskamer in. Wij hadden nog een ouderwetse centrifuge staan en om de een of andere reden opende ik de klep en zag daar al het lekkers dat wij ieder ochtend in onze schoenen vonden. Mijn grote broer Daniël probeerde me nog tegen te houden, maar helaas was het te laat.

Ook kan ik me herinneren wanneer mijn kleine broer Christiaan ons vertelde dat hij al 2 jaar niet meer in de Sint geloofde, maar dat hij niets wilde zeggen, omdat hij bang was dat we dan geen cadeautjes meer zouden krijgen! Of de keren dat hij vol bleef houden dat hij niet bang was van zwarte piet, maar zodra er op de deur gebonkt werd wist hij niet hoe snel hij bij papa of mama moest gaan zitten! Leuk al die herinneringen.

Zo kijk ik uit naar al de herinneringen die we met Skyler en Noah gaan maken en de kerstman. De kerstman is hier de persoon die de cadeautjes bij de kinderen komt brengen. Dit jaar zal Skyler er nog niet veel van mee krijgen wat de kerstman betreft. Hij zal zich prima vermaken met het openen van cadeautjes en het zal erg leuk zijn om zijn gezichtje te zien stralen, maar volgend jaar zal hij denk ik pas echt iets van de kerstman begrijpen.

De kerstman moet natuurlijk wel een mooie plek hebben om zijn cadeautjes af te leveren en dus hebben we vanavond de kerstboom weer te voorschijn gehaald. Ik wilde in de eerste instantie een nieuwe, wat grotere boom kopen, maar Dan vond onze huidige boom nog wel goed. Eigenlijk had hij ook wel gelijk en nu hij staat ben ik er ook wel weer blij mee. Hij is niet al te groot, maar ook niet ontzettend klein. Eigenlijk is het wel een leuk formaat voor in de woonkamer.
Skyler heeft ook leuk geholpen met het versieren van de boom, op zijn manier dan. Hij probeerde alle ballen op de takken te verzamelen. We hebben ze stiekem iedere keer moeten verplaatsen. Er kwamen heel wat "wow" en "oh" en "ahs" aan te pas. Vooral bij het aanzetten van alle lampjes!
De kerstman heeft dit jaar al een vervroegd bezoekje afgelegd bij ons thuis. Ik wilde al een tijdje een "Kindle" hebben. Dit is een apparaat dat digitale boeken kan weergeven op electronisch papier, door middel van digitale inkt. Afgelopen vrijdag werd er een voor mij afgeleverd en ik ben er ontzettend blij mee. Ik lees graag voordat ik ga slapen en dat wordt door de Kindle wel heel makkelijk gemaakt. Ik kan er nu lekker bij gaan liggen en hoef me niet druk te maken om het feit dat het boek zo zwaar is. Op dit moment hebben we nog 18 dagen, 23 uur en 12 minuten te gaan tot de kerst, maar ik ben al verwend met mijn cadeau.
Nog maar 18 dagen en dan is het gewoon al kerst! Dat betekent ook dat het einde van het jaar al weer voor de deur staat en dat we al bijna in 2011 zitten. Wat gaat de tijd toch super snel voor bij!

De tijd gaat zo snel voorbij dat ik volgende week ook al weer aan het werk moet. Ik zie er eerlijk gezegd best wel een beetje tegen op. Ik vermaak me op het moment prima zo met mijn mannen thuis. Bovendien zijn we nog in een ritme aan het komen met Noah. Maar ach, als ik eenmaal aan de slag ben dan is het al snel alsof ik nooit geen verlof heb gehad. Bovendien zijn de kleine mannen lekker bij papa overdag, dus wat dat betreft hebben we het toch wel prima voor elkaar!

4 opmerkingen:

Anja zei

Jullie zullen vast hele mooie herinneringen aan kerst over houden. Dan heeft gelijk....jullie hebben een mooie kerstboom, leuk dat Skyler mee heeft versierd.
Prachtige foto van hem onder de kerstboom, wat is hij gegroeid zeg!!

Wat ben je verwend met de Kindle, veel leesplezier!
Jammer dat je weer aan het werk moet maar waarschijnlijk zul je snel weer gewend zijn en vermaken de "kleine mannen" zich met hun papa.

Lieve groetjes, Anja

Anja zei

Rebecca, het geboortekaartje zat bij de post die we vandaag opgehaald hebben. Een mooi kaartje van een prachtige baby!! Dank je wel!

Regina zei

Geweldig die herinneringen, hè? En ook mooi dat je nu zelf weer herinneringen met je eigen kinderen maakt. Veel plezier nog met je Kindle. Is dat eigenlijk hetzelfde als een e-reader?

Becs zei

Tina ~ Het is inderdaad hetzelfde als een e-reader :D