donderdag, augustus 24, 2006

APK keuring

Gisteren was het het uur van de waarheid. Onze auto moest gekeurd worden. Dat is voor ons het uur van de waarheid, omdat het ons nou nog nooit heeft meegezeten! En helaas was dat ook deze keer weer het geval!

Onze auto is dus afgekeurd! Wat baalde ik daar van zeg! Ik ben wat dat betreft niet voor het geluk geboren met auto's! Ik heb 4 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald, en nu met deze auto meegeteld, heb ik al 4 auto's versleten. Mijn eerste auto heb ik in de prak gereden en de andere zijn allemaal niet door de keuring heen gekomen. Het ging dan iedere keer zoveel geld kosten, dat we net zo goed voor een andere twee de hands auto konden kijken. En dat is nu ook weer het geval!

Als ik dan een auto heb, dan is het een heel leuk dingetje, het ziet er misschien wel niet allemaal even geweldig uit, maar het brengt me van A naar B en van B naar A, en ik zit droog. Wat willen we nog meer. Dan komt de keuring in zicht en en dan lijken ze stuk voor stuk uit elkaar te vallen van ellende.

We hadden zo gehoopt dat deze auto wel door de keuring heen zou komen. Ook nu hadden we geen klagen over de auto, hij reed als een trein. Nog steeds, maar er zijn weer zoveel dingen aan kapot, dat hij niet door de keuring heen komt. En ook nu gaat het weer zoveel kosten dat we net zo goed kunnen kijken voor een ander. En dat, als alles meezit, misschien nog voor een half a drie kwart jaar!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

he mop
nou laat ik het ff zo zeggen,is weer mooi kut voor jullie.
zal eens een keertje mee zitten met je auto.
schiet nie op dus zkr nie voor een paar maanden.
groetjes je grote zus renata

Becs zei

Ik weet het!! Hier wordt je dan ook echt niet vrolijk van!! Wat baalde ik zeg!!

kastelke zei

Spijtig dat wij nog niet kunnen vertrekken, anders had je een leuke occasie aan mijn auto gehad (een bijna 11 jaar oude VW Vento turbodiesel met 135.000 km op de teller, die nog perfect door de keuring gaat... In februari moet ik ook weer laten keuren, en 'k vind dat zelf ook altijd ontzettend spannend, want je weet maar nooit met welke (onaangename) surprise ze je daar bedenken!
Als het voor zo'n korte tijd is, kan je dan ook geen leasing/lange termijn huur overwegen?

Becs zei

We hebben er wel aan gedacht, maar huren is ook niet goedkoop natuurlijk. We rijden nu in een klein autootje en dat kost erg weinig, zowel in de wegenwacht als de benzine. Maar het ziet er naar uit dat het allemaal misschien wel iets minder erg is. Mijn vader heeft goede kennisen die ons aan de benodigde spullen kunnen helpen voor weinig geld. Het moet dan alleen allemaal zelf gemaakt worden, maar dat komt ook wel goed.

kastelke zei

Handig, zo'n vader!

Anoniem zei

ja erg handig maar je komt overal voor weinig