zondag, oktober 14, 2007

Haunted house

Iedereen is wel eens in een spookhuis geweest. Al dan niet op een kermis, dan misschien wel in een of ander pretpark. Ikzelf ben altijd wel van de partij om een spookhuis te bezoeken. Eng zijn ze eigenlijk niet. Je zit in een karretje, wordt door het huis rond gereden en voor je het weet sta je weer buiten en vraag je je af wat er nu eigenlijk zo eng was.

Vanavond zijn Dan en ik naar een echt spookhuis geweest! En ik kan je eerlijk vertellen, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo bang ben geweest!

Omdat dit mijn eerste Halloween in Amerika zal zijn, leek het Dan een leuk idee om een "haunted house" op te gaan zoeken. Ik wist niet zo heel goed wat ik me erbij voor moest stellen, maar het leek me allemaal wel leuk. Vanmorgen hebben wij dan ook op het internet bekeken welke van de vele haunted houses in Utah wij zouden gaan bezoeken. We hebben uiteindelijk gekozen voor Nightmare on 13th.

Ik heb me eerst rot gelachen om de filmpjes op de website. Hier kun je andere mensen in het huis bekijken die zich rotschrikken door het een of het ander. Ik dacht nog bij mijzelf dat het toch niet zo eng zou kunnen zijn, maar de waarheid is toch heel anders.

In dit huis zit je niet in een karretje, maar loop je zelf rond. Ze hadden hier van alles. Van Freddy Krueger tot Michael Myers, van het meisje uit The Ring tot de exorsist. Bij binnenkomst kwamen we in een soort theater waar Freddy Krueger uit een stoompijp hing en de mensen bang maakte. Vervolgens zei hij dat hij een film gevonden had, waarvan hij niet weet waar hij vandaan kwam. Plotseling gingen alle lichten uit en ging er een tv aan. De tv liet een stukje zien van the Ring, waarbij het meisje uit de put komt kruipen. Opnieuw vielen alle lichten uit en toen ze weer aan gingen stond daar plotseling het meisje buiten de tv! En niet een pop, maar een echt persoon. Geweldig hoe de hele zaal uit zijn dak ging!
En zo loop je door het hele huis. Niet wetend wat er zich om de volgende hoek bevind. Niet wetend of je door iets of iemand achtervolgd wordt, totdat men je ineens van achteren vast pakt. Ik ben tot 2 keer toe in het nauw gedreven door Michael Meyers,1 keer met een kettingzaag en 1 keer in een soort doolhof. Vervolgens ben ik ook nog eens achtervolgd door het meisje uit the ring. Vooral bij die laatste heb ik mijn longen uit mijn lijf gegild.

Wat het natuurlijk onwijs spannend maakte, was dat er mensen in het huis rond liepen, in plaats van poppen hier en daar die electronisch bestuurd worden. En niet zomaar mensen, met de make up leek het allemaal zo ontzettend echt. Ik vond het echt super gaaf! Zoals ik al zei, ik ben gewoon echt bang geweest! En dan te bedenken dat ik dit soort films juist geweldig vind. Ik kijk ze al zolang ik me kan herinneren. En als je eenmaal zelf in zo een "situatie" zit, is het wel even heel anders dan wanneer je op de bank hangt met een zak chips op schoot.

Dat doet me trouwens denken aan een leuk spelletje! Spelen met het geluid aan ;-)

5 opmerkingen:

Petra zei

Brr, zoiets zou niets voor mij zijn! Ik kan de films al niet kijken! Rick en Kai vinden het wel prachtig.

Anoniem zei

Dat is nog eens wat anders als de spookhuizen op een Nederlandse kermis. Ik zou er voor geen geld naar binnen gaan, zou aan een stuk gillen denk ik.

Anoniem zei

hey rebec ,
alweer wakker.
heb je al gehoord dat er op de kermis van 3 oktober ook zoiets was.
het kwam ook uit amerika.
ik weet niet of Daan er in is geweest of dat je er al iets over heb gehoord maar ik denk dat dat het zelfde was.
en waar heb je me nu weer lid van gemaakt muts.
ik krijg ineens 3 honderd mailtjes van mensen die me willen toevoegen .
nou ik hoor je wel weer .o en ik moest van Demy zeggen dat ze je nog ontzettend mist.
veel liefs van ons hier in huize Siebert .

Anoniem zei

Brr zou ook niets voor mij zijn. Ik vind die foto's al meer dan genoeg... Nee ik denk dat ik je enthousiasme niet kan delen.

Maar blijkbaar weet Dan precies wat jij wel leuk vind en het is wel een ervaring zo vlak voor het griezelfeest hier. Ik vind die versieringen af en toe al te erg.

gr petra

USA2007 zei

Dat was vast wel een ervaring.
Ik ben dus een echte held in Haunted Houses NOT! Ik krijg bij het lezen hier al de zenuwen LOL

Happy Halloween :-)

Groetjes vanuit L.A (nog wel)