zaterdag, augustus 12, 2006

Utah

Afgelopen dinsdag hebben wij de belasting papieren van Dan op de bus gedaan. Als het goed is komen deze aankomende week aan en vanaf die week kunnen we gaan tellen wanneer wij ongeveer om een uitdraai kunnen vragen, die wij nodig hebben voor mijn visum aanvraag.

Nu het allemaal stukje bij beetje dichter bij gaat komen heb ik de afgelopen week een beetje gegoogled op de staat waar wij gaan wonen: Utah.

Ondanks dat ik er natuurlijk meerdere malen ben geweest weet ik nog niet alles over deze staat en heb ik ook nog niet alles gezien. Daarom leek het me ook wel leuk om wat informatie op te zoeken.

De staat Utah beslaat 220.080 km², waarvan 212.988 km² land. Utah grenst in het noorden aan de staten Idaho en Wyoming, in het westen aan Nevada, in het oosten aan Colorado en in het zuiden aan Arizona en New Mexico. De plek waar de grenzen met de laatste drie kruisen, heet Four Corners. In het oosten van de staat bevinden zich uitgestrekte Indianenreservaten.

De meeste mensen denken bij Utah aan nationale parken, maar vooral mormonen. Utah is een interessantere staat dan zijn imago doet geloven. In de hoofdstad, Salt Lake City, zijn natuurlijk de grote gebouwen van de Mormonen te zien waaronder, de Temple. Er zijn ook talloze herinneringen aan de strijd van de Mormonen om te overleven.

Utah kan in drie gebieden worden verdeeld: In het oosten het Colorado Plateau, een woest, bergachtig en zo goed als onbewoond gebied. Westelijk ligt de Great Basin Region met vlakke gebieden gescheiden door bergketens. In het midden van de staat lopen de Rocky Mountains. Voor toeristen is de de staat dan ook een paradijs van parken en natuurmonumenten. Maar liefst vijf nationale parken, zes National Monuments en twee National Recreation Areas. In het westelijk gedeelte vind men onder andere ook het Great Salt Lake.

Er is zoveel informatie over deze staat te vinden, dat ik het natuurlijk niet allemaal op de blog kan zetten, maar het leek me wel leuk om iets te delen. Er is dus nog verschrikkelijk veel om uit zoeken. Ik wil de nationale parken nog eens bezoeken als wij daar eenmaal wonen, waar ik dan vanzelfsprekend ook wel weer over zal schrijven op de blog, als het zover is. Als de parken net zo mooi zijn als men zegt, dan hebben we nog heel wat te beleven!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit gaat volgens mij nog een spannende tijd voor jullie worden. Utah lijkt me een fantastisch mooi gebied. Weet je ook al waar je precies in Utah gaat wonen?

kastelke zei

Als je zoveel moois in je omgeving hebt, dan zal je je de eerstkomende jaren niet vervelen tijdens verlengde weekendjes en vakanties, vermoed ik!

Becs zei

@ Tina,

Het is nog niet helemaal zeker waar we gaan wonen. Waarshijnlijk trekken we de eerste weken/maanden in bij mijn schoonzusje. Het zal in ieder geval wel een beetje in de buurt van Salt Lake worden.

@ Kastelke,

Ik ga er inderdaad niet vanuit dat we ons zullen gaan vervelen. De lange weekendjes zullen dan ook zeker momenten zijn dat ik erop uit wil trekken.

Anoniem zei

Ik zal net doen alsof ik niet jaloers ben, haha!

Anoniem zei

hey bec en dan

gaat nu wel erg dichtbij komen he
als ik het zo lees mis ik jullie nu al maar ja je moet je dromen uit laten komen he en dit is jullie droom hoop dat jullie het er erg naar jullie zin zullen hebben maar eerst maar afwachten wanneer jullie gaan tog nu heb ik jullie nog bij me lol

groetjes tamsie

Anoniem zei

Leuk hoor, om je "nieuwe woonomgeving" te ontdekken. Het zal vast nog een tijdje en heel wat vakanties duren voor je alles hebt gezien. Ik ben ook nog steeds bezig met het ontdekken van Texas, maar ja die staat is zo groot dat ik ook nog wel even zoet ben. Ik hoop voor jou dat jullie droom snel in vervulling kan gaan!