zaterdag, mei 08, 2010

Update

Toch maar weer een keer tijd voor een update. Ik blijf zeggen dat ik de blog vaker ga updaten, en dat is ook echt mijn intentie. Helaas wist ik de vorige keer dat ik dat schreef, niet dat ik zo moe zou zijn deze zwangerschap.

Ik slaap verschrikkelijk slecht. Ik ben niet alleen gemiddeld 5 keer per nacht wakker, omdat ik moet plassen, maar ik wordt ook regelmatig wakker omdat ik niet lekker lig of omdat ik gewoonweg mijn draai niet kan vinden. En als ik dan 's avonds eenmaal thuis ben, heb ik eigenlijk geen zin meer om achter de computer te kruipen en een blog te gaan schrijven.

Maar goed, inmiddels ben ik al weer bijna 14 weken in verwachting en zijn we door de eerste drie maanden heen. Men zegt dat de misselijkheid en vermoeidheid van het eerste trimester dan af gaan nemen. Qua misselijkheid kan ik zeggen dat ik zeker een verschil begin te merken, qua moeheid nog niet, maar misschien komt dat nog wel.

Afgelopen vrijdag ben ik voor de tweede keer in deze zwangerschap op controle geweest. Tijdens de eerste controle gaf mijn arts aan dat het geen zin had om naar het hartje te luisteren, omdat mijn baarmoeder gekanteld is en hij dus toch geen hartje zou kunnen vinden. Omdat hij zag dat ik toch wel een beetje teleurgesteld was heeft hij even snel een echo gemaakt, waarop we de beeb en het hartje hebben kunnen bekijken. Vrijdag daarentegen had hij totaal geen moeite om het hartje te vinden en dus kon ik mooi genieten van een hartslag van 147 slagen per minuut.

Op het internet staan verhalen dat als een hartslag 140 BPM en eronder is, dat je in verwachting zou zijn van een jongen en alles boven 140 BPM zou duiden op een meid. Dan zijn er nog de chinese kalenders. Ik heb er een paar bekeken en daar wordt ik niets wijs uit, volgens de een zou het een jongen zijn en volgens de ander een meid. Nou zijn deze methodes natuurlijk allemaal fabels, maar het blijft toch leuk om na te gaan.

Over 5.5 week zullen we weten of ik in verwachting ben van een jongen of een meisje. De echo staat gepland op 16 juni, dus we moeten nog even afwachten. (En dat is best wel moeilijk, we willen het geslacht van de beeb zooooo graag weten, en wij niet alleen!!)

Vanaf dan kunnen we ook aan de babykamer gaan beginnen en weten we of we nog verder moeten zoeken naar een jongens naam. Een meisjes naam staat al vanaf dag een vast. Dat is dezelfde naam gebleven als wanneer Skyler een meisje had geweest. Voor een jongens naam zijn we nog op zoek, we hebben nog niet echt iets kunnen vinden wat ons aanspreekt.

Afgelopen dinsdag ben ik weer een jaartje ouder geworden. Ik moest 's ochtends helaas werken, maar 's middags was ik lekker vrij. We hebben eigenlijk niet veel gedaan, maar af en toe is dat ook best wel eens lekker. Voor mijn verjaardag heb ik van Dan een nieuwe camera gekregen. Ik wilde al heel lang een DSLR en heb deze nu eindelijk in ontvangst mogen nemen. Eigenlijk heb ik hem al sinds maart, maar het was mijn verjaardags cadeau. We hebben nu een Nikon D5000 en deze camera heeft heel veel verschillende functies. Het zal dan ook wel een hele tijd duren voordat ik de camera goed onder de knie heb, maar met een prachtig zoontje als Skyler vind ik het natuurlijk helemaal niet erg om te oefenen. Hij vind het overigens ook geen probleem om te poseren.

Sinds de laatste blog is er alweer zoveel tijd verstreken. Inmiddels hebben we pasen ook al weer bijna een maand achter de rug, maar is het er niet van gekomen om hier over te schrijven. Skyler heeft zich in ieder geval prima vermaakt. Hij mocht 2 maal op jacht naar eieren. 's Middags hebben we bij Pam doorgebracht met de rest van de familie en 's avonds hebben we bij Mindy en de familie doorgebacht. In de eerste instantie vond Skyler het maar raar dat er eieren op het gras lagen, maar toen hij eenmaal door had dat hij ze in zijn emmertje mocht gooien, vond hij het helemaal geweldig!En dan is het morgen inmiddels al weer moederdag! Dankzij ons mooie ventje mag ik dit morgen zelf als moeder vieren en volgend jaar hebben we zelfs twee kindjes. Het is en blijft een geweldig iets om dit mee te mogen maken.

Ondanks dat het al weer vijf en een half jaar geleden is, dat mijn moeder is overleden en inmiddels ook al bijna twee jaar geleden dat Dan zijn moeder is overleden, staan we natuurlijk ook wel even stil bij onze moeders. Zonder onze moeders, zouden wij immers vandaag niet zijn waar we nu zijn.

2 opmerkingen:

Anja zei

Wat een schattig kereltje hebben jullie!
Alweer 14 weken zwanger, tjee wat gaat dat snel. Hopelijk zullen je klachten snel verdwijnen.
Wij hadden bij de oudste alleen een mooie meisjesnaam........het werd een meisje, bij de jongste hadden we alleen een mooie jongensnaam......dat werd een jongen. Ik ben benieuwd naar het geslacht van jullie baby.

Regina zei

Ik snap best dat bloggen wat lastiger gaat als je vaak zo moe bent. Niets aan te doen, toch? Fijn dat het verder allemaal goed met jullie gaat. Ook ik ben benieuwd of jullie straks een jongen of een meisje zullen krijgen. Ik weet nog dat ik met mijn tweede stiekem op een meisje hoopte, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet eens zou weten wat ik met een meisje zou moeten, haha. Het maakt ook niet uit, natuurlijk, want jouw kind is altijd het leukste en beste wat je kan overkomen.