maandag, januari 23, 2017

Khloé de haar stylist

Gisteren avond stond Khloé plotseling naast me met de vraag of ze in onze badkamer mocht gaan plassen. Dat doet ze wel vaker, dus dat is op zich niets nieuws. Ze huppelde naar de badkamer en deed haar ding. Het duurde iets langer dan normaal, maar toen ik vroeg of ze klaar was riep ze volmondig ja, waarna ze de wc door trok. Al snel huppelde ze weer de woonkamer in en begon weer vrolijk met haar broers te spelen.

Toen ze op een gegeven moment langs mij liep, zag ik een lange haar langs de zijkant van haar gezicht hangen dus ik plukte hem snel weg en dacht er eigenlijk niet bij na, totdat ik zag dat het niet een haartje was, maar dat het er meerdere waren. Toen ik haar vervolgens vroeg om terug te komen naar mij en ik mijn hand door haar haren haalde, waarbij er weer een hele pluk uit kwam, begon Khloé heel hard te huilen.

Op dat moment weet je gelijk dat er iets aan de hand is en toen ik haar vroeg wat ze gedaan had zei ze huilend dat ze met de kleine zwarte schaar had gespeeld en haar eigen haar had geknipt toen ze in onze badkamer naar het toilet was geweest.

Voordat ik goed en wel door had waar ze nu eigenlijk geknipt had, zat de schrik er toch wel even in. Er gingen al beelden door mijn gedachtes van Khloé met een ultra korte coupe omdat ze zoveel weg geknipt had. Gelukkig is de schade mee gevallen en heeft ze alleen aan de zijkant van haar haar geknipt en dat kunnen we goed weg werken met de rest van haar haren.

IMG_0849

Ik heb Khloé gelijk naar bed gebracht en daar was ze natuurlijk niet blij mee, maar als je iets doet wat niet mag, dan zitten daar nu eenmaal consequenties aan vast. Ook heb ik haar verteld dit nooit meer te doen, omdat we al haar haren wel eens af zouden moeten knippen. Toen was ze helemaal van slag.

Achteraf gezien moest ik er wel een beetje om lachen, gelukkig is het allemaal mee gevallen. Maar Khloé is namelijk niet de eerste die haar haren heeft geknipt. Skyler knipte zijn haren zo een twee jaar geleden, vlak nadat zijn school foto’s waren gemaakt. Hij was hartstikke trots op zijn resultaat, totdat hij zag dat ik er helemaal niet blij mee was. Gelukkig viel ook dat wel mee en konden we ook zijn plek verbergen door een faux-hawk te maken in zijn haar.

IMG_0858

Wat is dat toch met de aantrekkings kracht van scharen? Of uberhaupt de aantrekkings kracht van alle dingen die eigenlijk niet mogen. We hebben nu 2 van de 3 kinderen die inmiddels hun eigen haar hebben geknipt. Noah gaf gelijk aan dat hij zoiets nooit zal doen, laten we hopen dat hij zich inderdaad aan zijn woord zal houden.

3 opmerkingen:

Aïda zei

Oh oh :) :) :)

Anja zei

Het bespaart je wel de kosten van een kapper ;-) ;-)

Erwin zei

Haha, hebben mijn jongens ook allebei gedaan. Tot op de hoofdhuid. Tondeuse er over en wachten tot het weer een beetje normaal oogt, voor een meisje met lang haar snap ik dat het vervelender is.