zondag, december 08, 2013

What is next?

Zouden wij ooit weer een keer een meevaller kunnen krijgen? Wat een jaar is dit geweest zeg, die begon met Khloé ernstig ziek en medische rekeningen uit onze oren. Toen auto’s die kapot gingen, een laptop die van narigheid uit elkaar aan het vallen is, mijn Kindle die het niet meer doet, opnieuw auto’s die kapot gingen en nu een tv die vanavond zei, doe het zelf maar.

Ik stond in de badkamer mijn haar te borstelen, terwijl de jongens mij probeerde over te halen om nog even snel een appel te mogen eten, voordat ze naar bed zouden gaan.Khloé lag al lekker een half uur op bed. Terwijl Noah nog even door ging met vragen, liep Skyler de woonkamer in, waarna hij heel hard om mij begon te roepen en riep dat de tv in de brand stond. Ik rende gelijk naar binnen en heb alle draden uit de tv vandaag getrokken en er kwam een heleboel zwarte rook uit te tv vandaan, maar gelukkig stond die nog net niet daadwerkelijk in brand. Hoewel, als je op dit moment in onze woonkamer zou staan, zou je kwa geur denken van wel.

Waar dit nu ineens vandaan kwam, ik heb geen idee. We hebben de tv wel al 7 jaar, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een tv bijna vanzelf in de brand sprong. Gelukkig was Skyler erg bijdehand om gelijk mij te waarschuwen en heb ik gelijk alle kabels los getrokken. Ik moet er toch niet aan denken dat die wel degelijk in de fik zou zijn gesprongen.

Natuurlijk mag ik niet klagen. Het zijn allemaal materiele dingen, op Khloé na. Er zijn zoveel mensen die het slechter hebben dan wij. Maar het zou fijn zijn als we eens geld op de spaar rekening konden zetten, in plaats van geld naar medische rekeningen, of het maken van auto’s. Maar ik bedenk me dan maar, geld naar medische rekeningen, houd in dat mijn dochter weer gezond is, geld naar auto’s houd in dat we niet in de kou hoeven te lopen en uberhaupt het feit dat we geld aan dit soort dingen moeten besteden, houd in dat we een baan hebben, waar dat geld vandaan komt. Dat zijn toch dingen waar we reuze dankbaar voor zijn.

Inmiddels hebben we nog 3 en een halve dag te gaan, voordat mijn vader weer hier is. Hij kijkt er heel erg naar uit, net als wijzelf natuurlijk! Het was de afgelopen week heel raar om Daniël en Charlene niet om ons heen te hebben, maar de jongens zijn weer wat tot rust gekomen en zijn nu helemaal klaar voor de komst van opa.

Opa mag zich wel voor gaan bereiden op erg koud weer. Wat dat betreft waren Daan en Char hier op een geweldig tijdstip. Zij hebben schitterend weer gehad. En nu? Nu sneeuwt het al een paar dagen en zitten we met temperaturen van –5 tot –15 graden. Gelukkig zal de kou en de sneeuw opa niet tegen houden. Nog 4 nachtjes slapen!

1 opmerking:

Anja zei

Hè wat balen van de tv maar wat een geluk dat Skyler je riep. Je mag best eens klagen dat is helemaal niet erg als je daarna maar de positieve kanten inziet en dat doe jij!!
Heel veel plezier samen met je vader!!