dinsdag, januari 17, 2017

Back to reality

Afgelopen zaterdag hebben wij na 4 fijne weken weer afscheid moeten nemen van mijn vader. Even voor vijf uur zo zijn vlucht weer vertrekken, maar omdat iemand aan boord van het vliegtuig niet goed werd, was er een vertraging van ruim een uur. Ze stonden al op de startbaan toen er politie auto’s en ambulances aan kwamen rijden, maar gelukkig bleek het mee te vallen en mocht deze persoon ook gewoon vertrekken op deze vlucht.

Het afscheid nemen blijft iets waar ik tegen op zie. We doen het ieder jaar opnieuw en toch blijft het iets waar ik emotioneel van wordt. Zeker ook nu de kinderen het ook allemaal goed snappen dat opa weer terug gaat naar Nederland. En als Khloé dan ook een opmerking maakt dat zij zou willen dat opa voor altijd kon blijven, dan is dat toch even slikken.IMG_0734

Na een goede vlucht en een vlugge overstap op Parijs, kreeg ik ‘s ochtends rond 06.00 uur een Whatsapp berichtje dat mijn vader weer veilig geland was op Schiphol. Ik slaap altijd wel, maar toch lig ik onbewust op dat berichtje te wachten.

De laatste twee weken van het bezoek zijn we niet heel veel weg geweest, omdat er aardig wat sneeuw was gevallen en de temperaturen met gemiddeld –15 vroegen er ook niet echt om. Gelukkig vermaakt mijn vader zich prima als hij hier is. Het belangrijkste is natuurlijk dat we gewoon van elkaars gezelschap kunnen genieten. Bovendien wordt mijn vader ook een jaartje ouder en heeft hij zijn rust zo af en toe best nodig haha!

opa

Zoals ieder jaar hebben we nog wel nieuwe foto’s van het gezin laten maken. Aller eerst is het heel leuk om te zien hoe de kinderen ieder jaar weer veranderen. Maar ik vind het ook heel fijn om zo herinneringen te kunnen maken voor de kinderen. Ik weet niet of ik het hier al eens eerder heb geschreven, maar ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen later iets hebben om naar terug te kijken. Wijzelf hebben misschien een handje vol foto’s van mijn moeder en dat vind ik heel erg jammer.

De foto’s zijn weer erg leuk geworden en we zijn heel blij met het resultaat. Vandaar dat vandaag ook de blog maar eens in een nieuw jasje is gestoken.

Bauwman, Rebecca 2017-01-06-45

De kinderen hadden een lang weekend vrij en zij zijn inmiddels weer naar school. Ik moest maandag al weer aan de slag en mijn vader is vandaag weer begonnen met werken. Het is hem best zwaar gevallen, maar met een paar dagen zal hij, net als wij zelf wel weer in een routine zitten.

3 opmerkingen:

Anja zei

Afscheid nemen op het vliegveld blijft lastig, ik weet er over mee te praten. Gelukkig kijken jullie terug op een fijne tijd samen en dat pakt niemand je meer af. Prachtige nieuwe foto's, wat worden de kinderen alweer groot.

Aïda zei

HILARISCHE foto's van je vader. Ook die zijn heel leuk voor later! En leuk dat je je blog weer een nieuw jasje hebt gegeven.
Khloé wordt wel al een heel dametje op die laatste foto met je vader zeg! Leuk hoor.

Becs zei

Anja ~ ja heh? Het lijkt nog helemaal niet zo lang geleden dat ik bij jou binnen stapte nog zwanger van Noah.

Aïda ~ Grappig heh. Ik heb tot huilen aan toe af en toe gelachen bij het maken van de foto's. Khloé is inderdaad een hele dame