woensdag, december 02, 2009

Thanksgiving

De tijd vliegt opeens voorbij. Thanksgiving is inmiddels al weer bijna een week achter de rug. (Ik weet het, ik moet echt weer eens gaan proberen om wat vaker berichtjes te plaatsen) Inmiddels is het al weer twee dagen December en lopen we zo langzaam aan tegen het einde van het jaar aan.

Op zondag 21 November waren we uitgenodigd bij Mindy thuis voor een vervroegd Thanksgiving diner, en zo een aanbieding slaan we natuurlijk niet af. Ik heb zelf total geen ervaring met het bereiden van een kalkoen en bovendien is het altijd reuze gezellig en dus reden te meer om de aanbieding niet af te slaan.

Die middag zijn we eerst bij Pam geweest en hebben we cake met ijs gegeten, vanwege Pam haar verjaardag. Rhonda had ons als verrassing voor Pam allemaal uitgenodigd. Dan hoefde gelukkig niet te werken en dusk on hij gezellig mee. Jammer genoeg was Freddy (Dan zijn broer) aan het werk en Chantal (Dan zijn zus) en Justin hadden die andere dag, dus helaas kwam niet iedereen opdagen, maar Pam was erg blij met ons bezoek.

Onderweg naar huis begon het opeens behoorlijk hard te sneeuwen en ik was blij toen we uiteindelijk thuis waren. Ik vind de sneeuw heel erg mooi en gezellig, maar als we Skyler in de auto hebben wordt ik altijd een beetje zenuwachtig met zulk slecht weer. Het slechte weer zorgde er voor dat we een half uurtje te laat bij Mindy thuis aankwamen, maar dat kwam mooi uit, omdat de aardappelen nog niet klaar waren.

Anna, Mindy haar moeder, had een heerlijke kalkoen bereidt met gepureerde aardappelen, sweet potatoes, vulling voor de kalkoen, gevulde eieren, groene bonen, bolletjes, jam en cranberry saus. Achteraf waren en 3 soorten gebak, een appel taart, een pompoen taart en een aardbeien taart. Skyler heeft heerlijk van de pot meegegeten, aangezien hij een paar dagen daarvoor de goedkeuring heeft gekregen van zijn arts.

Terwijl we allemaal aan het uitbuiken waren opperde Carrie om met zijn alleen een spel te spelen. We kozen allemaal voor pictionairy en we zijn vervolgens de hele avond bezig geweest. De vrouwen tegen de mannen en de mannen konden het uiteraard niet winnen. Dit resulteerde in het ene potje na het andere, totdat we bij het laatste potje besloten dat de winnaars van dat potje de winnaars van de avond waren. De mannen hadden op het laatst enorm veel geluk en zij liepen dus weg met de winst.

Thanksgiving zelf hebben we bij Freddy en Angela door gebracht. In de eerste instantie wilde Pam het bij haar thuis doen, maar omdat Angela vaak het eten verzorgt leek het ons beter om het bij hen thuis te doen, zodat ze lekker op haar gemak was in haar eigen keuken. Ook hier hebben we weer heerlijk gegeten! Angela had een kalkoen in de oven en een in de frituur. En Angela had ook allerlei snacks klaar gemaakt, dus aan het einde van de avond kon ik echt geen eten meer zien!De vrijdag na Thanksgiving ben ik zo gek geweest om met Mindy en Katie te gaan winkelen op Black Friday. De winkels hebben dan super goede aanbiedingen, heel erg vroeg op de ochtend. Ik was dan ook om 03.45 uur mijn bed dan al uit. Om 04.00 uur kwamen we bij Walmart aan, maar daar werden we helaas teleurgesteld. Iedereen had zijn/haar karretje al vol en de goede aanbiedingen waren dus allemaal al weg. Normaal gesproken mag je pas rond 05.00 uur gaan winkelen, maar blijkbaar hebben ze de regels aangepast nadat iemand vorig jaar overlopen was. We zijn vervolgens nog even naar Kmart gereden, maar ook dat viel best tegen. Ik heb uiteindelijk een outfit voor Skyler gekocht, twee stukken speelgoed en pantoffels voor mijzelf. Ik weet dan ook niet of ik het volgend jaar weer zal doen, maatr ach ik ben weer een ervaring rijker!

Zoals ik al eerder schreef had Skyler die week dus een controle bij de kinderarts en zij heeft de goedkeuring gegeven voor Skyler om lekker met de pot mee te eten en dat doet hij maar wat graag. Als jij iets hebt wat hij ook wel ziet zitten dan kruipt hij naar je toe en begint te smakken. Bij zijn controle bleek hij kwa gewicht nog steeds wat onder het gemiddelde te zitten, maar kwa lengte zit hij er nog steeds boven en dus hoeven we ons nergens druk om te maken. Hij heeft ook zijn griepprik gekregen en een H1N1 griep prik. Halverwege deze maand moeten we met hem terug voor een booster voor beide prikken. Gelukkig heeft hij er deze ronde total geen last van gehad en zelfs bij het prikken heeft hij geen kikje gegeven.
Verder kregen we nog goed nieuws van mijn vader. Hij heeft opnieuw een ticket geboekt en komt gezellig de eerste kerst van zijn kleinzoon vieren! Hij komt hier op 19 december aan en daar kijken we natuurlijk heel erg naar uit!

5 opmerkingen:

Petra zei

Leuk weer een update! Black Friday moet je gewoon een keer gedaan hebben. Voor mij was het eens, maar nooit weer :). Wat een schatje, jullie jochie!

tamsie zei

Zoals ik het lees,Is het erg gezellie geweest.Alleen dat vroege op staan voor jouw zie dat al helemaal voor me!! LOL Jij bent niet iemand die het erg leuk vind om zo voeg op te staan.

Leuk dat je paps die kant op komt voor de kerst

Kisses Tamsie

Anja zei

Wat heerlijk dat je vader kerst met jullie komt vieren!! Misschien zien we elkaar op het vliegveld want onze jongste zal ook de 19e op Salt Lake City landen.
Wat een heerlijk kereltje is die kleine Skyler, Fijn dat hij " met de pot" mee kan eten dat is een stuk makkelijker.
Ja.....Black Friday, een bijzondere shopdag. Wij zijn het 1e jaar ook midden in de nacht ons bed uit gegaan. Dit jaar was het 10.00 uur voordat we de 1e winkel inliepen.
Groetjes, Anja

Gwennie zei

Heb even lekker door je blog zitten lezen. (kwam hier via Tina (Luckylane), waar ik las dat het sneeuwde bij jullie... ik dacht: "sneeuw?" Dan moet je wel ver weg zitten.... hahaha, vandaar!)
Volgens mij kom je in Nederland uit de buurt waar ik ook ben opgegroeid, als jullie in Poelgeest getrouwd zijn! (ik kom uit Leiden) Nu woon ik alweer jaaaaaren in Brabant, maar het is toch altijd leuk om weer over plaatsen uit je jeugd te lezen! ;-)
Groetjes uit Nederland!!

Regina zei

O, dus je vader komt over een paar dagen al naar jullie toe! Gezellig! En ik zit deze kerst ook weer aan jouw kant van de oceaan, al is het nog steeds een stukje van je weg. Hele fijne feestdagen alvast. Maar dat zal wel lukken met jullie mannetje en dan ook nog eens de komst van je vader!