zaterdag, augustus 16, 2008

Alles is goed

Afgelopen donderdag had ik opnieuw een afspraak bij de ob/gyn. Dan kon helaas niet mee en daar baalde hij best wel van. Maar gelukkig was het gewoon een controle en heeft hij niet veel gemist. Hij wilde wel heel graag de hartslag opnieuw horen, dus daar baalde hij wel van.

Het was een redelijk snelle controle. Mijn bloeddruk is opgemeten, ik moest weer urine inleveren, ik werd weer gewogen en mijn buik werd opgemeten. En deze keer kon de arts het hartje zonder enige moeite vinden.

Tijdens het onderzoek werd er op de deur geklopt en ik ging er eigenlijk van uit dat het een zuster was die even binnen kwam, dus ik keek eigenlijk niet op of om, totdat ik de arts hoor zeggen dat de persoon die binnenkwam in de verkeerde kamer stond. Uiteraard keek ik gelijk om en bleek er een vreemde man met zijn zoontje bij mij in de onderzoekskamer te staan. Je had het gezicht van de arme man moeten zien! Ik denk niet dat hij nog roder aan kon lopen en hij maakte 1000 maal excuses. Ik was al lang blij dat ik niet half naakt op de tafel lag. hahaha

Ik kreeg ook weer een cadeautje mee naar huis van de baby fairy. Deze keer was het een hele zachte en mooie groene babydeken. Ik vind het zo leuk dat ze bij ieder bezoekje een cadeautje geven!

Mijn volgende afspraak is op 2 september en dan mag ik op 15 september weer terug komen, want dan krijgen we DE echo. Als het goed is en de beeb werkt een beetje mee, kunnen wij dan het geslacht uitvinden.

En zo ben ik inmiddels al weer 13 weken zwanger en zijn we alweer halverwege augustus! Wat gaat de tijd toch ontzettend hard!

Augustus is overigens een behoorlijk drukke maand qua verjaardagen. Zo hebben we ieder weekend wel een verjaardag gehad. Zo ook vandaag. Mijn collega zijn dochter is jarig en viert haar verjaardag op de schaatsbaan, net als vorig jaar. Dus vanmiddag mogen we ons op een kinderfeestje vermaken.

Morgen gaat Dan weer voor een ritje naar Washington en dan komt hij als het goed is dinsdag avond weer thuis. De dagen gaan snel voorbij zo! Maar daar hoor je ons niet over klagen. Eerlijk gezegd kan het Dan allemaal niet snel genoeg gaan. Maar we hebben dan ook erg veel om naar uit te kijken.

Op 15 september krijgen we als het goed is te horen of we een jongen of een meisje krijgen. En dan natuurlijk alle voorbereidingen die daarbij komen kijken. Dan komen in Oktober Dan zijn broer Benji en zijn vrouw Mandy als het goed is deze kant op voor vakantie. Rond die tijd wil Mindy ook graag een baby shower voor ons geven, zodat Benji en Mandy daarbij kunnen zijn. Dan komen de feestdagen weer in zicht en dan wil Angela in Januari nogmaals een babyshower voor ons geven, maar dan meer voor familie en dan natuurlijk de komst van de baby in februari! En als klap op de vuurpijl komen mijn vader en mijn oudste broer, ongeveer een week na de geboorte van de baby deze richting uit om de kleine te bewonderen!!

6 opmerkingen:

Anja zei

Wat een vrolijke blog!
Fijn dat alles met jou en de baby goed gaat.
Alweer 13 weken zwanger, ja de tijd gaat snel.
Ik ben benieuwd naar het geslacht van jullie baby.

Petra zei

Spannend, he, zo'n zwangerschap? Of het hier is of ook in Nederland weet ik niet, maar wij hadden ook ieder bezoekje verrassingen, gratis dingetjes e.d. Fijn, dat het allemaal goed gaat!

Anoniem zei

Wat leuk al die kadootjes! En je hebt zo te lezen genoeg afleiding tot de 15de ;)
Ben erg benieuwd of er een jongetje of een meisje in je groeit! Ik gok nog steeds op een meisje.

Geniet lekker van alles... Over niet al te lange tijd kun je je kindje voelen bewegen, en dat is zo'n heerlijk gevoel!

Liefs, Marije

Anoniem zei

Jij hebt inderdaad een drukke tijd voor de boeg, maar wel allemaal leuke dingen. Erg leuk om hier te lezen hoe ander de dingen rondom een zwangerschap gaat, dan in nederland. Nee, cadeautjes bij mijn bezoekjes aan de verloskundige heb ik nooit gekregen. Heel flauw ;-)

Anoniem zei

He Liefje

Lekker druk druk druk
Leuk dat je bij ieder bezoek een cadeautje krijgt..
Hahaha ik had jij bekkie ook wel willen zien toen die man binnen kwam...(niet leuk)
We gaan al lekker opschieten naar 15 sept toe
Ik ken niet wachten...
Indd hopen dat de baby goed ligt,en dat je kan zien wat het is..

Doe lekker rustig aan mop
Hvj xx Atie

Anoniem zei

Hoi Rebecca.

er staat inderdaad nog een hoop in planning voor je. Heelijk. En al helemaal heerlijk om te weten dat je Vader en Broer gezellig komen!

Helaas krijg ik geen cadeautjes als ik de verloskundige bezoek. Wel een heerlijk gevoel en dat is al voldoende vind ik. Maar geniet er lekker van!

Tot mails!

Liefs Carola