zaterdag, september 01, 2007

Moving

Hoe vaak kan iemand in zijn/haar leven verhuizen, vraag ik me wel eens af? In nog geen jaar tijd ben ik inmiddels 4 keer vehuisd en morgen gaan we voor de 5e keer verhuizen. In dit geval zullen we nog niet gaan verhuizen naar een eigen plekje, maar we trekken tijdelijk in bij Dan zijn zus Kari.

Wij wonen op dit moment nog steeds bij Dan zijn tante Pam. Wij zijn bij aankomst in Amerika bij haar en mijn schoonmoeder ingetrokken. Pam wil ons voorlopig nog niet weg hebben, maar helaas moeten we wel. Zij woont namelijk in een "ouderen" park. Je moet 55 jaar of ouder zijn om hier te mogen wonen. In princiepe is Pam nog een paar jaar te jong, maar daar konden de eigenaren mee leven.

De manager kwam van de week langs en zei dat Dan en ik moeten verhuizen, omdat wij hier niet mogen wonen, ivm de leeftijd. Ondanks dat het huis nu van Pam is, zijn er toch bepaalde regels waaraan zij zich moet houden, en dat is onder andere dat zij maar voor 14 dagen gasten zou mogen hebben en eventueel iets langer als het van te voren aangegeven wordt, maar iemand in huis laten wonen mag dus niet.

Nu is het voor ons geen probleem waar wij wonen, alleen vinden we het wel lullig voor Pam. Zij voelt zich nu schuldig, hoewel zij hier natuurlijk niets aan kan doen. Maar goed, Kari bood gelijk aan dat wij bij haar mochten blijven. We mogen dan de gehele beneden verdieping hebben. De beneden verdieping heeft 2 slaapkamers, een badkamer, een woonkamer gedeelte en nog een kleine ruimte. We zullen dus ruimte genoeg hebben ;-)

Bovendien is het misschien niet eens van lange duur. We zullen natuurlijk niet te veel op de zaken vooruit lopen, maar we hebben aanstaande dinsdag een afspraak met onze bank om te zien wat onze opties zijn. Daar buiten hebben we ook al een aantal gesprekken gehad met een makelaar in de omgeving waar Chantal en Freddy wonen en ook zij is voor ons aan het uitzoeken wat onze opties zijn. Dus wie weet hebben we binnen kort wel een eigen huisje!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

In een jaar tijd 5 maal verhuizen is niet niks. Hopelijk kunnen jullie binnenkort voor de 6e keer verhuizen, maar dan naar jullie eigen huisje. Succes!!

Anoniem zei

Wat fijn dat je familie hebt waar je terecht kunt. Hopelijk lukt het jullie om een eigen plekje te vinden. Je bijna handig worden in het verhuizen na zoveel keer in korte tijd.

gr petra

Petra zei

Poeh, zeg, jullie lijken wel nomaden ;). Wel heel fijn, dat je zo bij de familie terecht kunt en nog zo gerieflijk ook. Ik duim voor jullie, dat jullie gauw iets van jezelf vinden!

Anoniem zei

Ik duim voor jullie dat jullie snel een eigen huisje hebben, want dat zou natuurlijk wel heerlijk zijn. Ondertussen vind ik toch wel dat jullie heel lieve familieleden hebben. Toch fijn dat er mensen zijn die voor jullie klaar staan!

Anoniem zei

he moppie

jeetje weer verhuizen
geloof dat je het nu leuk gaat vinden he (haha)

nou ik duim ook voor jullie dat jullie snel je eigen huisje zullen hebben

dikke xxx atie

Anoniem zei

wow alweer verhuizen. Maar gelukkig kunnen jullie ergens terecht. Succes bij de bank. Wij zouden wel willen kopen, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel wat jaartjes duren tot ik een goed credit report heb. De huizen zijn hier zo schreeuwend duur.
Ik wil dan toch wel iets met 3 slaapkamers. Alks je veel geluk hebt vind je dat voor 550.000 maar de meeste zijn toch wel 700.000+