woensdag, oktober 03, 2007

De herfst

De titel van deze blog geeft het al aan. Het is sinds 2 weken alweer herfst. En we beginnen het redelijk te merken aan het weer ook. Zo zitten we nog in temperaturen van 30-35 graden en zo sta je ‘s ochtends vroeg op en mag je alweer krabben!

Sterker nog, de eerste sneeuw is hier alweer gevallen. Op straat bleef het nog niet liggen, maar in de bergen was het wel goed te zien. Dit blijft een prachtig gezicht! Volgende keer zal ik ere en foto van maken.

De dikke truien en jassen mogen dus weer uit de kast. De kachel mag langzamerhand weer aan en de warme chocolademelk kan weer gemaakt worden. Ik ben een verschrikkelijke koukleum, maar ergens vind ik dit weer ook wel iets leuks hebben. Het verkleuren van de bomen en de bergen, het tikken van de regen op de ramen terwijl wij lekker binnen zitten en wachten op de sneeuw!

Ook de winkelcentrums lijken een stuk drukker. Men is druk op zoek naar artikelen voor Halloween, wat eind van deze maand plaats zal gaan vinden. De outfits en spullen om het huis mee te versieren worden goed verkocht. Ook worden langzamerhand de kerstspullen al weer uitgestald! Dat doet me denken aan mijn vader; nog 11.5 week en dan is hij hier!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

gezien

Petra zei

Al wordt het kouder, toch geniet ik altijd van dit seizoen. Het is zo kleurrijk en feestelijk! Onze bomen zijn pas begonnen met verkleuren en ik schrijf dit om 18:40 nog buiten, maar de rest herken ik.

Anoniem zei

Sneeuw? Wouw, dat lijkt me toch ook wel weer mooi. Hier wordt het weer ook guurder. Ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant vind ik de herfst een mooi seizoen, aan de andere kant ben en blijf ik een zomermens. Gaaf, hoor, Halloween in Amerika. Hier in Nederland worden er wel steeds meer Halloween spulletje verkocht, maar voor de rest leeft het niet, zoals je natuurlijk weet.

Carola zei

Die herfstkleuren zijn prachtig! Ook de eerste sneeuw is geweldig maar daarna ben ik het snel moe. Ik ben echt een zomermens.

Anoniem zei

Het is inderdaad prachtig die sneeuw in de bergen!! Jammer dat het alweer weg is, er zal nog genoeg vallen denk ik. Maar geef mij ook maar de zomer.

Anoniem zei

Hoi lieverds :D
Wij hebben nog geen sneeuwvlokje gezien,alleen maar (ja hoe raad je het) REGEN! en regen en regen enz
Ik ben onwijs blij dat je dit blog bijhoud,leuk voor de mensen hier om te lezen,we kijken bijna dagelijks of er al nieuws is :-)
En als we de kans hadden zaten we al op het vliegtuig ;)
Dat moet nog maar even wachten...
Hoe is het met de jongste van chantal? En hoe is het met Kari?Freddy heb ik via e-mail kunnen spreken geweldig vonden we dat!Nou het beste weer en we wachten alweer vol spanning op je volgende blog,

Liefs en groetjes uit Belgenland

x Jeanine ,joey en de rest

Anoniem zei

hey schatje

als ik eerlijk mag zijn ben ik toch blij dat het daar valt en niet hier haha maar het lijkt mijn ook een heel mee gezicht dat sneeuw op de bergen je moet er zeker een keer een foto van maken

kisses tamsie

Anoniem zei

hier merk ik nog erg weinig van hoor dat het herfst word ;-) dat mis ik toch wel een beetje de wisseling van seizoen. Hier zal het alleen wat vaker regenen dan normaal en dat is het toch wel.

Anoniem zei

Hier gelukkig nog geen sneeuw. Maar nog heerlijk temperaturen. Mag van mij nog even zo duren. Er komt vast nog zat van dat witte spul.

gr petra

SVO zei

Het wordt hier ook al kouder, gelukkig hebben wij nog een weekje zon tegoed in Florida (hopelijk regent het niet). Mooie kleuren in de herfst, ik houd wel van de vier seizoenen. Ik ben overigens ook zo'n koukleum, vooral als ik moe ben zet ik de verwarming op 23 (met onze aanbouw, is de gehele oppervlakte soms moeilijk te verwarmen, duurt allemaal wat langer).

Larissa zei

En ik maar denken dat het in Utah, net als ik California, eigenlijk altijd wel lekker weer is??